Já tady vidím velký problém v absencí bezprovizních produktů. V těch smlouvách/všeobecných obchodních podmínkách se "ani prase nevyzná". Smlouva má několik stran s fontem vhodným na tisk taháků do školy a celé je to psané takovým "právním slohem", který je pro normálního člověka těžko srozumitelný. Všichni ti pojišťovací poradci se pak snaží prodat to, z čeho mají od pojišťovny nejlepší vývar.
Za posledních 20 let jsem měl dvě pojistné události, pokud se dobře pamatuji. V obou případech Česká pojišťovna. Jednou zlomená končetina a dostal jsem necelé 4 tisíce. Totální výsměch. Pojistka zjevně k ničemu.
Ve druhém případě mi někdo mírně odřel auto na operativní leasing. Nepatrný škrábanec, jaké na svém autě ani moc neřeším, ale tohle nebylo moje, tak jsem řešil. Zavolal jsem na pojišťovnu co se mi stalo. Pojišťovna se v krátké době ozvala zpět, že to můžu dát do servisu, zaplatila necelých 14 tisíc bez DPH za přestříkání blatníku a okolních dílů do ztracena. Žádné zbytečné obstrukce.
Vyloženě mi chybí nějaká firma s dobrou reputací, která by se na mé smlouvy podívala, řekla co je OK, co je třeba změnit/převést jinam a za své služby si nechala zaplatit přímo. Ne skrytě v provizi. Kolega to řeší s Partners, ale já z nich zrovna nejlepší pocit nemám.