Hlavní navigace

Téma: Povinné ručení a podrobný přehled

1. 11. 2007
Doba čtení: 14 minut

Sdílet

Zhruba na desetikorunu denně vyjde většinu z nás koupě klidu, že v případě nehody nezaplatíme škodu z vlastní kapsy. V letošním roce navíc přibyla konkurence a na trhu začaly působit další dvě pojišťovny s nabídkou povinného ručení.

Povinné ručení musí mít ze zákona každý majitel motorového vozidla. Řidiče přitom spolehlivě ochrání od povinnosti zaplatit statisícové, někdy i několikamiliónové částky.

Nezapomeňte ani na živly a havárie

Povinné ručení vám ale nikdy neuhradí škody na vašem voze. Proti škodám, které vašemu vozu způsobí živly, vzniknou v důsledku havárie, odcizení nebo neoprávněného užití vozidla, vás ochrání havarijní pojištění. To sice není povinné, ale uzavřít se je určitě vyplatí hlavně u novějších vozidel, kde se i oprava banality může vyšplhat do desítek tisíc korun. Kalkulačku orientačních sazeb havarijního pojištění nabízené jednotlivými pojišťovnami můžete najít na stránkách www.srovnavac.cz

Na co je povinné ručení krátké

Ne vždy vám pomůže ochrana pojištění. Může se to zdát nepochopitelné, ale povinné ručení vám v některých situacích vůbec nepomůže a pokud se viník seriózně nepřihlásí nebo k vině nepřizná, zbytou vám jen oči pro pláč nebo dokonce vyzkouší váš adrenalin k krvi. Například stačí, když k nehodě dojde na místě ležícím mimo silnici. Tento obecný termín znamená v praxi například čerpací stanici a pozemek kolem ní, lesní cestu a vjezdy či výjezdy na ni, pole a další. Stejný problém potká řidiče při nehodě na soukromém pozemku, v praxi jde nejčastěji o uzavřenou soukromou plochu parkoviště. Ve všech těchto případech se škody řeší občanskoprávní cestou případně jako podezření pro trestný čin poškozování cizího majetku. Pokud viníka nedopadnete, máte smůlu, přestože víte, které vozidlo způsobilo škodu – musíte však dokázat, kdo řídil.

Dejte si pozor na výluky z pojištění odpovědnosti.

Téměř tucet nabídek povinného ručení a registr jako bonus

V současné době nabízí povinné ručení už 11 pojišťoven na českém trhu. V letošním roce zahájily prodej pojišťovny DIRECT a jako zatím poslední vstoupila na trh Dolnorakouská pojišťovna. Dolnorakouská pojišťovna a Generali pojišťovna své sazby pojistného pro rok 2008 nechaly totožné. Od začátku října začala oficiálně působit i nová společná databáze škod České kanceláře pojistitelů. Její praktický dopad se ale u většiny pojišťoven projeví až teprve v příštím roce, kdy by měla vstoupit v platnost také připravovaná novela zákona č. 168/1999 Sb. „Prakticky dle tohoto systému zatím kontroluje bonusy nových pojištěnců jen pojišťovna UNIQA a motoristé tedy stále musejí dokládat potvrzení o bezeškodném průběhu pojištění od původního pojistitele,“ upřesnil Pavel Ronovský z Top-Pojištění.cz. Právě pestrost poskytovatelů způsobuje makléřům vrásky, protože je složité najít technické řešení, které bude vyhovovat všem pojišťovnám pro online sjednání povinného ručení. Například povinné ručení pojišťovny DIRECT si sjednáte jen přímo u této pojišťovny.

Zajímá vás nabídka pojišťovny DIRECT? Zeptejte se jí v naší poradně.

Pro každého řidiče vlastní škatulka

Zatím bez segmentace stanovují své sazby jen dvě největší pojišťovny – Česká pojišťovna a Kooperativa. Mnozí řidiči díky segmentaci ušetří, na druhou stranu, existuje spravedlivá otázka, proč by řidič jezdící bez nehod, ovšem s autem registrovaným ve městě, které ve statistikách pojišťovny díky méně ohleduplným řidičům vykazuje více nehod, měl přispívat vyšší sazbou povinného ručení na likvidaci nehod jiných motoristů? Názory odborníků se různí, a proto v konečném důsledku si každý zájemce o povinné ručení musí sám spočítat, zda se mu segmentace vyplatí. Svojí klientskou základnou z řad malých měst a obcí se netají Česká podnikatelská pojišťovna, naopak segmentaci veřejně nepodporuje Česká pojišťovna. Má proto své tvrzení: „Takový způsob segmentace není příliš spravedlivý a řidiči jej navíc nemohou nijak ovlivnit. Tento systém hází například všechny mladé řidiče do jednoho pytle – jedná se o rizikovější skupinu, protože nejsou tolik zkušení a způsobují tedy častěji dopravní nehody. To pravda být může, ale také nemusí. Za zmínku také stojí, že systém není objektivní. Do rizikovější oblasti například spadají řidiči žijící ve větších městech. Předpokládá se, že je zde hustý provoz a vyšší pravděpodobnost nehody. Systém však neřeší, že řidiči cestují a mnohdy mohou způsobit dopravní nehodu mimo místo svého bydliště. Takové dopravní nehody nejsou žádnou výjimkou, ale systém s nimi nepočítá. Otevřený trh s povinným ručením navíc v České republice funguje příliš krátce a chování řidičů se dynamicky mění, je proto velmi obtížné stanovovat takováto nová segmentační kritéria“, prezentuje svůj názor Jiří Roubíček, produktový manažer pojištění motorových vozidel z České pojišťovny.

Slušní řidiči i přes vyšší ceny zaplatí méně

Každá pojišťovna stanovuje cenu povinného ručení odlišně, proto není snadné ani pro specializované makléře najít optimální cestu pro srovnání nabídek. Velký vliv na ni mají tzv. bonusy, které v příštím roce mohou dosáhnout až 40 % z ceny. Právě bonusy patří mezi spravedlivé nástroje odměňování nebourajících řidičů. Na druhé straně jsou pak malusy, které mají formu jakoby trestných bodů a ty pocítí hlavně vaše peněženka. Tento systém platí už od roku 2000, takže řidič, který za posledních 8 let neměl dopravní nehodu, může mít povinné ručení až o polovinu nižší.

Malusy proti neukázněným řidičů

Bonusová politika má podle řidičů význam i pro bezpečnost silničního provozu. Mnohdy nevybíravý styl jízdy mohou podle téměř poloviny dotázaných řidičů změnit malusy pojišťoven. Uvádí to průzkum na informačním portálu registrů vozidel www.dopravni-inspektoraty.cz, ve kterém odpovědělo za uplynulé 3 týdny 467 řidičů. Malusy jsou tak vedle databáze nehod řidičů dalším prvkem, který by měl vést k větší bezpečnosti v silničním provozu. Hned po nich by podle řidičů k větší bezpečnosti přispěl i větší počet policistů na silnicích. Pouze 9 % dotazovaných si myslí, že chování řidičů může ovlivnit edukace řidičů. Jenom 6 % považuje za účinný bodový systém.

Zvažte připojištění čelního skla

Není pochyb o tom, že když za něco platíte, budete se zajímat, kolik to stojí. Cena však není zdaleka jediným kritériem pro výběr povinného ručení. „Při sjednávání povinného ručení by řidiči měli brát v úvahu také doplňková pojištění a rozsah asistenčních služeb nabízených pojišťovnou,“ uvádí Jan Žalčík, odborník na povinné ručení ze serveru Srovnávač.cz. Velmi častou příčinou rozbitého čelního skla je kamínek, který odlétl od kola kolemjedoucího vozu, a oprava se může vyšplhat až na deset tisíc korun. Jenže takového viníka se málokdy podaří zastavit a škoda tak není zaplacena z jeho povinné ručení, ale z vaší kapsy. Pro takové případy se vyplatí sjednat připojištění čelního skla. Kolik za něj u jednotlivých pojišťoven zaplatíte, ukazuje následující tabulka.

Povinné ručení přehled čelních skel
Pojišťovna Limit krytí Spoluúčast
5 000 Kč 10 000 Kč 20 000 Kč
ČP 500 Kč 500 Kč 500 Kč 0 Kč
Kooperativa 450 Kč 750 Kč 1 500 Kč 0 Kč
Allianz 492 Kč 984 Kč 1 392 Kč 50% v prvním půlroce, poté 10%
Triglav 500 Kč 1 100 Kč 1 900 Kč 0 Kč
ČSOB 432 Kč 864 Kč 1 524 Kč 50% první 3 měsíce, poté 500 Kč
Uniqa 416 Kč 896 Kč 1 649 Kč 5%, min 500 Kč
ČPP 830 Kč  –  – 500 Kč (součást balíčku včetně střetu se zvěří a úrazového pojištění)
Wustenrot 1 200 Kč 1 200 Kč 1 200 Kč 20% min. 1 000 Kč
Generali 592 Kč 1 700 Kč 3 100 Kč 10% min. 500 Kč

Zdroj: Srovnávač.cz

Ptejte se i na asistenční služby

Zůstat na silnici s rozbitým autem bez pomoci není nic příjemného. Vyhnout se tomu můžete tak, že zavoláte asistenční službu, nejlépe své pojišťovny. Při výběru povinného ručení si tedy zjistěte, v jakém rozsahu vám pojišťovna nabídne asistenční služby zdarma. U některých pojišťoven se totiž můžete setkat s tím, že vám například v základní variantě nezajišťuje zdarma asistenci při nehodě v zahraničí. To by se vám v budoucnu mohlo hodně prodražit. V poskytování asistenčních služeb nejsou pojišťovny jednotné a zvláště u levnějších pojistek je asistence poskytována hlavně poškozenému. Při nehodě si proto zjistěte, u jaké pojišťovny má viník povinné ručení. Můžete totiž kontaktovat vy jeho pojišťovnu s požadavkem na asistenci poskytovanou z jeho povinného ručení.

Nejznámější makléřské servery, kde si můžete porovnat i sjednat povinné ručení (řazeno abecedně):

pojištění.com (e-Finance, a. s., Brno)
povinné.ručení­.com (PFP s. r. o., Liberec)
povinné-ručení-sazby.cz (Petr Nevařil, Šumperk)
Srovnávač.cz (Ing. Jan Žalčík, Praha)
Top-Pojištění.cz (Top-Pojištění.cz s.r.o.)

Přehled přímých kanálů pro sjednání povinného ručení

Povinné ručení přehled kanálů
Povinné ručení Allianz Česká pojišťovna ČPP ČSOB DIRECT Dolnorakouská Wüstenrot Generali Kooperativa Triglav Uniqa
Internet X X X X připravuje se nelze X X X X X
Telefon X X nelze X X nelze nelze X nelze nelze X

Přehled nových sazeb všech pojišťoven

Allianz pojišťovna

Pojišťovna Allianz zvedla sazby v průměru o 3,5%. Navíc zavedla pro podzimní období akční klientskou slevu 10%. Většině klientů se zvýší úroveň bonusu o 5%, a pojistné jim tedy lehce klesne. Nabídka obsahuje tři úrovně limitů krytí. Jako jediná nabízí možnost sjednání spoluúčasti na zaviněné škodě s poskytnutím slevy 6% nebo 11%. Sazby segmentuje především dle bydliště a věku.

Česká podnikatelská pojišťovna

ČPP opět razantně změnila svoji nabídku povinného ručení a upravila dosavadní tarify. Základním produktem je tzv. SPOROPOV s určený hlavně pro osobní vozidla a dále pak produkty Speciál Plus a Super Plus u kterých je poskytováno úrazové pojištění řidiče zdarma. Ke všem třem produktům lze pojistit vozík nebo moped zdarma. Segmentace se řídí bydlištěm a věkem pojistníka a stářím vozidla. Základní sazby ČPP zvýšila o cca 5%. Hlavní novinkou je akční sleva v podobě tzv. extra bonusu PROFI ve výši 15% pro všechny nové klienty.

Česká pojišťovna

Nejsilnější Česká pojišťovna již ve své mediální kampani od 1. 10. 2007 propaguje dvě hlavní novinky letošního roku ve své nabídce a to úrazové pojištění řidiče zdarma a 5% slevu pro dobré řidiče, pokud neměli poslední 3 roky žádnou škodu a uplatňují tedy bonus. Své sazby zvýšila o 4,5% a pro většinu stávajících klientů zůstane pojistné tedy skoro stejné.

ČSOB pojišťovna

Pojišťovna s bobrem jako svým maskotem také motivuje dobré řidiče akční 15% slevou (druhém roce je sleva 10% a ve třetím 5%). Mezi její další benefity patří úrazové pojištění řidiče zdarma, nebo také krytí poškození na vlastním vozidle u nejvyšší varianty Promiant. Sazby pro rok 2008 navýšila v průměru o 9%.

DIRECT pojišťovna

Podle Pavla Ronovského tato „virtuální“ pojišťovna, která v ČR prodává své pojištění pouze prostřednictvím telefon´zvolila pro svoji podzimní kampaň taktiku kopírování sazeb ostatních pojišťoven s tím, že od základní sazby bez akčních slev zlevní o 20%. Domnívá se, že tedy nejlevnější na trhu, jak se mohou klienti na první pohled domnívat.

Dolnorakouská pojišťovna

Tato nová pojišťovna na našem trhu zahájila prodej letos na podzim a zcela logicky nemění sazby od nového roku. Svoji cílovou skupinu vidí především na venkově a to zejména v oblasti jižní a severní Moravy. Limity krytí jsou spíše v nižší části spektra, ale pro většinu řidičů plně dostačující.

Generali pojišťovna

Tato italská pojišťovna se lvem ve znaku upravila své sazby již na počátku letošního léta, a proto také nezdražuje od ledna 2008. Sazby jsou zajímavé především pro venkov a specialitou je možnost uplatnit bonus i na druhé vozidlo stejného majitele.

Kooperativa pojišťovna

Druhá největší pojišťovna v oblasti povinného ručení zvýšila své sazby od 1. 11. 2007 o cca 4,6% v průměru. Osobní vozidla do 3,5 t jsou zdarma živelně pojištěna proti škodám povodně, záplavy, pádu stromu atd. Všichni noví motoristé také obdrží poukázku na rozšířené asistenční služby a mohou si také uzavřít celoroční cestovní pojištění s výraznou slevou.

Triglav pojišťovna

Největší slovinská pojišťovna, která patří v oblasti povinného ručení v ČR mezi jednu z nejlevnějších, zvýšila své sazby pro rok 2008 o více než 13%. Jako jedna z mála pojišťoven své sazby nesegmentuje podle žádných kritérií a nabízí jeden limit krytí ve výši 50 mil. Kč pro škody na majetku i na zdraví. Jako benefit poskytuje motoristům úrazové pojištění a pojištění právní ochrany zdarma

UNIQA pojišťovna

Jediná pojišťovna UNIQA kontroluje již od 1.10.2007 všechny nové smlouvy prostřednictvím centrální databáze škod ČKP. Od stejného data také upravila své sazby o 7%. Pro všechny nové smlouvy uzavřené do konce roku 2007 nabízí 15% slevu dobrého řidiče. Podmínkou pro její získání je bezeškodný průběh min. poslední 3 roky. Pro vozidla do roku 2000 nabízí povinné ručení s připojištěním odcizení a požáru vozidla.

Wüstenrot pojišťovna

Pobočka slovenské pojišťovny Wüstenrot nabízí povinné ručení pro osobní vozidla od jara 2006. S ohledem na novou antidiskriminační směrnici EU již nebude rozlišovat sazby podle pohlaví, což bylo výhodné pro ženy řidičky a sazby zvýšila v průměru o 8%.

U jaké pojišťovny budete mít v roce 2008 sjednáno povinné ručení?

Příklady pojistného

Svobodný podnikatel, 25 let z Prahy, Škoda Fabia 1.4, 55 kW rok výroby 2 000, vyšší limity krytí, splátka ročně

Povinné ručení příklad 1
Pojišťovna (krytí: škody na zdraví/škody na majetku) Pojistné Pojistné s max. bonusem
Triglav (50 mil./50 mil.) 5 443 2 177
Česká pojišťovna Bonus Exclusive (100 mil./100 mil.) 5 738 3 443
ČPP Super plus (100 mil./100 mil.) 5 831 3 431
Kooperativa Benefit (70 mil./70 mil.)* 5 860 3 516
Generali (30 mil./60 mil.) 5 920 3 552
Uniqa (100 mil./100 mil.) 6 056 3 634
Allianz (100 mil./100 mil.) 7 161 3 979
ČSOB Premiant (100 mil./100 mil.) 7 928 4 068
Wüstenrot (70 mil. /70 mil.) 8 568 3 438

Zdroj: Srovnávač.cz. U pojišťovny Kooperativa jsou uvedeny sazby platné pro rok 2007, sazby pro rok 2008 zatím nebyly oficiálně zveřejněny.


Vdaná žena, 40 let z Českých Budějovic, Opel Corsa 1.0, 50kW, rok výroby vozu 1998, nižší limity krytí, splátka ročně.

Povinné ručení příklad 2
Pojišťovna (krytí: škody na zdraví/škody na majetku) Pojistné Pojistné s max. bonusem
ČPP Speciál plus (50 mil./50 mil.) 2 229 1 311
Česká pojišťovna Standard (20 mil./40 mil.) 2 987 1 792
ČSOB Standard (24 mil./44 mil.) 3 105 1 608
Allianz (18 mil./35 mil.) 3 109 1 865
Generali (18 mil./35 mil.) 3 120 1 872
Triglav (50 mil./50 mil.) 3 283 1 313
Uniqa (18mil./35 mil.) 3 346 1 673
Kooperativa Standard (24 mil./54 mil.)* 3 360 2 016
Wüstenrot (35mil./35 mil.) 4 356

Zdroj: Srovnávač.cz. U pojišťovny Kooperativa jsou uvedeny sazby platné pro rok 2007, sazby pro rok 2008 zatím nebyly oficiálně zveřejněny.


Svobodná žena 27 let z Třebíče, 5 let starý Ford Focus 1.6, 75kW, forma platby ročně, nižší limity plnění.

Povinné ručení příklad 3
Pojišťovna (krytí: škody na zdraví/škody na majetku) Pojistné Pojistné s max. bonusem
Allianz (18 mil./35 mil.) 5379 3227
Triglav (50 mil./50 mil.) 5443 2177
Česká pojišťovna: Standard (20 mil./40 mil.) 5518 3311
ČSOB Standard (24 mil./44 mil.) 5528 2843
Generali (18 mil./35 mil.) 5760 3456
Kooperativa (24 mil./54 mil.)* 5988 3593
ČPP Speciál Plus (50 mil./50 mil.) 6093 3584
Uniqa (18 mil./35 mil.) 7085 3543
Wüstenrot (35 mil./35 mil.) 9792 3924

Zdroj: Srovnávač.cz. U pojišťovny Kooperativa jsou uvedeny sazby platné pro rok 2007, sazby pro rok 2008 zatím nebyly oficiálně zveřejněny.


Muž, 35 let, nový řidič, 10 let bez nehody, Škoda Fabia 1.2 z roku 2006, výkon 47 kW.

skoleni_15_4

Povinné ručení příklad 4
Bydliště Praha Karlovy Vary Mikulov
Pojišťovna Sazba Pojistné krytí škod na majetku/na zdraví v Kč 2008 2007 2008 2007 2008 2007
Allianz Základní sazba 18 mil. / 35 mil. Kč 5 456 5 196 3 726 3 615 3 726 3 615
Sazba s max. bonusem 3 274 3 377 2 236 2 531 2 236 2 531
Česká pojišťovna Základní sazba 20 mil. / 40 mil. Kč 4 162 3 983 4 162 3 983 4 162 3 983
Sazba s max. bonusem 2 289 2 588 2 289 2 588 2 289 2 588
ČPP Základní sazba 35 mil. / 35 mil. Kč 5 082 5 335 3 993 4 720 3 630 4 104
Sazba s max. bonusem 2 541 3 468 1 997 3 068 1 815 2 668
ČSOB Základní sazba 24 mil. / 44 mil. Kč 5 195 4 898 3 913 3 690 3 913 3 690
Sazba s max. bonusem 2 756 3 208 2 076 2 424 2 076 2 424
Dolnorakouská Základní sazba 18 mil. / 35 mil. Kč 4 290 4 290 3 289 3 289 2 860 2 860
Sazba s max. bonusem 2 574 2 789 2 138 2 138 1 859 1 859
Generali Základní sazba 18 mil. / 35 mil. Kč 4 000 4 000 4 000 4 000 3 120 3 120
Sazba s max. bonusem 2 400 2 600 2 400 2 600 1 872 2 028
Kooperativa Základní sazba 24 mil. / 54 mil. Kč 4 164 3 948 4 164 3 948 4 164 3 948
Sazba s max. bonusem 2 369 2 566 2 369 2 566 2 369 2 566
Triglav Základní sazba 50 mil. / 50 mil. Kč 4 128 3 624 4 128 3 624 4 128 3 624
Sazba s max. bonusem 1 652 1 450 1 652 1 450 1 652 1 450
Uniqa Základní sazba 18 mil. / 35 mil. Kč 4 169 3 640 3 706 3 235 3 706 3 235
Sazba s max. bonusem 2 084 2 247 1 853 1 998 1 853 1 998
Wüstenrot Základní sazba 35 mil. / 35 mil. Kč 4 792 4 435 4 792 4 435 4 792 4 435
Sazba s max. bonusem 1 940 2 000 1 940 2 000 1 940 2 000

Zdroj: Top-Pojištění.cz

Přehled sazeb povinného ručení

Přehled nejpoužívanějších základních sazeb

Povinné ručení – kompletní přehled základní
Název pojišťovny Allianz Česká pojišťovna Česká podnikatelská pojišťovna ČSOB Dolnorakouská Generali Kooperativa Triglav Uniqa
Název produktu R1 – Fyz. os., Praha R2 – Fyz. os., Velká města R3 – Fyz. os., Ostatní IČ – podnikatelé Standard SPOROPOV Standard Zákonný Standard Standard Venkov Standard
Limity krytí 18/35 18/35 18/35 18/35 20/40 35/35 24/44 18/35 18/35 18/35 24/54 50/50 18/35
motocykl do 50 cm3 včetně 367 358 292 438 341 300 276 320 300 420 324
motocykl nad 50 cm3 do 350 cm3 včetně 761 761 687 838 820 960 664 720 756 780 792
motocykl nad 350 cm3 do 500 cm3 včetně 2 264 2 264 2 122 2 100 2 083 2 508 1 996 2 080 2 052 1 536 2 756
motocykl nad 500 cm3 3 248 2 762 2 715 2 672 2 561 3 156 2 628 2 560 2 756 2 832 3 584
osobní automobil do 3500 Kg do 1000 cm3 včetně 4 478 3 454 3 080 4 647 3 319 2 250 3 910 2 300 3 120 2 400 3 576 3 648 3 936
osobní automobil do 3500 Kg nad 1000 cm3 do 1250 cm3 včetně 5 456 4 270 3 726 5 420 4 162 2 750 4 402 2 860 4 000 3 120 4 164 4 128 4 632
osobní automobil do 3500 Kg nad 1250 cm3 do 1350 cm3 včetně 5 456 4 270 3 726 5 420 4 162 3 050 4 402 2 860 4 000 3 120 4 164 4 128 4 632
osobní automobil do 3500 Kg nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně 7 119 6 303 5 376 6 376 6 131 4 200 6 250 4 200 5 760 4 640 5 880 6 048 5 716
osobní automobil do 3500 Kg nad 1400 cm3 do 1650 cm3 včetně 7 119 6 303 5 376 6 376 6 131 4 200 6 250 4 200 5 760 4 640 6 192 6 048 6 684
osobní automobil do 3500 Kg nad 1650 cm3 do 1850 cm3 včetně 7 119 6 303 5 376 6 376 6 131 4 650 6 250 4 200 5 760 4 640 6 192 6 048 6 684
osobní automobil do 3500 Kg nad 1850 cm3 do 2000 cm3 včetně 11 074 9 519 8 341 9 424 9 843 6 400 9 778 7 100 8 880 7 280 9 796 9 228 9 908
osobní automobil do 3500 Kg nad 2000 cm3 do 2500 cm3 včetně 11 074 9 519 8 341 9 424 9 843 6 900 9 778 7 100 8 880 7 280 9 796 9 228 9 908
osobní automobil do 3500 Kg nad 2500 cm3 15 615 13 403 11 807 12 867 13 555 9 950 13 522 10 500 12 160 10 720 13 660 12 894 14 144
osobní automobil na el.pohon 4 478 3 454 3 080 4 647 3 319 2 250 3 934 1 500 2 832 2 160 3 576 3 648 3 936
nákladní automobily do 3500kg a do 1000 cm3 včetně 4 478 3 454 3 080 4 647 13 815 7 900 3 910 9 664 11 680 12 796 9 144 3 936
nákladní automobily do 3500kg a nad 1000 cm3 do 1350 cm3 včetně 5 456 4 270 3 726 5 420 13 815 7 900 4 402 9 664 11 680 12 796 9 144 4 632
nákladní automobily do 3500kg a nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně 7 119 6 303 5 376 6 376 13 815 7 900 6 250 9 664 11 680 12 796 9 144 5 716
nákladní automobily do 3500kg a nad 1400 cm3 do 1850 cm3 včetně 7 119 6 303 5 376 6 376 13 815 7 900 6 250 9 664 11 680 12 796 9 144 6 684
nákladní automobily do 3500kg a nad 1850 cm3 do 2500 cm3 včetně 11 074 9 519 8 341 9 424 13 815 7 900 9 778 9 664 11 680 12 796 9 144 9 908
nákladní automobily do 3500kg a nad 2500 cm3 15 615 13 403 11 807 12 867 13 815 7 900 13 522 9 664 11 680 12 796 9 144 14 144
nákladní automobily od celkové hmotnosti 3500 kg do 12000 kg 17 772 17 772 17 772 17 772 18 419 12 000 19 371 14 700 17 920 18 356 15 537 19 296
nákladní automobily nad celkovou hmotnost 12000 kg 27 412 27 412 27 412 27 412 26 212 31 467 22 052 24 320 25 836 22 226 25 964
obytný automobil do celkové hmotnosti 8000 kg 7 314 7 120 6 977 7 393 6 825 6 442 6 196 6 064 6 988 6 300 5 788
sanitní automobil 13 620 13 620 13 620 13 620 7 448 16 872 8 404 6 396 7 960 7 044 7 004
autobus MHD 11 896 33 252 14 496 28 960 13 660 22 644 18 380
autobus ostatní do celkové hmotnosti 5000 kg včetně 15 160 15 160 15 160 15 160 16 245 15 147 13 800 16 480 16 064 13 392 14 696
autobus ostatní nad celkovou hmotnost 5000 kg 34 847 34 847 34 847 34 847 29 402 32 775 28 876 28 960 30 192 25 200 33 804
trolejbus 8 966 33 252 12 000 26 812 14 664 7 932 22 180
pracovní stroj s SPZ do celkové hmotnosti 3500 kg 8 906 8 906 8 906 8 906 13 815 9 970 6 196 10 768 12 796 9 144 9 136
pracovní stroj s SPZ od celkové hmotnosti 3500 kg do 12000 kg 13 329 13 329 13 329 13 329 18 419 15 279 6 196 16 596 18 356 15 537 19 296
pracovní stroj s SPZ nad celkovou hmotnost 12000 kg 20 559 20 559 20 559 20 559 26 212 22 539 6 196 22 500 25 836 22 226 25 964
pracovní stroj bez SPZ 1 503 1 788 1 264 1 380 1 504 1 524 1 404
traktor bez SPZ 1 959 1 538 1 324 2 387 520 960 1 264 700 764 1 524 1 084
traktor kultivační jednonápravový 1 219 906 590 1 273 520 612 500 700 764 1 752 1 084
traktor s SPZ 1 959 1 538 1 324 2 387 1 503 1 632 1 264 1 380 1 504 1 524 1 404
motorový a vysokozvižný vozík, rolba 1 219 906 590 1 273 520 1 200 500 700 764 1 752 804
přípojné vozidlo do 750 kg včetně 296 296 266 316 261 192 208 204 240 240 216
přípojné vozidlo nad 750 kg 730 730 575 756 683 1 320 580 480 660 636 772
přípojné vozidlo návěs 9 420 9 420 9 420 9 420 12 309 7 992 8 296 7 200 9 336 10 644 7 632
tahač návěsů 80 064 80 064 80 064 80 064 74 481 82 995 64 052 59 920 71 388 70 236 113 100

Zdroj: Top-Pojištění.cz

Podrobný přehled všech sazeb

Povinné ručení – kompletní přehled podrobný
Název pojišťovny Allianz Česká pojišťovna Česká podnikatelská pojišťovna ČSOB Dolnorakouská Generali Kooperativa Triglav Uniqa
Název produktu R1 – Fyz. os., Praha R2 – Fyz. os., Velká města R3 – Fyz. os., Ostatní IČ – podnikatelé Standard Bonus Exclusive SPOROPOV Speciál Plus Super Plus Standard Dominant Premiant Zákonný Zvýšený Standard Standard Venkov Plus Standard Benefit        
Limity krytí 18/35 50/50 100/100 18/35 50/50 100/100 18/35 50/50 100/100 18/35 50/50 100/100 20/40 100/100 35/35 50/50 100/100 24/44 60/60 100/100 18/35 50/50 18/35 18/35 30/60 24/54 70/70 50/50 18/35 50/60 100/100
                                           
motocykl do 50 cm3 včetně 367 382 458 358 372 446 292 310 372 438 456 547 341 359   300 325 300 315   276 276 320   400 300 312 420 324 340 344
motocykl nad 50 cm3 do 350 cm3 včetně 761 791 949 761 791 949 687 714 857 838 872 1 046 820 861   580 625 960 1 008   664 664 720   800 756 784 780 792 824 840
motocykl nad 350 cm3 do 500 cm3 včetně 2 264 2 355 2 826 2 264 2 355 2 826 2 122 2 206 2 647 2 100 2 184 2 621 2 083 2 208   1 510 1 625 2 508 2 633   1 996 1 996 2 080   2 240 2 052 2 112 1 536 2 756 2 868 2 920
motocykl nad 500 cm3 3 248 3 378 4 054 2 762 2 872 3 446 2 715 2 822 3 386 2 672 2 779 3 335 2 561 2 689   2 150 2 320 3 156 3 314   2 628 2 628 2 560   2 800 2 756 2 836 2 832 3 584 3 724 3 796
osobní automobil do 3500 Kg do 1000 cm3 včetně 4 478 4 657 5 588 3 454 3 592 4 310 3 080 3 263 3 916 4 647 4 831 5 797 3 319 3 418 2 250 2 350 2 530 3 910 4 106 4 223 2 300 2 300 3 120 2 400 3 280 3 576 3 692 3 648 3 936 4 096 4 172
osobní automobil do 3500 Kg nad 1000 cm3 do 1250 cm3 včetně 5 456 5 674 6 809 4 270 4 441 5 329 3 726 3 950 4 740 5 420 5 637 6 764 4 162 4 329 2 750 2 900 3 120 4 402 4 622 4 754 2 860 2 860 4 000 3 120 4 160 4 164 4 276 4 128 4 632 4 816 4 908
osobní automobil do 3500 Kg nad 1250 cm3 do 1350 cm3 včetně 5 456 5 674 6 809 4 270 4 441 5 329 3 726 3 950 4 740 5 420 5 637 6 764 4 162 4 329 3 050 3 250 3 500 4 402 4 622 4 754 2 860 2 860 4 000 3 120 4 160 4 164 4 276 4 128 4 632 4 816 4 908
osobní automobil do 3500 Kg nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně 7 119 7 404 8 885 6 303 6 555 7 866 5 376 5 699 6 839 6 376 6 631 7 957 6 131 6 376 4 200 4 450 4 790 6 250 6 563 6 750 4 200 4 200 5 760 4 640 5 920 5 880 6 056 6 048 5 716 5 944 6 056
osobní automobil do 3500 Kg nad 1400 cm3 do 1650 cm3 včetně 7 119 7 404 8 885 6 303 6 555 7 866 5 376 5 699 6 839 6 376 6 631 7 957 6 131 6 376 4 200 4 450 4 790 6 250 6 563 6 750 4 200 4 200 5 760 4 640 5 920 6 192 6 376 6 048 6 684 6 952 7 088
osobní automobil do 3500 Kg nad 1650 cm3 do 1850 cm3 včetně 7 119 7 404 8 885 6 303 6 555 7 866 5 376 5 699 6 839 6 376 6 631 7 957 6 131 6 376 4 650 4 900 5 270 6 250 6 563 6 750 4 200 4 200 5 760 4 640 5 920 6 192 6 376 6 048 6 684 6 952 7 088
osobní automobil do 3500 Kg nad 1850 cm3 do 2000 cm3 včetně 11 074 11 517 13 820 9 519 9 900 11 880 8 341 8 841 10 609 9 424 9 801 11 761 9 843 10 237 6 400 6 800 7 310 9 778 10 267 10 560 7 100 7 100 8 880 7 280 9 280 9 796 10 092 9 228 9 908 10 304 10 504
osobní automobil do 3500 Kg nad 2000 cm3 do 2500 cm3 včetně 11 074 11 517 13 820 9 519 9 900 11 880 8 341 8 841 10 609 9 424 9 801 11 761 9 843 10 237 6 900 7 350 7 900 9 778 10 267 10 560 7 100 7 100 8 880 7 280 9 280 9 796 10 092 9 228 9 908 10 304 10 504
osobní automobil do 3500 Kg nad 2500 cm3 15 615 16 240 19 488 13 403 13 939 16 727 11 807 12 515 15 018 12 867 13 382 16 058 13 555 14 098 9 950 10 500 11 290 13 522 14 198 14 604 10 500 10 500 12 160 10 720 12 640 13 660 14 064 12 894 14 144 14 712 14 996
osobní automobil na el.pohon 4 478 4 657 5 588 3 454 3 592 4 310 3 080 3 263 3 916 4 647 4 831 5 797 3 319 3 418 2 250 2 350 2 530 3 934 4 131 4 249 1 500 1 500 2 832 2 160 2 948 3 576 3 692 3 648 3 936 4 096 4 172
nákladní automobily do 3500kg a do 1000 cm3 včetně 4 478 4 657 5 588 3 454 3 592 4 310 3 080 3 263 3 916 4 647 4 833 5 800 13 815 14 505 7 900 8 350 9 020 3 910 4 106 4 223 9 664 9 664 11 680   12 080 12 796 13 180 9 144 3 936 4 096 4 172
nákladní automobily do 3500kg a nad 1000 cm3 do 1350 cm3 včetně 5 456 5 674 6 809 4 270 4 441 5 329 3 726 3 950 4 740 5 420 5 637 6 764 13 815 14 505 7 900 8 350 9 020 4 402 4 622 4 754 9 664 9 664 11 680   12 080 12 796 13 180 9 144 4 632 4 816 4 908
nákladní automobily do 3500kg a nad 1350 cm3 do 1400 cm3 včetně 7 119 7 404 8 885 6 303 6 555 7 866 5 376 5 699 6 839 6 376 6 631 7 957 13 815 14 505 7 900 8 350 9 020 6 250 6 563 6 750 9 664 9 664 11 680   12 080 12 796 13 180 9 144 5 716 5 944 6 056
nákladní automobily do 3500kg a nad 1400 cm3 do 1850 cm3 včetně 7 119 7 404 8 885 6 303 6 555 7 866 5 376 5 699 6 839 6 376 6 631 7 957 13 815 14 505 7 900 8 350 9 020 6 250 6 563 6 750 9 664 9 664 11 680   12 080 12 796 13 180 9 144 6 684 6 952 7 088
nákladní automobily do 3500kg a nad 1850 cm3 do 2500 cm3 včetně 11 074 11 517 13 820 9 519 9 900 11 880 8 341 8 841 10 609 9 424 9 801 11 761 13 815 14 505 7 900 8 350 9 020 9 778 10 267 10 560 9 664 9 664 11 680   12 080 12 796 13 180 9 144 9 908 10 304 10 504
nákladní automobily do 3500kg a nad 2500 cm3 15 615 16 240 19 488 13 403 13 939 16 727 11 807 12 515 15 018 12 867 13 382 16 058 13 815 14 505 7 900 8 350 9 020 13 522 14 198 14 604 9 664 9 664 11 680   12 080 12 796 13 180 9 144 14 144 14 712 14 996
nákladní automobily od celkové hmotnosti 3500 kg do 12000 kg 17 772 18 483 22 180 17 772 18 483 22 180 17 772 18 483 22 180 17 772 18 483 22 180 18 419 19 340 12 000 12 650 13 650 19 371 20 340   14 700 14 700 17 920   18 800 18 356 18 900 15 537 19 296 20 068  
nákladní automobily nad celkovou hmotnost 12000 kg 27 412 28 508 34 210 27 412 28 508 34 210 27 412 28 508 34 210 27 412 28 508 34 210 26 212 27 523   18 200 19 650 31 467 33 040   22 052 22 052 24 320   25 280 25 836 26 612 22 226 25 964 27 000  
obytný automobil do celkové hmotnosti 8000 kg 7 314 7 607 9 128 7 120 7 405 8 886 6 977 7 256 8 707 7 393 7 689 9 227 6 825 7 166   5 500 5 900 6 442 6 764   6 196 6 196 6 064   6 308 6 988 7 188 6 300 5 788 6 020  
sanitní automobil 13 620 14 165 16 998 13 620 14 165 16 998 13 620 14 165 16 998 13 620 14 165 16 998 7 448 7 820   6 650 7 150 16 872 17 716   8 404 8 404 6 396   6 652 7 960 8 216 7 044 7 004 7 284  
autobus MHD                         11 896 12 491   18 650 20 150 33 252 34 915   14 496 14 496 28 960   29 920 13 660 14 064 22 644 18 380 19 112  
autobus ostatní do celkové hmotnosti 5000 kg včetně 15 160 15 766 18 919 15 160 15 766 18 919 15 160 15 766 18 919 15 160 15 766 18 919 16 245 17 057   12 650 13 650 15 147 15 904   13 800 13 800 16 480   16 880 16 064 16 548 13 392 14 696 15 284  
autobus ostatní nad celkovou hmotnost 5000 kg 34 847 36 241 43 489 34 847 36 241 43 489 34 847 36 241 43 489 34 847 36 241 43 489 29 402 30 872   23 700 25 600 32 775 34 414   28 876 28 876 28 960   29 920 30 192 31 092 25 200 33 804 35 156  
trolejbus                         8 966 9 325   15 500 16 740 33 252 34 915   12 000 12 000

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).