Povinné ručení musí mít ze zákona každý majitel motorového vozidla. Řidiče přitom spolehlivě ochrání od povinnosti zaplatit statisícové, někdy i několikamiliónové částky.
Nezapomeňte ani na živly a havárie
Povinné ručení vám ale nikdy neuhradí škody na vašem voze. Proti škodám, které vašemu vozu způsobí živly, vzniknou v důsledku havárie, odcizení nebo neoprávněného užití vozidla, vás ochrání havarijní pojištění. To sice není povinné, ale uzavřít se je určitě vyplatí hlavně u novějších vozidel, kde se i oprava banality může vyšplhat do desítek tisíc korun. Kalkulačku orientačních sazeb havarijního pojištění nabízené jednotlivými pojišťovnami můžete najít na stránkách www.srovnavac.cz
Na co je povinné ručení krátké
Ne vždy vám pomůže ochrana pojištění. Může se to zdát nepochopitelné, ale povinné ručení vám v některých situacích vůbec nepomůže a pokud se viník seriózně nepřihlásí nebo k vině nepřizná, zbytou vám jen oči pro pláč nebo dokonce vyzkouší váš adrenalin k krvi. Například stačí, když k nehodě dojde na místě ležícím mimo silnici. Tento obecný termín znamená v praxi například čerpací stanici a pozemek kolem ní, lesní cestu a vjezdy či výjezdy na ni, pole a další. Stejný problém potká řidiče při nehodě na soukromém pozemku, v praxi jde nejčastěji o uzavřenou soukromou plochu parkoviště. Ve všech těchto případech se škody řeší občanskoprávní cestou případně jako podezření pro trestný čin poškozování cizího majetku. Pokud viníka nedopadnete, máte smůlu, přestože víte, které vozidlo způsobilo škodu – musíte však dokázat, kdo řídil.
Téměř tucet nabídek povinného ručení a registr jako bonus
V současné době nabízí povinné ručení už 11 pojišťoven na českém trhu. V letošním roce zahájily prodej pojišťovny DIRECT a jako zatím poslední vstoupila na trh Dolnorakouská pojišťovna. Dolnorakouská pojišťovna a Generali pojišťovna své sazby pojistného pro rok 2008 nechaly totožné. Od začátku října začala oficiálně působit i nová společná databáze škod České kanceláře pojistitelů. Její praktický dopad se ale u většiny pojišťoven projeví až teprve v příštím roce, kdy by měla vstoupit v platnost také připravovaná novela zákona č. 168/1999 Sb. „Prakticky dle tohoto systému zatím kontroluje bonusy nových pojištěnců jen pojišťovna UNIQA a motoristé tedy stále musejí dokládat potvrzení o bezeškodném průběhu pojištění od původního pojistitele,“ upřesnil Pavel Ronovský z Top-Pojištění.cz. Právě pestrost poskytovatelů způsobuje makléřům vrásky, protože je složité najít technické řešení, které bude vyhovovat všem pojišťovnám pro online sjednání povinného ručení. Například povinné ručení pojišťovny DIRECT si sjednáte jen přímo u této pojišťovny.
Pro každého řidiče vlastní škatulka
Zatím bez segmentace stanovují své sazby jen dvě největší pojišťovny – Česká pojišťovna a Kooperativa. Mnozí řidiči díky segmentaci ušetří, na druhou stranu, existuje spravedlivá otázka, proč by řidič jezdící bez nehod, ovšem s autem registrovaným ve městě, které ve statistikách pojišťovny díky méně ohleduplným řidičům vykazuje více nehod, měl přispívat vyšší sazbou povinného ručení na likvidaci nehod jiných motoristů? Názory odborníků se různí, a proto v konečném důsledku si každý zájemce o povinné ručení musí sám spočítat, zda se mu segmentace vyplatí. Svojí klientskou základnou z řad malých měst a obcí se netají Česká podnikatelská pojišťovna, naopak segmentaci veřejně nepodporuje Česká pojišťovna. Má proto své tvrzení: „Takový způsob segmentace není příliš spravedlivý a řidiči jej navíc nemohou nijak ovlivnit. Tento systém hází například všechny mladé řidiče do jednoho pytle – jedná se o rizikovější skupinu, protože nejsou tolik zkušení a způsobují tedy častěji dopravní nehody. To pravda být může, ale také nemusí. Za zmínku také stojí, že systém není objektivní. Do rizikovější oblasti například spadají řidiči žijící ve větších městech. Předpokládá se, že je zde hustý provoz a vyšší pravděpodobnost nehody. Systém však neřeší, že řidiči cestují a mnohdy mohou způsobit dopravní nehodu mimo místo svého bydliště. Takové dopravní nehody nejsou žádnou výjimkou, ale systém s nimi nepočítá. Otevřený trh s povinným ručením navíc v České republice funguje příliš krátce a chování řidičů se dynamicky mění, je proto velmi obtížné stanovovat takováto nová segmentační kritéria“, prezentuje svůj názor Jiří Roubíček, produktový manažer pojištění motorových vozidel z České pojišťovny.
Slušní řidiči i přes vyšší ceny zaplatí méně
Každá pojišťovna stanovuje cenu povinného ručení odlišně, proto není snadné ani pro specializované makléře najít optimální cestu pro srovnání nabídek. Velký vliv na ni mají tzv. bonusy, které v příštím roce mohou dosáhnout až 40 % z ceny. Právě bonusy patří mezi spravedlivé nástroje odměňování nebourajících řidičů. Na druhé straně jsou pak malusy, které mají formu jakoby trestných bodů a ty pocítí hlavně vaše peněženka. Tento systém platí už od roku 2000, takže řidič, který za posledních 8 let neměl dopravní nehodu, může mít povinné ručení až o polovinu nižší.
Malusy proti neukázněným řidičů
Bonusová politika má podle řidičů význam i pro bezpečnost silničního provozu. Mnohdy nevybíravý styl jízdy mohou podle téměř poloviny dotázaných řidičů změnit malusy pojišťoven. Uvádí to průzkum na informačním portálu registrů vozidel www.dopravni-inspektoraty.cz, ve kterém odpovědělo za uplynulé 3 týdny 467 řidičů. Malusy jsou tak vedle databáze nehod řidičů dalším prvkem, který by měl vést k větší bezpečnosti v silničním provozu. Hned po nich by podle řidičů k větší bezpečnosti přispěl i větší počet policistů na silnicích. Pouze 9 % dotazovaných si myslí, že chování řidičů může ovlivnit edukace řidičů. Jenom 6 % považuje za účinný bodový systém.
Zvažte připojištění čelního skla
Není pochyb o tom, že když za něco platíte, budete se zajímat, kolik to stojí. Cena však není zdaleka jediným kritériem pro výběr povinného ručení. „Při sjednávání povinného ručení by řidiči měli brát v úvahu také doplňková pojištění a rozsah asistenčních služeb nabízených pojišťovnou,“ uvádí Jan Žalčík, odborník na povinné ručení ze serveru Srovnávač.cz. Velmi častou příčinou rozbitého čelního skla je kamínek, který odlétl od kola kolemjedoucího vozu, a oprava se může vyšplhat až na deset tisíc korun. Jenže takového viníka se málokdy podaří zastavit a škoda tak není zaplacena z jeho povinné ručení, ale z vaší kapsy. Pro takové případy se vyplatí sjednat připojištění čelního skla. Kolik za něj u jednotlivých pojišťoven zaplatíte, ukazuje následující tabulka.
Pojišťovna | Limit krytí | Spoluúčast | ||
---|---|---|---|---|
5 000 Kč | 10 000 Kč | 20 000 Kč | ||
ČP | 500 Kč | 500 Kč | 500 Kč | 0 Kč |
Kooperativa | 450 Kč | 750 Kč | 1 500 Kč | 0 Kč |
Allianz | 492 Kč | 984 Kč | 1 392 Kč | 50% v prvním půlroce, poté 10% |
Triglav | 500 Kč | 1 100 Kč | 1 900 Kč | 0 Kč |
ČSOB | 432 Kč | 864 Kč | 1 524 Kč | 50% první 3 měsíce, poté 500 Kč |
Uniqa | 416 Kč | 896 Kč | 1 649 Kč | 5%, min 500 Kč |
ČPP | 830 Kč | – | – | 500 Kč (součást balíčku včetně střetu se zvěří a úrazového pojištění) |
Wustenrot | 1 200 Kč | 1 200 Kč | 1 200 Kč | 20% min. 1 000 Kč |
Generali | 592 Kč | 1 700 Kč | 3 100 Kč | 10% min. 500 Kč |
Zdroj: Srovnávač.cz
Ptejte se i na asistenční služby
Zůstat na silnici s rozbitým autem bez pomoci není nic příjemného. Vyhnout se tomu můžete tak, že zavoláte asistenční službu, nejlépe své pojišťovny. Při výběru povinného ručení si tedy zjistěte, v jakém rozsahu vám pojišťovna nabídne asistenční služby zdarma. U některých pojišťoven se totiž můžete setkat s tím, že vám například v základní variantě nezajišťuje zdarma asistenci při nehodě v zahraničí. To by se vám v budoucnu mohlo hodně prodražit. V poskytování asistenčních služeb nejsou pojišťovny jednotné a zvláště u levnějších pojistek je asistence poskytována hlavně poškozenému. Při nehodě si proto zjistěte, u jaké pojišťovny má viník povinné ručení. Můžete totiž kontaktovat vy jeho pojišťovnu s požadavkem na asistenci poskytovanou z jeho povinného ručení.
Nejznámější makléřské servery, kde si můžete porovnat i sjednat povinné ručení (řazeno abecedně):
pojištění.com (e-Finance, a. s., Brno)povinné.ručení.com (PFP s. r. o., Liberec)
povinné-ručení-sazby.cz (Petr Nevařil, Šumperk)
Srovnávač.cz (Ing. Jan Žalčík, Praha)
Top-Pojištění.cz (Top-Pojištění.cz s.r.o.)
Přehled přímých kanálů pro sjednání povinného ručení
Povinné ručení | Allianz | Česká pojišťovna | ČPP | ČSOB | DIRECT | Dolnorakouská | Wüstenrot | Generali | Kooperativa | Triglav | Uniqa |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Internet | X | X | X | X | připravuje se | nelze | X | X | X | X | X |
Telefon | X | X | nelze | X | X | nelze | nelze | X | nelze | nelze | X |
Přehled nových sazeb všech pojišťoven
Allianz pojišťovna
Pojišťovna Allianz zvedla sazby v průměru o 3,5%. Navíc zavedla pro podzimní období akční klientskou slevu 10%. Většině klientů se zvýší úroveň bonusu o 5%, a pojistné jim tedy lehce klesne. Nabídka obsahuje tři úrovně limitů krytí. Jako jediná nabízí možnost sjednání spoluúčasti na zaviněné škodě s poskytnutím slevy 6% nebo 11%. Sazby segmentuje především dle bydliště a věku.
Česká podnikatelská pojišťovna
ČPP opět razantně změnila svoji nabídku povinného ručení a upravila dosavadní tarify. Základním produktem je tzv. SPOROPOV s určený hlavně pro osobní vozidla a dále pak produkty Speciál Plus a Super Plus u kterých je poskytováno úrazové pojištění řidiče zdarma. Ke všem třem produktům lze pojistit vozík nebo moped zdarma. Segmentace se řídí bydlištěm a věkem pojistníka a stářím vozidla. Základní sazby ČPP zvýšila o cca 5%. Hlavní novinkou je akční sleva v podobě tzv. extra bonusu PROFI ve výši 15% pro všechny nové klienty.
Česká pojišťovna
Nejsilnější Česká pojišťovna již ve své mediální kampani od 1. 10. 2007 propaguje dvě hlavní novinky letošního roku ve své nabídce a to úrazové pojištění řidiče zdarma a 5% slevu pro dobré řidiče, pokud neměli poslední 3 roky žádnou škodu a uplatňují tedy bonus. Své sazby zvýšila o 4,5% a pro většinu stávajících klientů zůstane pojistné tedy skoro stejné.
ČSOB pojišťovna
Pojišťovna s bobrem jako svým maskotem také motivuje dobré řidiče akční 15% slevou (druhém roce je sleva 10% a ve třetím 5%). Mezi její další benefity patří úrazové pojištění řidiče zdarma, nebo také krytí poškození na vlastním vozidle u nejvyšší varianty Promiant. Sazby pro rok 2008 navýšila v průměru o 9%.
DIRECT pojišťovna
Podle Pavla Ronovského tato „virtuální“ pojišťovna, která v ČR prodává své pojištění pouze prostřednictvím telefon´zvolila pro svoji podzimní kampaň taktiku kopírování sazeb ostatních pojišťoven s tím, že od základní sazby bez akčních slev zlevní o 20%. Domnívá se, že tedy nejlevnější na trhu, jak se mohou klienti na první pohled domnívat.
Dolnorakouská pojišťovna
Tato nová pojišťovna na našem trhu zahájila prodej letos na podzim a zcela logicky nemění sazby od nového roku. Svoji cílovou skupinu vidí především na venkově a to zejména v oblasti jižní a severní Moravy. Limity krytí jsou spíše v nižší části spektra, ale pro většinu řidičů plně dostačující.
Generali pojišťovna
Tato italská pojišťovna se lvem ve znaku upravila své sazby již na počátku letošního léta, a proto také nezdražuje od ledna 2008. Sazby jsou zajímavé především pro venkov a specialitou je možnost uplatnit bonus i na druhé vozidlo stejného majitele.
Kooperativa pojišťovna
Druhá největší pojišťovna v oblasti povinného ručení zvýšila své sazby od 1. 11. 2007 o cca 4,6% v průměru. Osobní vozidla do 3,5 t jsou zdarma živelně pojištěna proti škodám povodně, záplavy, pádu stromu atd. Všichni noví motoristé také obdrží poukázku na rozšířené asistenční služby a mohou si také uzavřít celoroční cestovní pojištění s výraznou slevou.
Triglav pojišťovna
Největší slovinská pojišťovna, která patří v oblasti povinného ručení v ČR mezi jednu z nejlevnějších, zvýšila své sazby pro rok 2008 o více než 13%. Jako jedna z mála pojišťoven své sazby nesegmentuje podle žádných kritérií a nabízí jeden limit krytí ve výši 50 mil. Kč pro škody na majetku i na zdraví. Jako benefit poskytuje motoristům úrazové pojištění a pojištění právní ochrany zdarma
UNIQA pojišťovna
Jediná pojišťovna UNIQA kontroluje již od 1.10.2007 všechny nové smlouvy prostřednictvím centrální databáze škod ČKP. Od stejného data také upravila své sazby o 7%. Pro všechny nové smlouvy uzavřené do konce roku 2007 nabízí 15% slevu dobrého řidiče. Podmínkou pro její získání je bezeškodný průběh min. poslední 3 roky. Pro vozidla do roku 2000 nabízí povinné ručení s připojištěním odcizení a požáru vozidla.
Wüstenrot pojišťovna
Pobočka slovenské pojišťovny Wüstenrot nabízí povinné ručení pro osobní vozidla od jara 2006. S ohledem na novou antidiskriminační směrnici EU již nebude rozlišovat sazby podle pohlaví, což bylo výhodné pro ženy řidičky a sazby zvýšila v průměru o 8%.
U jaké pojišťovny budete mít v roce 2008 sjednáno povinné ručení?
Příklady pojistného
Svobodný podnikatel, 25 let z Prahy, Škoda Fabia 1.4, 55 kW rok výroby 2 000, vyšší limity krytí, splátka ročně
Pojišťovna (krytí: škody na zdraví/škody na majetku) | Pojistné | Pojistné s max. bonusem |
---|---|---|
Triglav (50 mil./50 mil.) | 5 443 | 2 177 |
Česká pojišťovna Bonus Exclusive (100 mil./100 mil.) | 5 738 | 3 443 |
ČPP Super plus (100 mil./100 mil.) | 5 831 | 3 431 |
Kooperativa Benefit (70 mil./70 mil.)* | 5 860 | 3 516 |
Generali (30 mil./60 mil.) | 5 920 | 3 552 |
Uniqa (100 mil./100 mil.) | 6 056 | 3 634 |
Allianz (100 mil./100 mil.) | 7 161 | 3 979 |
ČSOB Premiant (100 mil./100 mil.) | 7 928 | 4 068 |
Wüstenrot (70 mil. /70 mil.) | 8 568 | 3 438 |
Zdroj: Srovnávač.cz. U pojišťovny Kooperativa jsou uvedeny sazby platné pro rok 2007, sazby pro rok 2008 zatím nebyly oficiálně zveřejněny.
Vdaná žena, 40 let z Českých Budějovic, Opel Corsa 1.0, 50kW, rok výroby vozu 1998, nižší limity krytí, splátka ročně.
Pojišťovna (krytí: škody na zdraví/škody na majetku) | Pojistné | Pojistné s max. bonusem |
---|---|---|
ČPP Speciál plus (50 mil./50 mil.) | 2 229 | 1 311 |
Česká pojišťovna Standard (20 mil./40 mil.) | 2 987 | 1 792 |
ČSOB Standard (24 mil./44 mil.) | 3 105 | 1 608 |
Allianz (18 mil./35 mil.) | 3 109 | 1 865 |
Generali (18 mil./35 mil.) | 3 120 | 1 872 |
Triglav (50 mil./50 mil.) | 3 283 | 1 313 |
Uniqa (18mil./35 mil.) | 3 346 | 1 673 |
Kooperativa Standard (24 mil./54 mil.)* | 3 360 | 2 016 |
Wüstenrot (35mil./35 mil.) | 4 356 |
Zdroj: Srovnávač.cz. U pojišťovny Kooperativa jsou uvedeny sazby platné pro rok 2007, sazby pro rok 2008 zatím nebyly oficiálně zveřejněny.
Svobodná žena 27 let z Třebíče, 5 let starý Ford Focus 1.6, 75kW, forma platby ročně, nižší limity plnění.
Pojišťovna (krytí: škody na zdraví/škody na majetku) | Pojistné | Pojistné s max. bonusem |
---|---|---|
Allianz (18 mil./35 mil.) | 5379 | 3227 |
Triglav (50 mil./50 mil.) | 5443 | 2177 |
Česká pojišťovna: Standard (20 mil./40 mil.) | 5518 | 3311 |
ČSOB Standard (24 mil./44 mil.) | 5528 | 2843 |
Generali (18 mil./35 mil.) | 5760 | 3456 |
Kooperativa (24 mil./54 mil.)* | 5988 | 3593 |
ČPP Speciál Plus (50 mil./50 mil.) | 6093 | 3584 |
Uniqa (18 mil./35 mil.) | 7085 | 3543 |
Wüstenrot (35 mil./35 mil.) | 9792 | 3924 |
Zdroj: Srovnávač.cz. U pojišťovny Kooperativa jsou uvedeny sazby platné pro rok 2007, sazby pro rok 2008 zatím nebyly oficiálně zveřejněny.
Muž, 35 let, nový řidič, 10 let bez nehody, Škoda Fabia 1.2 z roku 2006, výkon 47 kW.
Bydliště | Praha | Karlovy Vary | Mikulov | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojišťovna | Sazba | Pojistné krytí škod na majetku/na zdraví v Kč | 2008 | 2007 | 2008 | 2007 | 2008 | 2007 |
Allianz | Základní sazba | 18 mil. / 35 mil. Kč | 5 456 | 5 196 | 3 726 | 3 615 | 3 726 | 3 615 |
Sazba s max. bonusem | 3 274 | 3 377 | 2 236 | 2 531 | 2 236 | 2 531 | ||
Česká pojišťovna | Základní sazba | 20 mil. / 40 mil. Kč | 4 162 | 3 983 | 4 162 | 3 983 | 4 162 | 3 983 |
Sazba s max. bonusem | 2 289 | 2 588 | 2 289 | 2 588 | 2 289 | 2 588 | ||
ČPP | Základní sazba | 35 mil. / 35 mil. Kč | 5 082 | 5 335 | 3 993 | 4 720 | 3 630 | 4 104 |
Sazba s max. bonusem | 2 541 | 3 468 | 1 997 | 3 068 | 1 815 | 2 668 | ||
ČSOB | Základní sazba | 24 mil. / 44 mil. Kč | 5 195 | 4 898 | 3 913 | 3 690 | 3 913 | 3 690 |
Sazba s max. bonusem | 2 756 | 3 208 | 2 076 | 2 424 | 2 076 | 2 424 | ||
Dolnorakouská | Základní sazba | 18 mil. / 35 mil. Kč | 4 290 | 4 290 | 3 289 | 3 289 | 2 860 | 2 860 |
Sazba s max. bonusem | 2 574 | 2 789 | 2 138 | 2 138 | 1 859 | 1 859 | ||
Generali | Základní sazba | 18 mil. / 35 mil. Kč | 4 000 | 4 000 | 4 000 | 4 000 | 3 120 | 3 120 |
Sazba s max. bonusem | 2 400 | 2 600 | 2 400 | 2 600 | 1 872 | 2 028 | ||
Kooperativa | Základní sazba | 24 mil. / 54 mil. Kč | 4 164 | 3 948 | 4 164 | 3 948 | 4 164 | 3 948 |
Sazba s max. bonusem | 2 369 | 2 566 | 2 369 | 2 566 | 2 369 | 2 566 | ||
Triglav | Základní sazba | 50 mil. / 50 mil. Kč | 4 128 | 3 624 | 4 128 | 3 624 | 4 128 | 3 624 |
Sazba s max. bonusem | 1 652 | 1 450 | 1 652 | 1 450 | 1 652 | 1 450 | ||
Uniqa | Základní sazba | 18 mil. / 35 mil. Kč | 4 169 | 3 640 | 3 706 | 3 235 | 3 706 | 3 235 |
Sazba s max. bonusem | 2 084 | 2 247 | 1 853 | 1 998 | 1 853 | 1 998 | ||
Wüstenrot | Základní sazba | 35 mil. / 35 mil. Kč | 4 792 | 4 435 | 4 792 | 4 435 | 4 792 | 4 435 |
Sazba s max. bonusem | 1 940 | 2 000 | 1 940 | 2 000 | 1 940 | 2 000 |
Zdroj: Top-Pojištění.cz
Přehled sazeb povinného ručení
Přehled nejpoužívanějších základních sazeb
Název pojišťovny | Allianz | Česká pojišťovna | Česká podnikatelská pojišťovna | ČSOB | Dolnorakouská | Generali | Kooperativa | Triglav | Uniqa | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Název produktu | R1 – Fyz. os., Praha | R2 – Fyz. os., Velká města | R3 – Fyz. os., Ostatní | IČ – podnikatelé | Standard | SPOROPOV | Standard | Zákonný | Standard | Standard Venkov | Standard | ||
Limity krytí | 18/35 | 18/35 | 18/35 | 18/35 | 20/40 | 35/35 | 24/44 | 18/35 | 18/35 | 18/35 | 24/54 | 50/50 | 18/35 |
motocykl do 50 cm3 včetně | 367 | 358 | 292 | 438 | 341 | 300 | 276 | 320 | 300 | 420 | 324 | ||
motocykl nad 50 cm3 do 350 cm3 včetně | 761 | 761 | 687 | 838 | 820 | 960 | 664 | 720 | 756 | 780 | 792 | ||
motocykl nad 350 cm3 do 500 cm3 včetně | 2 264 | 2 264 | 2 122 | 2 100 | 2 083 | 2 508 | 1 996 | 2 080 | 2 052 | 1 536 | 2 756 | ||
motocykl nad 500 cm3 | 3 248 | 2 762 | 2 715 | 2 672 | 2 561 | 3 156 | 2 628 | 2 560 | 2 756 | 2 832 | 3 584 | ||
osobní automobil do 3500 Kg do 1000 cm3 včetně | 4 478 | 3 454 | 3 080 | 4 647 | 3 319 | 2 250 | 3 910 | 2 300 | 3 120 | 2 400 | 3 576 | 3 648 | 3 936 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1000 cm3 do 1250 cm3 včetně | 5 456 | 4 270 | 3 726 | 5 420 | 4 162 | 2 750 | 4 402 | 2 860 | 4 000 | 3 120 | 4 164 | 4 128 | 4 632 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1250 cm3 do 1350 cm3 včetně | 5 456 | 4 270 | 3 726 | 5 420 | 4 162 | 3 050 | 4 402 | 2 860 | 4 000 | 3 120 | 4 164 | 4 128 | 4 632 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně | 7 119 | 6 303 | 5 376 | 6 376 | 6 131 | 4 200 | 6 250 | 4 200 | 5 760 | 4 640 | 5 880 | 6 048 | 5 716 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1400 cm3 do 1650 cm3 včetně | 7 119 | 6 303 | 5 376 | 6 376 | 6 131 | 4 200 | 6 250 | 4 200 | 5 760 | 4 640 | 6 192 | 6 048 | 6 684 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1650 cm3 do 1850 cm3 včetně | 7 119 | 6 303 | 5 376 | 6 376 | 6 131 | 4 650 | 6 250 | 4 200 | 5 760 | 4 640 | 6 192 | 6 048 | 6 684 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1850 cm3 do 2000 cm3 včetně | 11 074 | 9 519 | 8 341 | 9 424 | 9 843 | 6 400 | 9 778 | 7 100 | 8 880 | 7 280 | 9 796 | 9 228 | 9 908 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 2000 cm3 do 2500 cm3 včetně | 11 074 | 9 519 | 8 341 | 9 424 | 9 843 | 6 900 | 9 778 | 7 100 | 8 880 | 7 280 | 9 796 | 9 228 | 9 908 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 2500 cm3 | 15 615 | 13 403 | 11 807 | 12 867 | 13 555 | 9 950 | 13 522 | 10 500 | 12 160 | 10 720 | 13 660 | 12 894 | 14 144 |
osobní automobil na el.pohon | 4 478 | 3 454 | 3 080 | 4 647 | 3 319 | 2 250 | 3 934 | 1 500 | 2 832 | 2 160 | 3 576 | 3 648 | 3 936 |
nákladní automobily do 3500kg a do 1000 cm3 včetně | 4 478 | 3 454 | 3 080 | 4 647 | 13 815 | 7 900 | 3 910 | 9 664 | 11 680 | 12 796 | 9 144 | 3 936 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1000 cm3 do 1350 cm3 včetně | 5 456 | 4 270 | 3 726 | 5 420 | 13 815 | 7 900 | 4 402 | 9 664 | 11 680 | 12 796 | 9 144 | 4 632 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně | 7 119 | 6 303 | 5 376 | 6 376 | 13 815 | 7 900 | 6 250 | 9 664 | 11 680 | 12 796 | 9 144 | 5 716 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1400 cm3 do 1850 cm3 včetně | 7 119 | 6 303 | 5 376 | 6 376 | 13 815 | 7 900 | 6 250 | 9 664 | 11 680 | 12 796 | 9 144 | 6 684 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1850 cm3 do 2500 cm3 včetně | 11 074 | 9 519 | 8 341 | 9 424 | 13 815 | 7 900 | 9 778 | 9 664 | 11 680 | 12 796 | 9 144 | 9 908 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 2500 cm3 | 15 615 | 13 403 | 11 807 | 12 867 | 13 815 | 7 900 | 13 522 | 9 664 | 11 680 | 12 796 | 9 144 | 14 144 | |
nákladní automobily od celkové hmotnosti 3500 kg do 12000 kg | 17 772 | 17 772 | 17 772 | 17 772 | 18 419 | 12 000 | 19 371 | 14 700 | 17 920 | 18 356 | 15 537 | 19 296 | |
nákladní automobily nad celkovou hmotnost 12000 kg | 27 412 | 27 412 | 27 412 | 27 412 | 26 212 | 31 467 | 22 052 | 24 320 | 25 836 | 22 226 | 25 964 | ||
obytný automobil do celkové hmotnosti 8000 kg | 7 314 | 7 120 | 6 977 | 7 393 | 6 825 | 6 442 | 6 196 | 6 064 | 6 988 | 6 300 | 5 788 | ||
sanitní automobil | 13 620 | 13 620 | 13 620 | 13 620 | 7 448 | 16 872 | 8 404 | 6 396 | 7 960 | 7 044 | 7 004 | ||
autobus MHD | 11 896 | 33 252 | 14 496 | 28 960 | 13 660 | 22 644 | 18 380 | ||||||
autobus ostatní do celkové hmotnosti 5000 kg včetně | 15 160 | 15 160 | 15 160 | 15 160 | 16 245 | 15 147 | 13 800 | 16 480 | 16 064 | 13 392 | 14 696 | ||
autobus ostatní nad celkovou hmotnost 5000 kg | 34 847 | 34 847 | 34 847 | 34 847 | 29 402 | 32 775 | 28 876 | 28 960 | 30 192 | 25 200 | 33 804 | ||
trolejbus | 8 966 | 33 252 | 12 000 | 26 812 | 14 664 | 7 932 | 22 180 | ||||||
pracovní stroj s SPZ do celkové hmotnosti 3500 kg | 8 906 | 8 906 | 8 906 | 8 906 | 13 815 | 9 970 | 6 196 | 10 768 | 12 796 | 9 144 | 9 136 | ||
pracovní stroj s SPZ od celkové hmotnosti 3500 kg do 12000 kg | 13 329 | 13 329 | 13 329 | 13 329 | 18 419 | 15 279 | 6 196 | 16 596 | 18 356 | 15 537 | 19 296 | ||
pracovní stroj s SPZ nad celkovou hmotnost 12000 kg | 20 559 | 20 559 | 20 559 | 20 559 | 26 212 | 22 539 | 6 196 | 22 500 | 25 836 | 22 226 | 25 964 | ||
pracovní stroj bez SPZ | 1 503 | 1 788 | 1 264 | 1 380 | 1 504 | 1 524 | 1 404 | ||||||
traktor bez SPZ | 1 959 | 1 538 | 1 324 | 2 387 | 520 | 960 | 1 264 | 700 | 764 | 1 524 | 1 084 | ||
traktor kultivační jednonápravový | 1 219 | 906 | 590 | 1 273 | 520 | 612 | 500 | 700 | 764 | 1 752 | 1 084 | ||
traktor s SPZ | 1 959 | 1 538 | 1 324 | 2 387 | 1 503 | 1 632 | 1 264 | 1 380 | 1 504 | 1 524 | 1 404 | ||
motorový a vysokozvižný vozík, rolba | 1 219 | 906 | 590 | 1 273 | 520 | 1 200 | 500 | 700 | 764 | 1 752 | 804 | ||
přípojné vozidlo do 750 kg včetně | 296 | 296 | 266 | 316 | 261 | 192 | 208 | 204 | 240 | 240 | 216 | ||
přípojné vozidlo nad 750 kg | 730 | 730 | 575 | 756 | 683 | 1 320 | 580 | 480 | 660 | 636 | 772 | ||
přípojné vozidlo návěs | 9 420 | 9 420 | 9 420 | 9 420 | 12 309 | 7 992 | 8 296 | 7 200 | 9 336 | 10 644 | 7 632 | ||
tahač návěsů | 80 064 | 80 064 | 80 064 | 80 064 | 74 481 | 82 995 | 64 052 | 59 920 | 71 388 | 70 236 | 113 100 |
Zdroj: Top-Pojištění.cz
Podrobný přehled všech sazeb
Název pojišťovny | Allianz | Česká pojišťovna | Česká podnikatelská pojišťovna | ČSOB | Dolnorakouská | Generali | Kooperativa | Triglav | Uniqa | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Název produktu | R1 – Fyz. os., Praha | R2 – Fyz. os., Velká města | R3 – Fyz. os., Ostatní | IČ – podnikatelé | Standard | Bonus Exclusive | SPOROPOV | Speciál Plus | Super Plus | Standard | Dominant | Premiant | Zákonný | Zvýšený | Standard | Standard Venkov | Plus | Standard | Benefit | ||||||||||||
Limity krytí | 18/35 | 50/50 | 100/100 | 18/35 | 50/50 | 100/100 | 18/35 | 50/50 | 100/100 | 18/35 | 50/50 | 100/100 | 20/40 | 100/100 | 35/35 | 50/50 | 100/100 | 24/44 | 60/60 | 100/100 | 18/35 | 50/50 | 18/35 | 18/35 | 30/60 | 24/54 | 70/70 | 50/50 | 18/35 | 50/60 | 100/100 |
motocykl do 50 cm3 včetně | 367 | 382 | 458 | 358 | 372 | 446 | 292 | 310 | 372 | 438 | 456 | 547 | 341 | 359 | 300 | 325 | 300 | 315 | 276 | 276 | 320 | 400 | 300 | 312 | 420 | 324 | 340 | 344 | |||
motocykl nad 50 cm3 do 350 cm3 včetně | 761 | 791 | 949 | 761 | 791 | 949 | 687 | 714 | 857 | 838 | 872 | 1 046 | 820 | 861 | 580 | 625 | 960 | 1 008 | 664 | 664 | 720 | 800 | 756 | 784 | 780 | 792 | 824 | 840 | |||
motocykl nad 350 cm3 do 500 cm3 včetně | 2 264 | 2 355 | 2 826 | 2 264 | 2 355 | 2 826 | 2 122 | 2 206 | 2 647 | 2 100 | 2 184 | 2 621 | 2 083 | 2 208 | 1 510 | 1 625 | 2 508 | 2 633 | 1 996 | 1 996 | 2 080 | 2 240 | 2 052 | 2 112 | 1 536 | 2 756 | 2 868 | 2 920 | |||
motocykl nad 500 cm3 | 3 248 | 3 378 | 4 054 | 2 762 | 2 872 | 3 446 | 2 715 | 2 822 | 3 386 | 2 672 | 2 779 | 3 335 | 2 561 | 2 689 | 2 150 | 2 320 | 3 156 | 3 314 | 2 628 | 2 628 | 2 560 | 2 800 | 2 756 | 2 836 | 2 832 | 3 584 | 3 724 | 3 796 | |||
osobní automobil do 3500 Kg do 1000 cm3 včetně | 4 478 | 4 657 | 5 588 | 3 454 | 3 592 | 4 310 | 3 080 | 3 263 | 3 916 | 4 647 | 4 831 | 5 797 | 3 319 | 3 418 | 2 250 | 2 350 | 2 530 | 3 910 | 4 106 | 4 223 | 2 300 | 2 300 | 3 120 | 2 400 | 3 280 | 3 576 | 3 692 | 3 648 | 3 936 | 4 096 | 4 172 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1000 cm3 do 1250 cm3 včetně | 5 456 | 5 674 | 6 809 | 4 270 | 4 441 | 5 329 | 3 726 | 3 950 | 4 740 | 5 420 | 5 637 | 6 764 | 4 162 | 4 329 | 2 750 | 2 900 | 3 120 | 4 402 | 4 622 | 4 754 | 2 860 | 2 860 | 4 000 | 3 120 | 4 160 | 4 164 | 4 276 | 4 128 | 4 632 | 4 816 | 4 908 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1250 cm3 do 1350 cm3 včetně | 5 456 | 5 674 | 6 809 | 4 270 | 4 441 | 5 329 | 3 726 | 3 950 | 4 740 | 5 420 | 5 637 | 6 764 | 4 162 | 4 329 | 3 050 | 3 250 | 3 500 | 4 402 | 4 622 | 4 754 | 2 860 | 2 860 | 4 000 | 3 120 | 4 160 | 4 164 | 4 276 | 4 128 | 4 632 | 4 816 | 4 908 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně | 7 119 | 7 404 | 8 885 | 6 303 | 6 555 | 7 866 | 5 376 | 5 699 | 6 839 | 6 376 | 6 631 | 7 957 | 6 131 | 6 376 | 4 200 | 4 450 | 4 790 | 6 250 | 6 563 | 6 750 | 4 200 | 4 200 | 5 760 | 4 640 | 5 920 | 5 880 | 6 056 | 6 048 | 5 716 | 5 944 | 6 056 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1400 cm3 do 1650 cm3 včetně | 7 119 | 7 404 | 8 885 | 6 303 | 6 555 | 7 866 | 5 376 | 5 699 | 6 839 | 6 376 | 6 631 | 7 957 | 6 131 | 6 376 | 4 200 | 4 450 | 4 790 | 6 250 | 6 563 | 6 750 | 4 200 | 4 200 | 5 760 | 4 640 | 5 920 | 6 192 | 6 376 | 6 048 | 6 684 | 6 952 | 7 088 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1650 cm3 do 1850 cm3 včetně | 7 119 | 7 404 | 8 885 | 6 303 | 6 555 | 7 866 | 5 376 | 5 699 | 6 839 | 6 376 | 6 631 | 7 957 | 6 131 | 6 376 | 4 650 | 4 900 | 5 270 | 6 250 | 6 563 | 6 750 | 4 200 | 4 200 | 5 760 | 4 640 | 5 920 | 6 192 | 6 376 | 6 048 | 6 684 | 6 952 | 7 088 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 1850 cm3 do 2000 cm3 včetně | 11 074 | 11 517 | 13 820 | 9 519 | 9 900 | 11 880 | 8 341 | 8 841 | 10 609 | 9 424 | 9 801 | 11 761 | 9 843 | 10 237 | 6 400 | 6 800 | 7 310 | 9 778 | 10 267 | 10 560 | 7 100 | 7 100 | 8 880 | 7 280 | 9 280 | 9 796 | 10 092 | 9 228 | 9 908 | 10 304 | 10 504 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 2000 cm3 do 2500 cm3 včetně | 11 074 | 11 517 | 13 820 | 9 519 | 9 900 | 11 880 | 8 341 | 8 841 | 10 609 | 9 424 | 9 801 | 11 761 | 9 843 | 10 237 | 6 900 | 7 350 | 7 900 | 9 778 | 10 267 | 10 560 | 7 100 | 7 100 | 8 880 | 7 280 | 9 280 | 9 796 | 10 092 | 9 228 | 9 908 | 10 304 | 10 504 |
osobní automobil do 3500 Kg nad 2500 cm3 | 15 615 | 16 240 | 19 488 | 13 403 | 13 939 | 16 727 | 11 807 | 12 515 | 15 018 | 12 867 | 13 382 | 16 058 | 13 555 | 14 098 | 9 950 | 10 500 | 11 290 | 13 522 | 14 198 | 14 604 | 10 500 | 10 500 | 12 160 | 10 720 | 12 640 | 13 660 | 14 064 | 12 894 | 14 144 | 14 712 | 14 996 |
osobní automobil na el.pohon | 4 478 | 4 657 | 5 588 | 3 454 | 3 592 | 4 310 | 3 080 | 3 263 | 3 916 | 4 647 | 4 831 | 5 797 | 3 319 | 3 418 | 2 250 | 2 350 | 2 530 | 3 934 | 4 131 | 4 249 | 1 500 | 1 500 | 2 832 | 2 160 | 2 948 | 3 576 | 3 692 | 3 648 | 3 936 | 4 096 | 4 172 |
nákladní automobily do 3500kg a do 1000 cm3 včetně | 4 478 | 4 657 | 5 588 | 3 454 | 3 592 | 4 310 | 3 080 | 3 263 | 3 916 | 4 647 | 4 833 | 5 800 | 13 815 | 14 505 | 7 900 | 8 350 | 9 020 | 3 910 | 4 106 | 4 223 | 9 664 | 9 664 | 11 680 | 12 080 | 12 796 | 13 180 | 9 144 | 3 936 | 4 096 | 4 172 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1000 cm3 do 1350 cm3 včetně | 5 456 | 5 674 | 6 809 | 4 270 | 4 441 | 5 329 | 3 726 | 3 950 | 4 740 | 5 420 | 5 637 | 6 764 | 13 815 | 14 505 | 7 900 | 8 350 | 9 020 | 4 402 | 4 622 | 4 754 | 9 664 | 9 664 | 11 680 | 12 080 | 12 796 | 13 180 | 9 144 | 4 632 | 4 816 | 4 908 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně | 7 119 | 7 404 | 8 885 | 6 303 | 6 555 | 7 866 | 5 376 | 5 699 | 6 839 | 6 376 | 6 631 | 7 957 | 13 815 | 14 505 | 7 900 | 8 350 | 9 020 | 6 250 | 6 563 | 6 750 | 9 664 | 9 664 | 11 680 | 12 080 | 12 796 | 13 180 | 9 144 | 5 716 | 5 944 | 6 056 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1400 cm3 do 1850 cm3 včetně | 7 119 | 7 404 | 8 885 | 6 303 | 6 555 | 7 866 | 5 376 | 5 699 | 6 839 | 6 376 | 6 631 | 7 957 | 13 815 | 14 505 | 7 900 | 8 350 | 9 020 | 6 250 | 6 563 | 6 750 | 9 664 | 9 664 | 11 680 | 12 080 | 12 796 | 13 180 | 9 144 | 6 684 | 6 952 | 7 088 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 1850 cm3 do 2500 cm3 včetně | 11 074 | 11 517 | 13 820 | 9 519 | 9 900 | 11 880 | 8 341 | 8 841 | 10 609 | 9 424 | 9 801 | 11 761 | 13 815 | 14 505 | 7 900 | 8 350 | 9 020 | 9 778 | 10 267 | 10 560 | 9 664 | 9 664 | 11 680 | 12 080 | 12 796 | 13 180 | 9 144 | 9 908 | 10 304 | 10 504 | |
nákladní automobily do 3500kg a nad 2500 cm3 | 15 615 | 16 240 | 19 488 | 13 403 | 13 939 | 16 727 | 11 807 | 12 515 | 15 018 | 12 867 | 13 382 | 16 058 | 13 815 | 14 505 | 7 900 | 8 350 | 9 020 | 13 522 | 14 198 | 14 604 | 9 664 | 9 664 | 11 680 | 12 080 | 12 796 | 13 180 | 9 144 | 14 144 | 14 712 | 14 996 | |
nákladní automobily od celkové hmotnosti 3500 kg do 12000 kg | 17 772 | 18 483 | 22 180 | 17 772 | 18 483 | 22 180 | 17 772 | 18 483 | 22 180 | 17 772 | 18 483 | 22 180 | 18 419 | 19 340 | 12 000 | 12 650 | 13 650 | 19 371 | 20 340 | 14 700 | 14 700 | 17 920 | 18 800 | 18 356 | 18 900 | 15 537 | 19 296 | 20 068 | |||
nákladní automobily nad celkovou hmotnost 12000 kg | 27 412 | 28 508 | 34 210 | 27 412 | 28 508 | 34 210 | 27 412 | 28 508 | 34 210 | 27 412 | 28 508 | 34 210 | 26 212 | 27 523 | 18 200 | 19 650 | 31 467 | 33 040 | 22 052 | 22 052 | 24 320 | 25 280 | 25 836 | 26 612 | 22 226 | 25 964 | 27 000 | ||||
obytný automobil do celkové hmotnosti 8000 kg | 7 314 | 7 607 | 9 128 | 7 120 | 7 405 | 8 886 | 6 977 | 7 256 | 8 707 | 7 393 | 7 689 | 9 227 | 6 825 | 7 166 | 5 500 | 5 900 | 6 442 | 6 764 | 6 196 | 6 196 | 6 064 | 6 308 | 6 988 | 7 188 | 6 300 | 5 788 | 6 020 | ||||
sanitní automobil | 13 620 | 14 165 | 16 998 | 13 620 | 14 165 | 16 998 | 13 620 | 14 165 | 16 998 | 13 620 | 14 165 | 16 998 | 7 448 | 7 820 | 6 650 | 7 150 | 16 872 | 17 716 | 8 404 | 8 404 | 6 396 | 6 652 | 7 960 | 8 216 | 7 044 | 7 004 | 7 284 | ||||
autobus MHD | 11 896 | 12 491 | 18 650 | 20 150 | 33 252 | 34 915 | 14 496 | 14 496 | 28 960 | 29 920 | 13 660 | 14 064 | 22 644 | 18 380 | 19 112 | ||||||||||||||||
autobus ostatní do celkové hmotnosti 5000 kg včetně | 15 160 | 15 766 | 18 919 | 15 160 | 15 766 | 18 919 | 15 160 | 15 766 | 18 919 | 15 160 | 15 766 | 18 919 | 16 245 | 17 057 | 12 650 | 13 650 | 15 147 | 15 904 | 13 800 | 13 800 | 16 480 | 16 880 | 16 064 | 16 548 | 13 392 | 14 696 | 15 284 | ||||
autobus ostatní nad celkovou hmotnost 5000 kg | 34 847 | 36 241 | 43 489 | 34 847 | 36 241 | 43 489 | 34 847 | 36 241 | 43 489 | 34 847 | 36 241 | 43 489 | 29 402 | 30 872 | 23 700 | 25 600 | 32 775 | 34 414 | 28 876 | 28 876 | 28 960 | 29 920 | 30 192 | 31 092 | 25 200 | 33 804 | 35 156 | ||||
trolejbus | 8 966 | 9 325 | 15 500 | 16 740 | 33 252 | 34 915 | 12 000 | 12 000 |