Hlavní navigace

Názor k článku Pojištovny uzavírají tajné dohody, tvrdí srovnávače. Chtějí dražší povinné ručení od xf - Kromě posledních 2 let, kdy došlo, z pohledu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 6. 2012 19:38

    xf (neregistrovaný)

    Kromě posledních 2 let, kdy došlo, z pohledu pojišťoven, k zhoršení*, téměř 20 let nepřetržitě platí, že z vybraného pojistného jde na plnění 45-50%. Samozřejmě, z zbývajících 50-55% je nutno odečíst vlastní náklady pojišťoven - což ale určitě není více než 10 miliard ročně. Takže zisk na povinném ručení se pohybuje už 20 let na úrovni 1/3 - 1/2 z vybraného pojistného.

    NIKDY za posledních 20 let nebylo povinné ručení pro pojišťovny ztrátové. Naposledy někdy kolem roku 1991-93, pokud kdy vůbec.
    * Ani v posledních dvou letech není ztrátové. "Jen" už tam není ta obrovská ziskovost.

    A samozřejmě, pokud chci "dokázat", že je ztrátové, nebudu mluvit o celkových číslech - jež jediné mají vypovídací hodnotu. Začnu hledat nějaký menší vzorek, když nenajdu, ještě menší... až naleznu. Například v diskuzi zmínené tušímže návěsy kamionů, nebo jakýsi vzorek, jakási "reálná čísla z roku 2011 jedné "nejmenované" pojišťovny z top 5."
    Samozřejmě, mohl bych si ušetřit čas, a skočit rovnou k Frantovi Vomáčkovi, co si pořídil auto, zaplatil 2500 Kč, a za měsíc naboural autobus. A "Co Vám přijde lživé na skutečnosti, že na 1Kč vybranou na pojistném za povinné ručení, pojišťovna vyplácí 283.000 Kč na škodách?"
    Nic, jen tohle mi nikdo nesežere. Je nutno hledat (tajemný) vzorek (z top 5), který jsi nalezl ty.

    Anebo to jde udělat i jinak. Například Direct. Pro ně to asi bylo také ztrátové. Sice ne srovnáním vybrané pojistné / vyplacená škoda, ale náklady na reklamu a nákladů na obchodníky, kvůli špatnému modelu vyhánění ročních zákazníků. Ale ztráta to možná byla, a to se počítá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).