"Stále složitější je totiž obhajovat absurditu některých bankovních poplatků na pozadí ustavičně vyšších výnosů z poplatků (tvoří třetinu výnosu bank)."
Tyhle tendenční články miluji, nemám rád banky, ale tyhle tlaky na snižování poplatků... Najednou díky anketě je poplatek za vedení účtu absurdní :-) Kdyby "vyhrál" poplatek za roční vedení KTK, ani by autorovi nepřišlo na mysl, že je poplatek za vedení absurdní :-D
Ať si mají poplatky jaký chtějí, pokud je tu aspoň jedna banka rozumná, tak mi to nevadí (už tři roky neplatím BANCE žádné poplatky).
Jediná ragulace by mohla být v přenositelném čísle účtu, což toto číslo by mohla nabízet jakákoliv banka (nejlépe s reg. poplatky :-) )pro klienty všech ostatních bank
Autor píše o absurdním poplatku za vedení běžného účtu prostě proto, že tento poplatek vyhrál anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek a myslí si to většina hlasujících. To je naprosto v pořádku. Myslím navíc, že právě díky podobným aktivitám, článkům a diskusím se pomalu může rozhýbat ten zatuchající bankovní stroj, který tu všechny tak trochu válcuje. To, že by bylo ideální, kdyby existovala možnost přenositelnosti čísla bankovního účtu, o tom žádná. Tím se trh rozhodně pohnul a všechny byrokratické zábrany a starosti při změně banky, by tím notně odpadly....
V přenositelnosti čísla to rozhodně není. Pro zaměstnance, kterému chodí na účet jednou měsíčně výplata, není změna účtu problém. Trvalé příkazy bude platit z účtu u nové banky, jen změnu účtu u inkasa musí nahlásit fakturantovi. Jedině podnikatelé mohou mít problém se změnou účtu, když jejich odběratelé jsou zvyklí na číslo jejich účtu, které je navíc uvedeno ve všech smlouvách a tiskových materiálech firmy.
a také na finančním úřadu, na fakturách.... atd. Zkrátka změnit číslo účtu je dnes celkem záhul - čím aktivnější klient, tím větší komplikace, vzhledem k počtu nastavení různých změn, to je evidentní. Kdo kdy měnil např. podnikatelský účet, tak ví, o čem mluvím. A to, že v tomto případě je třeba mít ještě po určitou dobu i ten původní účet, kvůli opožděným platbám, celou změnu prodražuje
taky mam pocit, ze pan asi nikdy nemenil osobni ucet.
jeho "vyladeni" tak aby jste platil vsechno nezbytne, vcas a zaroven ne zbytecne brzo atd.. je docela slozita zalezitost. trvajici klidne i rok, nez se to usadi.
dodnes si pamatuji jak jsem menil banku kvuli tomu ze nepodporovali IB na mem OS. (neni to taky skryty poplatek ? :-) kdyz vyzaduji Widle k pristupu do IB ?) a jeste ted si pamatuji jak neprijemne a stresujici to bylo. uz jenom synchronizovat sipo platby aby se nezdvojili ani zadna nechybela...
Já jsem za posledních asi sedm let měnil osobní účet 3x a vždy to znamenalo udělat změnu asi 10 trvalých příkazů, povolit 3 inkasa a oznámit změnu účtu na pěti místech (u tří inkas a dvou zaměstnavatelů). Že by to trvalo rok, než by se to usadilo? Ne, fungovalo to hned od počátku.
Já to mám vyřešeno takhle. Všechny možné platby mám "sdružené" na SIPO a na příchozí platby všude udávám ING konto (navíc se 6 místné číslo dobře pamatuje).
V případě změny účtu jen nahlásím spojovací číslo SIPO (když se to nestihne, tak ho prostě jednou zaplatím v hotovosti na poště) a tím to hasně.
Takhle se mnou ING konto "přežilo" už 3 banky a 1 záložnu (ŽB, WSPK, FIO, mB)
I zaměstnanec může mít problém nejen s inkasem/SIPem, pokud mu někdo posílá peníze (dávky, nájem, honoráře, výplaty, dividenty). Hlavně si vzpomenout na ty, co chodí jednou ročně při rušení :-)
Ted je to jen o tom, jestli jednorázový náklad (čas) mi stojí za změnu banky. Mně jen s principu za to stojí, ale taky mám co nejvíc služeb z jiné banky, taky kvůli diverzifikaci a inkasa, příchozí platby na ING kontu.