Populistický je tento článek. Opatření á la ČKP vždy vedou k šikaně poctivých. Kde vládnou lemplové a zloději, to ani jinak dopadnout nemůže.
Že bude vyšší pojistné? Každý rok platím více, přestože mám maximální bonus. Na něco se to svést musí - na zákon, na absenci zákona, na počasí, na komunisty, na nedostatek peněz, na vysoké plnění... a pak se dočtu, že kvartální zisk po zdanění je "pouhé" 3 miliardy.
Pokud každý rok platíte více buď jste měl pojistnou událost s plněním nebo jste ovce. Mě když pojišťovna zdraží okamžitě vypovídám smlouvu a většinou si najdu levnější pojištění než bylo to původní před zdražením. Dnes ovšem výhradně přes pojišťovací agentku, která umí daleko levněji než to seženu já.
Pro zajímavost: za kolik je ta agentka schopna sehnat poviné ručení (v jaké kategorii a krytí)?
Ptám se, že mi ho také zdražují, přes narůstající (možná maximální, sám nevím) bonus. A přesto nejsem schopen sehnat levnější, nežli jsem kdysi získal přes známou z pobočky pojišťovny s různými bonusy.....
Ukážu vám svůj příklad ceny povinného ručení.
1) ČESKÁ POJIŠŤOVNA
994 ccm, ročně celkem 4860 Kč.
Pojištěná rizika:
Povinné: 150 000 000 Kč
Havarijní: Odcizení, živel, střet se zvěří: 100 000 Kč
Skla: 6000 Kč
Asistenční služby 2 hodiny a do nejbližšího servisu
2) WÜSTENROT
2598 ccm, ročně celkem 3804 Kč
Pojištěná rizika:
Povinné: 70 000 000 Kč
Skla: 10 000 Kč, spoluúčast 10 %, min. 500 Kč
Bez havarijního.
Asistenční služby: Limit 11 000 Kč v ČR a 17 550 Kč v Evropě
Mám cekový bezeškodný bonus nějakých 150+ měsíců, takže maximální bonusy a výhody. Wustenrot mi loni pojistku zdražil, tak jsem ji obratem vypověděl a TU SAMOU jsem si u nich uzavřel online s úsporou cca 600 Kč před zdražením (nechápu).
Určitě bych mohlo mít levnější pojištění, ale zase chci vyšší limity a skla. Ale je fakt, že každý rok to leze nahoru. Ale pořád je to ještě dobrá cena proti povinnému ručení v Itálii, Rakousku a UK, kde mám známé. Tam oproti nám platí doslova majlant, tedy desetitisíce ročně, a na českých značkách auto mít nesmí, protože tam pracují.
Upřímně: nic moc.
1396 ccm, ročně z hlavy přesně nevím, ale kolem 2250 Kč. Limit druhý nejnižší, 70/70 M, možná tam jsou nějaké "živly", ale to stejně nemá hodnotu, bo po přečtení výluk se to stejně na nic nevztahuje. Takže hodnotu má jen to, co říká zákon, a z čeho se tudíž pojišťovna nevyvleče.
Celkem vzato: to pojištění skel je dost drahá sranda, co se nikomu nemůže vyplatit. To je pravděpodobnost rozbití 1x za řádově stovky tisíc km....
Ostatně platí obecně, že to co mě neohrožuje existenčně, tedy událost za cca 10.000 Kč, nemá smysl pojišťovat, protože více méně platí, že za zaplacenou korunu se mi vrátí cca 0,5 Kč.
Ty pravdepodobnosti mne faky irituji... S autem mam najeto cca 120 tis. km a sklo mam uz treti. 1) silvestr a petarda za steracem, 2) nejaky debil se vzduchovkou, 3) kaminek z nakladaku v protismeru. Defekty uz mam za stejnou dobu 4. Takze ano, ja chci pojisteni skel (vsech, ne jen predniho)
Mimochodem, když chceš lhát, tak aspoň lži uvěřitelně. Petarda za stěračem nemá nejmenší šanci poškodit přední sklo. Stejně tak vzduchovka (ta neprostřelí ani šusťákovku s podšívkou....), kamínek - to by se muselo jednat o pořádný šutr, a to jsem zažil už i ránu, kde jsem si říkal, že tohle nemůže vydržet... a ani malinké poškození.
U současného vozu za asi 110.000 km: jedna velká rána do skla od kamene, bez poškození. Defekt v pneu 1x, a to ještě shodou okolností bylo u ojeté pneu, kterou jsem chtěl stejně vyhodit. Takže jsem na letní přezul o 2 týdny dříve.
Když se, co se týče skla, podívám po okolí, tak 100.000 1x rozbité, 300.000 0x, 150.000 0x, 280.000 0x, 110.000 0x, 85.000 0x.
Takže ano, pojištění skel, pokud nebude dražší než 50 Kč /rok. Jinak to nemá smysl. A za tu cenu to nikdo nenabízí.
Jste neskonale mimo. Jestli jste nezažil nechvalně známý kamínek, který sice zpočátku udělá jenom vryp, ze kterého se pak začne klubat pavouk, pak jste v lepším případě byl tak možná sváteční řidič.
A pokud jste ochotný se za svá slova postavit, pojďte, sejdeme se a já vám ukážu, že to vaše sklo dokážu rozflákat jak vzduchovkou, tak petardou. Nesmíte totiž brát v potaz pouze dětské verze, které zjevně jako jediné znáte.
Podívej, ono nemá smysl řešit, jestli jsem, či nejsem sváteční řidič, ani jestli se vyklube pavouk až po čase. Desítky tisíc, až stovky tisíc km jsou snad dostatečná doba pro tvého pavoučka.
A samozřejmě, že není řeč o pyrotechnice 3., či 4. třídy - protože snad logicky bychom mohli oba předpokládat, a vidím že zde jsem se zmýlil, že tohle se nedostane dětem do ruky, ani odrostlejším dětem, protože to co dokáže způsobit takovou škodu už vyžaduje průkaz odpalovače. Takže za peníze, a to už nikdo nebude takové hovado, aby to dával někomu na auto.
No, jestli máš auto, petardu 3., či 4. třídy, a nebude to daleko, tak mi to na něm klidně předvést můžeš. Kde bydlíš? I když, ať z toho mají také něco ostatní, co takhle natočit video a poslat odkaz?
Potřeboval byste, vážený pane, naučit se číst a přemýšlet. Psal jsem VAŠE sklo. Nemám pochyb o tom, že sklo na mém autě (a libovolném jiném) rozbiju. To vy tvrdíte, že jsou vaše skla nerozbitná vzduchovkou a standardní, volně prodejnou petardou. Proto se sejděme a já vám dokážu, jak snadno lze to VAŠE sklo rozbít. Ale nápad máte dobrý, video pořídíme a zveřejníme snadno.
Pokud máte pravdu a trváte si na tom, nemůže to pro vás být žádný problém, vašemu sklu a autu přece nic nehrozí. Stojíte si za svými názory dostatečně pevně? Anglicky mluvící mají pořekadlo: "Can you put money where your mouth is?"
Píšete nesmysly - normální vzduchovka plně v souladu se současným zákonem (energie 16J) sklo auta poškodí s jistotou minimálně na 10m, spíš ale i přes 25m (záleží samozřejmě na úhlu zásahu). Ona i stará Slavia s energií zhruba poloviční (starší normy byly přísnější) celkem spolehlivě na 15m rozseká plechovku z poměrně tlustého plechu, lze kdykoli demonstrovat...
Samozřejmě že se sklo nevysype a mnohdy ani neprostřelí skrz, ale prasklina nutící k výměně je naprosto reálná. To se samozřejmě týká i těch kamínků - zažil jsem v reálu za jízdy, najednou rána (letět jsem neviděl nic, musel to být fakt malý kamínek) a ve skle důlek a postupně se rozšiřující prasklina.
Petardu těžko posoudit, protože to je v dnešní době strašně široký pojem, ale zrovna situace, kdy se něco zakutálí za stěrač a bouchne až pak je přesně situace, kdy by mě prasklina vůbec neudivila. Je to velká smůla, ale ve velkých městech toho na Silvestra třeba na sídlištích létá tolik, že i při pravděpodobobnosti v řádech promile prostě nějaké případy být musí.
Ono je to vůbec celé hodně o štěstí a smůle - já zažil prasklé přední sklo od kamínků 2x za celkem minimálně 150 tisíc kilometrů, což není nijak moc, jenže si je dobře uvědomit, že v obou případech šlo o naprosto běžné situace, které nelze nijak ovlivnit. Někdo bude mít kliku a nestane se mu to za stejnou vzdálenost nikdy, někomu ale naopak víckrát...