Hlavní navigace

Názor k článku Pokladní se spletla při platbě kartou. S reklamací ale neuspěl od rogue11 - Milý pane Pavle, trestní oznámení se podává v případě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 3. 2018 11:01

    rogue11

    Milý pane Pavle,
    trestní oznámení se podává v případě podezření na trestný čin :-) Pod 5000,- Kč jde o přestupek.

    S přihlédnutím k mým dlouholetým zkušenostem v obchodě s různými pokladními systémy jde zde za prvé o nepozornost zákaznikovu (spousta lidí si účtenky vůbec nebere a jen velmi málo je nějak kontroluje) kombinovanou s možnou chybou v pokladním systému obchodníka.

    Ve dvou systémech velkých řetězců, které znám celkem do podrobna, vůbec nebylo možno takovou operaci provést, tam bylo striktně oddělen příjem hotovosti a platba kartou. Tedy pokud šlo o storno platby kartou, nešlo vrátit hotovost, systém to prostě neumožňoval.

    Jestli jde skutečně o Albert, jak bylo zmíněno v diskusi, tamní systém bohužel neznám, je možné, že mohlo jít i o chybu obsluhy, ale při vracení peněz by měla být přítomna nějaká vedoucí pokladní a od vratky se tiskne kopie pro interní evidenci obchodníka.

    A obchod nezná zákazníkovy údaje, bo zákon o ochraně osobních údajů. Posílají se jen sekvence čísel a údaje zná jen klientova banka.

    Ono to není tak jednoduché, jak si myslíte. I vám hezký den.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).