Hlavní navigace

Program iBOD a Erste Premier Benefit club končí. Do kdy a jak utratit body?

Autor: COOP

Věrnostní program iBOD po necelých 6 letech končí. Údajně nebyl o něj zájem. Novou kartičku ani registraci vám už nikdo neudělá. Na sbírání bodů a jejich uplatnění ještě čas máte, není ho ale mnoho.

Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Pokud patříte k uživatelům programu iBOD, budete muset brzy své nasbírané body vyčerpat, jinak o ně zcela přijdete. Věrnostní program totiž bude po necelých 6 letech končit.

Program iBOD

Věrnostní program iBOD odstartoval 7. října 2013 jako dceřiná společnost České spořitelny. Fungoval na jednoduchém principu. Na webové stránce jste se zaregistrovali a obdrželi jste plastovou kartičku iBOD. Když jste ji pak v partnerské prodejně předložili při placení, načetly se vám za nákup body. A ty jste si pak mohli vyměnit za zboží nebo služby z katalogu odměn.

Počet bodů za utracené peníze se obchod od obchodu liší. Někde získáte 2 body za každých utracených 25 Kč, jinde pouze 1 bod za stejnou utracenou částku, v dalším obchodě musíte utratit minimálně 50 Kč a získáte rovnou 2 body atd. Každý obchod má zkrátka svá pravidla pro počítání bodů. Z původních 32 partnerských obchodů se nakonec služba rozrostla na několikanásobek. Teď už o ni ale podle oficiálního vyjádření není takový zájem, a proto bude program ukončen.

Dlužno dodat, že opadnutí zájmu z našeho pohledu může přímo souviset se zavedením limitu pro získání počtu iBODů za platbu kartou. Zatímco při spuštění programu se iBODy získávaly za objem kartových transakcí, před pár lety spořitelna tuto výhodu osekala. iBODy se získávaly ne za objem, ale za počet transakcí, a to s maximálním limitem 30 iBODů měsíčně. To bylo žalostně málo a pro držitele karet takový benefit nepřinášel nějaký zásadní užitek.

Věrnostní program iBOD od České spořitelny končí k 31. 8. 2019.
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Věrnostní program iBOD od České spořitelny končí k 31. 8. 2019.

Body můžete sbírat jen do konce května

Zaregistrovat do programu se už nemůžete. Přijímání nových členů bylo ukončeno k 28. únoru 2019. Ti, co registraci mají, mohou sbírat body u partnerů jen do 31. května 2019.

Poslední body, které budou do bonusového klubu načteny, budou z posledního květnového dne. Poté už obchodníci tyto karty přijímat nebudou, a pokud si je zkusíte uplatnit, nové body se na ně nenačtou.

Následně budete mít 3 měsíce čas na to, abyste body uplatnili. Ke 31. srpnu 2018 pak program zanikne úplně a po 1. září 2019 vám veškeré body bez náhrady propadnou.

Co když jsem kartu ztratil?

Pokud víte, že jste na kartě měli nějaké body, ale nemůžete kartu najít, novou vám už bohužel nikdo nevystaví. Abyste o body nepřišli, máte dvě možnosti:

  • stáhnout si iBOD kartu ve formátu PDF a vytisknout si ji,
  • nahrát si kartu do aplikace Portmonka.

Body ale nemají neomezenou platnost. Po 24 měsících od nabytí body bez náhrady propadají. Pokud nevíte, jestli vám budou nějaké body expirovat, můžete se informovat na zákaznické lince, nebo se podívat do zákaznického konta do části „Expirace ibodů“.

Každého navíc společnost informuje e-mailem o tom, kolik bodů mu bude v následujících 3 měsících expirovat.

Současně s iBODem končí i věrnostní program Erste Premier Benefit Club, který byl určen pro klienty služby Erste Premier. V něm se body nesbírají, klienti banky získávají slevy a výhody u obchodníků. Tento program banka ukončila rychleji, a to k 30. 4. 2019.

Věrnostní program Erste Premier Benefit club od České spořitelny skončil k 30. 4. 2019.
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Věrnostní program Erste Premier Benefit club od České spořitelny skončil k 30. 4. 2019.

Uplatnění bodů

Body můžete uplatnit několika způsoby. Jedním z nich je výběr odměny z katalogu odměn. Na výběr máte z těchto kategorií:

  • auto-moto,
  • bankovní služby,
  • domácnost,
  • elektro, PC,
  • iKUPONY,
  • mobilní služby,
  • OMV čerpací stanice,
  • péče o dítě, hračky,
  • volný čas, hobby,
  • zdraví, krása,
  • zlato, stříbro.

V příslušné kategorii máte na výběr z několika produktů, které si za iBODy můžete vybrat. Zboží vám pak přijde domů poštou. Pokud si nevyberete, máte ještě možnost prostřednictvím iBODů zaplatit. Na webových stránkách programu je uveden seznam e-shopů a prodejen, na kterých je možné zaplatit formou iBODů. Svou platbu pak můžete částečně uhradit v iBODech a zbytek doplatit penězi.

Pokud si nevyberete ani jednu možnost, můžete nasbírané body věnovat na charitu, a to:

  • na výchovu a výcvik asistenčních psů,
  • na předčasně narozené děti, kdy příspěvek jde rodinám v tíživé situaci,
  • na provoz sociální služby tísňové péče pro seniory.

Jestliže si nevyberete žádnou možnost, nebo máte bodů málo, můžete je sloučit s jinými bodovými konty.

Sloučení karet dohromady

Pokud zjistíte, že máte v rodině, případně v okruhu přátel a známých více věrnostních karet, ale na žádné z nich není dostatek bodů pro nějakou slevu, můžete svá konta sloučit.

Můžete si totiž založit tzv. „rodinný účet“, který má jednoho správce a maximálně 4 členy. Při objednávce pak můžete použít body všech účtů, které jsou součástí tohoto rodinného účtu. Z každého z nich pak budou na objednávku odměny odečteny iBODy poměrově dle výše zůstatku na jednotlivých účtech.

Převod bodů na jednu kartu

Případně máte ještě jednu možnost, a to převést všechny body na jednu kartu. iBODy můžete převést na libovolnou kartu. Přímo ve svém účtu máte záložku „Převod ibodů“, kde zadáte číslo karty, na kterou si body přejete převést, a uvedete, kolik bodů má být převedeno.

Ovšem pozor, i toto má své limity. Maximálně můžete touto formou darovat 10 000 iBODů za rok. A současně můžete za rok provést jen 12 převodů bodů.

A limity platí i pro přijímání bodů. Za rok můžete přijmout maximálně 40 000 bodů v maximálně 12 převodech. Rok se v tomto případě počítá ode dne provedení převodu nebo přijetí bodů.

Zároveň platí, že jednou darované body nelze znovu darovat. A není možné převádět ani iBODy získané z marketingových akcí Programu iBOD.

Diners_Vanoce2019

Kam se obrátit, pokud si nevíte rady

Ačkoli bonusový program končí, podpora pro současné uživatele je stále k dispozici, a pokud je váš případ něčím specifický a nevíte si rady, máte možnost svou situaci řešit.

Každý všední den jsou vám od 9 do 17 hodin k dispozici pracovníci věrnostního programu, a to na telefonním čísle 225 851 000. Případně můžete napsat e-mail na info@ibod.cz. Poslední možností je pak využít kontaktní formulář na webu věrnostního programu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).