Hlavní navigace

Poznáte ještě Komerční banku?

3. 10. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Komerční banka se jako poslední exstátní banka přizpůsobuje novému majiteli. Chystají se velké změny - kromě nového loga a designu také novinky v obsluze a produktech. Jak se to vše dotkne zákazníků?

Komerční banka právě odstartovala proces mohutné celofiremní přeměny. Rok od převzetí francouzskou finanční skupinou Société Générale přizpůsobuje Komerční banka svůj vzhled a své barvy mateřské společnosti.

Sami se můžete rozhodnout, které z označení Komerční banky se vám líbí víc. Jestli to staré:


nebo to nové:


Ať jsou vaše preference jakékoli, na červenočerný čtverec skupiny Société Générale si pomalu budete muset zvyknout. Komerční banka už v září začala s přeměnou výzdoby svých poboček a s tiskem nových reklamních letáků. Kompletní vizuální přeměnu hodlá ukončit v červnu roku 2003.

Cílem celé akce samozřejmě není nic jiného než zvýraznění příslušnosti k významné zahraniční finanční skupině (podobně jako tomu bylo u ČS a Erste Bank nebo ČSOB a KBC) a sjednocení celé prodejní sítě pod jednotným vývěsným štítem. Novou podobu Komerční banky asi v budoucnu nepřehlédnete a o to, aby se vám dostatečně vryla do paměti, se v průběhu října postará 730 televizních spotů, 400 bilboardů, 800 světelných reklam a 64 reklam v tištěných médiích. Už se těšíte?

Praktické změny

Kromě nových vizuálních vjemů by však celé to haló mělo drobným klientům (k dnešnímu dni je jich 1.220.000) přinést i užitečnější změny. Banka se chystá zavést celoplošný systém osobních poradců pro drobnou klientelu (něco podobného teď nedávno zavedla Česká spořitelna), což v praxi znamená, že každý klient by měl mít přiděleného svého bankovního poradce (můžete mu také říkat relationship manager, pokud vám to zní lépe), který by o vás měl pečovat podobně jako váš praktický lékař – od kolébky (založení účtu) až po poslední pomazání (zrušení účtu). V současné době se banka tímto způsobem věnuje jen pěti procentům klientů, ale postupně by bez svého poradce neměl být žádný klient.

Počet těchto „kontaktních“ pracovníků by se měl zvýšit o celou stovku proti stávajícímu stavu a k tomu bude vytvořena ještě funkce Pracovníka služeb (Service Officer) pro nejčastější bankovní operace. Dobře si toto rozlišení zapamatujte, abyste se potom v celém personálu dobře vyznali. Zvyšovat se bude i počet poboček, za dva příští roky o dvacet až čtyřicet.

Nové produkty

Komerční banka připravila dvě novinky ve své produktové nabídce. Balíček Perfekt konto a kapitálové životní pojištění Vital.

Perfekt konto je vlastně souborem služeb nabalených na běžný účet a rozšiřuje tak portfolio Komerční banky (dosud tvořené Ideal kontem, Expres kontem a A-kontem). Za poplatek 55 Kč/měsíc získáte tyto služby:

– běžný účet
 – mezinárodní platební kartu VISA Electron (po celou dobu trvání účtu)
 – možnost okamžitého kontokorentu 10.000 Kč (vázáno na předložení potvrzení o příjmu)
 – 2 výběry z bankomatu měsíčně zdarma (do konce roku 2002 budou zdarma všechny výběry z bankomatu)
 – telefonní bankovnictví zdarma
 – automatické bezplatné zasílání SMS o zůstatku

Podrobnější charakteristiku toho balíčku najdete na stránkách Měšce v nejbližší době.

Druhou novinku v paletě služeb Komerční banky představuje Životní pojištění Vital, které je rozděleno do tří kategorií podle věku pojištěnce (lze uzavřít od 18 let) – Vital Junior pro nejmladší, Vital Renta pro nestarší a Vital Plan pro ty někde mezi.

Životní pojištění Vital se uzavírá na pět let s garantovanou úrokovou sazbou 3 %, přičemž výběr naspořených prostředků je možný kdykoli (před vypršením smlouvy ovšem jen do výše 90 % naspořeného). Minimální měsíčně ukládaná částka musí být aspoň 300 Kč (tuto částku mimochodem získají jako jednorázový bonus ti klienti, kteří si uzavřou Perfekt konto a k němu i pojištění Vital do konce tohoto roku).

dan_z_prijmu

Všechna tato zlepšení a inovace mají být důkazem toho, že Komerční banka chce být nová, lepší. Podle svých vlastních slov si vytkla nemalý cíl – stát se vedoucí finanční institucí v oblasti retailového bankovnictví, tedy v nabídce pro občany a malé podniky. Kdo ví, zda se jí to podaří, když skupina ČS nedávno získala pětimiliontého klienta a sama KB počítá s nárůstem 50.000 klientů za rok.

Ale pokud tento cíl budou mít před sebou všechny banky, mohou to jejich klienti jenom uvítat – protože z jejich konkurenčního boje by měli mít prospěch. Uvidíme, jak to nakonec dopadne…

Které logo KB se vám líbí víc?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, s.r.o. Je absolventem FF UK Praha. Profesně se věnuje marketingu, internetovému prostředí a financím.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).