Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Pojistit se dá i svatba od Pavel Zajíček - Zjišťuji, že je možné se pojistit proti čemukoliv....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2003 22:21

    Pavel Zajíček (neregistrovaný)

    Zjišťuji, že je možné se pojistit proti čemukoliv. Mám skromný dotaz. Je možné se někde pojistit proti debilním agentům, pěšákům, pojišťovákům a jiným podobným darebákům, kteří prodávají různé odrůdy kapitálových životních pojistek? Je vůbec možné, že by lidé národa českého byli tak tupí a nechávali se obalamutit něčím, čemu ani většina pojišťováků nevěří? Kdysi dávno jsem nabízení tohoto pojišťovacího podfuku (pardon produktu) nazýval trestným činem. Dostal jsem za to mnoho nevybíravých slov. Jsem rád, že se situace začíná obracet. Nastává doba, kdy se do popředí zájmu dostanou skuteční nezávislí FINANČNÍ PORADCI. Poznáte je právě proto, že Vám nebudou vnucovat žádnou kapitálovou životní pojistku. Pokud jste již podlehli a nechali se zlákat vidinou velkých peněz v nedohledném horizontu, tak i to Vám pomohou řešit. Dokud je čas.

    Brzy se k tomuto tématu vrátím obsáhlejším komentářem. V současné době zpracovávám provizní systémy jednotlivých pojišťoven a MLM společností. Nejpozději do dvou měsíců je zveřejním. Klienti musí vědět co platí. Během letošního roku by mělo dojít k úpravě zákona o pojišťovnictví. Hlavně, na co čekám, bude povinnost certifikace finančního poradce na základě složení náročných zkoušek. Tím by mělo skončit úmyslné obelhávání a klamání obyčejných neautentických jedinců. Tím by měl být konec "večerních" finančních poradců. Vizitku s názvem FINANČNÍ PORADCE bude smět mít jen ten, který bude dělat skutečné nezávislé finanční poradenství. Ostatní budou muset "přiznat barvu", pokud je trh postupně nevyřadí z oběhu. Pojišťovák České pojišťovny bude vždy jen POJIŠŤOVACÍ AGENT ČESKÉ POJIŠŤOVNY a nikdy nic jiného. I kdyby prodával ještě "firemní" penzijní fond, podílové fondy a produkty eBanky a třeba nějaké stavební spoření do počtu.

    Jsem rád, že tento server, ale i další, začínají lidem pomalu otevírat oči. Jen tak dál.

  • 7. 1. 2003 6:33

    Fredy (neregistrovaný)

    Pane Zajíčku opět jste nezklamal. Ale tentokrát Vám musím dát částečně za pravdu. Některé pasáže bych lépe nenapsal. Kdysi jsem o tomto problému vedl nějaké rozhovory se zahraničním přítelem. On tehdy prohlásil, že si v tom máme udělat jasno sami. Moc nespoléhat na vládu a poslance. Zřídit nějakou komoru nezávislých finančních poradců. Doba jde dál a Komora finančních poradců je už nějaký čas na světě. I když zase jen v českých podmínkách a s typicky českou vychytralostí. Vždy záleží na tom, kdo se toho chopí. Někteří zřizovatelé a členové této komory mi moc nesedí. Jen doufám, že ti skuteční, poctiví poradci je časem vyřadí.

    V jedné věci s Vámi částečně nesouhlasím. Různé druhy rezervotvorných životních pojistek patří k finančním produktům a nemá smyslu je jen očerňovat. Ovšem měly by být poradci nabízeny s jasným hledím a se všemi nevýhodami, které sebou nesou. Oba samozřejmě víme, že jde o velice nevýhodný finanční produkt, ale je zase daňově zvýhodňován. I když i toto asi dozná změny. Vládní úředníci již také vědí, že svým opatřením vlastně zvýhodnili hlavně pojišťovny a jen nepatrný díl z toho zůstane klientům. Ti praví nezávislí finanční poradci to řeší tím, že nabízí jen důchodové životní pojištění a nebo kapitálové životní pojištění s nízkou až nulovou pojistnou částkou. Důvod je jasný, je třeba snížit část, kterou shrábne pojišťovna, na minimum, aby toho pro klienta zbylo co nejvíce. Je to pak ještě životní pojištění? Je pak ještě nutné, aby to muselo být životní pojištění? Proč by to nemohl být jiný spořící, nebo investiční produkt, který splní podmínky ukládání peněz minimálně 60 měsíců a do 60 let věku a nemá s pojišťovnou nic společného? Proč je tohle možné třeba v Německu, ale i jiných zemích?

    Ještě v jedné věci Vám budu trochu oponovat. Neházel bych všechny agenty do jednoho pytle. Je mnoho tzv. pojišťováků, které znám, na velice solidní a odborné úrovni a hájí poctivě své barvy. Pokud budou vždy takto jednoznačně vystupovat, tak není důvod je očerňovat a nebo likvidovat. Ovšem souhlasím, že se tito "závislí" poradci nemohou nikdy prokazovat jako finanční poradci, ale vždy jako pojišťovací (prodejní) poradci (agenti) té které finanční instituce. Klient musí mít jasno, kdo a jakou službu mu přišel nabídnout. Je jen na něm, aby se rozhodl. Pokud chce komplexní finanční poradenství, včetně finančních plánů s posouzením výhodnosti jednotlivých finančních produktů, s jejich načasováním a na to teprve výběr těchto produktů a v poslední řadě, finančních institucí, tak se musí obrátit na skutečného finančního poradce a ne na "závislého" pojišťovacího agenta. I když třeba profesionála.

  • 7. 1. 2003 20:14

    Lenka Kocmanová (neregistrovaný)

    Vaše argumenty nemají chybu. Bože co já se tady ještě nenaučím. Teď mě bude štvát, že jsem podepsala nějakou tu spořící pojistku. Ale když se s tím dá ještě něco udělat, tak jsem se uklidnila. Můžete mi tedy poradit touto cestou, co mám podniknout? Na vaší adresu fredy@post.cz /pokud je to správně?/ jsem v listopadu poslala dopis a dodnes čekám na odpověď.

  • 8. 1. 2003 7:17

    Fredy (neregistrovaný)

    Děkuji. Paní Lenko proč jste neposlala kontakt na sebe, určitě bych se Vám ozval? Jinak prubněte třeba fredy24@post.cz Přeji pěkný den.

  • 11. 1. 2003 18:48

    Bonifác (neregistrovaný)

    Komora finančních poradců především žádnou komorou není. Jedná se účelové sdružení firem (!!!), navíc personálně propojených, sloužící pravému opaku, než by měla skutečná komora sloužit.

  • 11. 1. 2003 18:57

    All-in-one (neregistrovaný)

    Tleskám! Víte, co je zajímavé? Pan Zajíček vytrvale mlčí :-))))

  • 9. 1. 2003 1:36

    All-in-one (neregistrovaný)

    Všichni Zajíčci jsou hajzlové! Libilo by se Vám, kdyby všechny Zajíčky takto někdo ocejchoval? Asi ne co? Nechápu, kde berete tu drzost házet každého, kdo není finančním poradcem do jednoho pytle?! Navíc o takto velké skupině napsat jen to nejhorší. Pane nevím, co Vás k tomu vede, ale nic není tak úplně černé nebo bílé, dokonce ani Vaše proklamovaná "nezávislost". Souhlasím, že je nutné dodržovat určitou etiku a tu i kontrolovat. I licence jsou krokem správným směrem. Mimochodem už je máte? Já ano.

    Netvrdím, že kapitálové životní pojištění je nejvýhodnějším ukládáním financí, ale možná byste si měl společně s Fredym uvědomit, že se to nejmenuje spoření, ale pojištění. Tudíž mě to za nějaké rizikové pojistně před něčím chrání a zhodnocuje vkládané prostředky (souhlasím, že v jiných produktech lze dosáhnout zhodnocení vyššího). Nicméně člověk asi trochu změní pohled, pokud se mu něco opravdu přihodí a pojistku využije.... Můj osobní názor je, že pokud kapitálová pojistka vrátí zpět investované prostředky nebo dokonce něco navíc, pak s ohledem na krytá rizika, to zas není až taková žumpa nebo dokonce podvod.

    Jsem velice zvědav na přehled o odměnách, který slibujete. Ó jak šlechetné, Vy ochránče ubohých sedraných klientů! Vždyť každý pojišťovák dělá podvodné pojistky a ještě jim za to platí! No, nezapomeňte připsat jakým způsobem jste živ sám. Nevím, jestli se mám smát, nadávat nebo mávnout rukou. Možná všechno dohromady. Asi byste si měl svojí pojišťovákofobii léčit, nebo Vás pohltí vlastní vztek. Tak mě napadá proč vlastně nenávidíte všechny pojišťováky a proč jsou všichni tak ukrutně špatní? Nevyhodil Vás náhodou někdo od někud?

    No nic, nebudu to dále pitvat, koneckonců rozhled, toleranci, slušnost a korektnost jednání nezávislého finančního poradce jste ve svém příspěvku předvedl dostatečně. Snad jen jedniný pocit, který ve měl závěrem zůstal: Je mi Vás líto.....

  • 9. 1. 2003 6:54

    Václav Martínek (neregistrovaný)

    Vy budete asi nějaký pojišťovací agent a nebo večerní finanční poradce. Soudím podle reakce na trochu více provokativní příspěvek pan Zajíčka a poměrně kultivovaný a ve své podstatě pravdivý názor pana Fredyho. Pokud se mohu zeptat, tu licenci máte od koho a na co? Víte, nejsem žádný odborník, ale finanční poradenství si představuji trochu jinak, než je většinou praktikováno. Už to spojení slov (finanční poradce) znamená, že mi někdo bude radit vše kolem financí. Jak je nejlépe obhospodařovat, kam a kdy je nejlépe investovat, nebo spořit. Kde a za jakých podmínek získat další, v případě potřeby. Jak se zabezpečit proti jejich ztrátě apod. Finanční poradce je u mě něco jako projektant, který navrhuje stavbu vlastního domku od základů až po vybavení. V tomto případě navrhne komplexní finanční plán a je jen na mě, jak ho budu realizovat. Panu Fredymu, ale i dalším přispěvatelům, tady, ale i na stránkách penize.cz a fincentrum.cz musím poděkovat za to, že jsem si dal své finance do pořádku. Přiznávám, že jsem byl tak trochu bordelář a vlastně ani nevěděl, co vše jsem kde, kdy a na co podepsal. Včetně manželky. Po různých telefonátech jsem se dostal k poradci, který nabízí finanční plánování a není napojen na žádnou peněžní firmu. Musel mě navštívit celkem třikrát, než jsme si získali vzájemnou důvěru. To bylo zhruba před třema měsíci. Dnes mám vše přehledně uspořádáno v jedněch deskách a u toho mám rodinný finanční plán. Součástí plánu je tabulka, kde je uvedeno kdy mám co platit. Kdy mi co skončí a kdy mám dát výpověď (to byl můj největší nešvar, vždy jsem platil až na základě urgencí). Když mi poradce začal třídit vše, co jako rodina máme uzavřeno, tak jsem se až styděl. Když tady občas čtu, jak je to spořící životní pojištění nevýhodné, tak mi ještě dnes vyskakuje studený pot na čele. Představte si, že takových pojistek jsme měli s manželkou celkem 6. Uznávám, že to byla hlavně moje chyba. Jenže, ruku na srdce, kdo se v těch financích vyznáte? Máme s manželkou VŠ, ale ještě nyní si pletu penzijní a důchodové připojištění. Uvedené spořící pojistky jsme zredukovali. Dvě jsme zrušili celé (platil jsem je necelý rok) a další (starší) jsme snížil, co to šlo. Zrušení by bylo nevýhodné. Můj finanční poradce mi také vysvětlil, proč jsou tyto spořící pojistky nevýhodné a proč je vlastně jiní poradci tak usilovně nabízejí. Nejhorší prý je to, že většina poradců ani o tom neví. Vedení pojišťoven jim to na školení moc nevysvětlí, proč asi? Také jsem pochopil, proč se o mě jeden pojišťovací agent celkem poctivě staral, ale jen dva roky. Pak nebyl k zastižení a když jsem něco potřeboval, tak jsem musel nakonec jít až do pojišťovny. Abych to neprotahoval, tak dnes jsme pojištění na vyšší částky, než předtím a to na vše důležité. Dokonce nám v práci přispívají na vše, co zákony umožňují. Máme všichni stavební spoření a hlavně máme konečně jasný rodinný finanční plán. Víme, kdy přibližně bude možné uvažovat o vlastním bydlení, byt necháme dceři. A víme, že budeme celkem slušně zabezpečeni do důchodu, pokud se ho dožijeme. A přitom platíme méně, než před tím. Nebudu uvádět žádná jména ani názvy peněžních firem, abych nevytvářel dojem nějaké placené reklamy. Pouze všem radím (jak to říká můj finanční poradce), když si chcete koupit auto, tak proč si necháte vnutit pozlacený blatník? Prodejce pozlacených blatníků (spořících životních pojistek) pošlete, ať jde dělat něco užitečného a navštivte prodejce auta. Přeji všem aby našli toho správného prodejce auta (finančního poradce). Václav Martínek.

  • 9. 1. 2003 8:18

    vlastní rozum (neregistrovaný)

    Václava mám nejradši, tomu žádnej nestačí ..... To mě jen tak napadlo z jedné písničky. Dobře, asi máš pravdu, ale jak mám poznat toho PRAVÉHO poradce? Vždyť oni se stejně všichni prezentují jako nezávislí finanční poradci. Když tomu nerozumím, tak mě každý opije rohlíkem. Nejlepší je nepouštět domu ani jednoho. Alespoň vím, že jsem si nevybral špatně.

  • 9. 1. 2003 16:12

    Libor (neregistrovaný)

    Ano, pan All-in-one (Ruwo@centrum.cz) je agentem/dealerem finanční skupiny České pojišťovny.

  • 11. 1. 2003 18:38

    All-in-one (neregistrovaný)

    Tak to je teda objev! Teď jste mě fakt odhalil. Člověče, vždyť to tu ví každý! Já - narozdíl - od jiných, barvu přiznávám.

  • 9. 1. 2003 17:03

    o100šest (neregistrovaný)

    Váš příběh je zajímavý a poučný. Ten pojišťovák z ČP Partners je tak vyškolený, tak se mu nedivte. A licenci bude mít také od mateřské firmy. Jenže on nechápe, že taková licence je na dvě věci. Ta mu maximálně pomůže u někoho, kdo mu nebude věřit, že je pojišťovák. Tahle licence z něj nikdy neudělá nezávislého finančního poradce. Toto vše ale neznamená, že je špatným pojišťovákem. Podle některých jeho vyjádření bych ho řadil do vyšší kategorie. Pokud bude vystupovat v dresu svého chlebodárce, finanční skupiny České pojišťovny, tak je to OK. Pak ale nemůže být nestranným pozorovatelem a už vůbec ne finančním poradcem.

  • 11. 1. 2003 18:43

    All-in-one (neregistrovaný)

    Děkuji, že jste mě nazatratil. Nevím sice, co víte o tom v čem a jak jsem vyškolen, ale budiž. Myslím, že všechny názory, které se zde prezentují jsou "stranné" proto to jsou názory a ne nezávislé finanční analýzy. Nikdy jsem tu také netvrdil, že jsem nezávislý (ani jinde). Jenže, jak zde píši jinde - nezávislý finanční poradce neexistuje!

  • 9. 1. 2003 20:36

    Jana V (neregistrovaný)

    Pane Martínku, napsal jste to hezky. Jsem na tom podobně. Jenže, na rozdíl od Vás, jsem žádného takového poradce neobjevila. Na pojišťovny nevolám, to nemá cenu. Zkoušela jsem hledat na netu, ale také nic, co by mě uspokojilo. Jestli by Vám to nevadilo, tak mi pošlete nějaký kontakt na Vašeho poradce. Budu Vám nesmírně vděčná.

  • 11. 1. 2003 18:35

    All-in-one (neregistrovaný)

    Jsem finančním poradcem ČP Partneru, finanční skupiny České pojišťovny. Dokonce prodávám i produkty jiných společností, přesto netvrdím, že jsem nezávislý, ale na vizitce mám znak ČP a jasně napsáno, pro koho "kopu". Tedy si troufám říct, že si nehraji na něco co nejsem.

    Nicméně, cosi tu páchne! Vy opravdu věříte, že Váš finanční poradce je nezávislý? Jsou 2 možnosti -- buď je to pracovník charitní organizace, která dotuje jeho činnost, nebo zas až tak nezávislý nebude. Kolik jste zaplatil za jeho služby? Patrně nic. Takže logicky mu za jeho práci někdo platit musí! A kdo asi? No přece společnosti, které má v portfoliu své nabídky. Má tam všechny společnosti, které jsou na našem trhu? Podle jakého klíče Vám radí? Nemohou být jeho rady ovlivněny výší provizí od jednotlivých společností? Abych zde nečinil to co pan Zajíček. Většina finančních poradců Vám jistě poradí podle svého nejlepšího svědomí, ale o nějaké nezávislosti se opravdu hovořit nedá, takže jste byl patrně opět podveden. Podle stylu, o kterém píšete bych tipoval na OVB -- velmi proklamují svou nezávislost. Je zde nutno i uvést, že ne všechny společnosti na našem trhu uvolňují všechny produkty pro prodej "nezávislými" finančními poradci. Lze tedy dovozovat, že jste vybíral z omezené nabídky od závislého finančního poradce.

    Jak byste poznal nezávislého? Lehce, za jeho služby byste zaplatil poplatek a odnesl si doporučení co a u koho uzavřít, rozhodně by Vám produkty sám neuzavíral. Bohužel, toto je utopie nebo vzdálená budoucnost.

    Dále by mě zajímal termín večerní finanční poradce -- co to je?

    Snáší se zde palba na kapitálové životní pojištění. Nemyslím si, že je nutné tento produkt zatracovat -- tedy pokud přijmete myšlenku pojištění. Bude-li někdo KŽP nabízet pouze jako výhodné spoření, pak je to podvod a nesmysl, ale pokud si připustíte, že Vám v životě nějaké riziko hrozí, pak mi tento produkt nepřijde tak špatný. Samozřejmě rizika se dají pojistit čistě rizikovým pojištěním, ale i to má své nevýhody. Alternativu bych spatřoval v investičním životním pojištění nebo v kombinaci s podílovými fondy. Myslím, že nové produkty na sebe nedají dlouho čekat.

    Neznám sice Váš konkrétní případ, ale zrušení kapitálové pojistky (odbytné) před uplynutím 2 let mi nepřijde jako dobrá rada a i každé snížení rozhodně pro Vás znamená ztrátu.

    Svou práci můžete dělat buď dobře nebo špatně. Takže může být výborný finanční poradce i výborný obchodník (ať to bude poradce, jednatel, obchodní zástupce, generální reprezentant) i naopak. Nemyslím si, že je fér označovat každého zástupce (závislého) za mentálně retardovaného podvodníka s neschopností vytváření vlastního názoru, jsoucí tupou loutkou produktových školení toho kterého ústavu. Rovněž si myslím, že je nefér, pokud někdo někomu podsouvá skutečnosti, o kterých nic neví. Buďme v diskusích korektní a slušní. Napadat druhého bez konkrétních podkladů je důkazem vlastní malosti!

  • 12. 1. 2003 15:14

    Václav Martínek (neregistrovaný)

    Vážený pane pojišťováku, původně jsem nechtěl reagovat na žádný příspěvek, ale Vaše vyjádření mi nedá. Píšete hodně, asi jako mluvíte. Je vidět, že jste starý dobrý pojišťovák z České pojišťovny. Budu stručný. Titul večerní poradce jsem odchytil tady na internetu. Velice dobře víte o jakou sortu poradců se jedná. K těm Vy nepatříte. Absolutně nezávislý poradce opravdu neexistuje. Nezávislost jsem myslel to, že poradce nepracuje pro žádnou konkrétní finanční firmu. Můj finanční poradce spolupracuje s makléřskou firmou a podílí se na analýzách v oblasti financí. Finanční plán jsem platil. Cenu nepožadujte, nesdělím ji nikomu. Mnou uvedený plán je součástí smlouvy o poradenství. V plánu jsou uvedeny produkty jednotlivých finančních institucí. Kdy a jak se mají sjednávat. V některých případech je mohu sjednat sám. Můj poradce mě má navštívit 4x za rok a nebo, když budu potřebovat. Co je to OVB nevím a ani mě to nezajímá. Ty spořící pojistky bylo výhodnější zrušit (platil jsem je 9 měsíců) než je snížit, nebo jinak upravit. Pokračování by bylo v každém případě nevýhodné. Jak tak sleduji, tak tento způsob poradenství není zatím moc preferován. Což je jistě škoda, hlavně pro klienty. Dál už se k tomu nebudu vyjadřovat.

  • 12. 1. 2003 20:11

    Pavel II. (neregistrovaný)

    Co máte na vizitce? Pojišťovací, nebo finanční poradce? Píšete, že dokonce prodáváte produkty jiných společností, můžete být konkrétnější? Například, které produkty a kterých pojišťoven ještě klientům nabízíte?

  • 12. 1. 2003 20:19

    Pavel II. (neregistrovaný)

    Co máte na vizitce? Pojišťovací, nebo finanční poradce? Píšete, že dokonce prodáváte produkty jiných společností, můžete být konkrétnější? Například, které produkty a kterých pojišťoven ještě klientům nabízíte?

  • 12. 1. 2003 20:50

    All-in-one (neregistrovaný)

    Finanční poradce ČP Partner - člen finanční skupiny České pojišťovny - včetně znaku

  • 13. 1. 2003 6:09

    Pavel II. (neregistrovaný)

    Vidíš, ale to je právě ten problém. Ty vlastně každého úmyslně klameš. Ty nejsi finanční poradce, ale pojišťovací poradce jedné konkrétní pojišťovny. Už jsi někdy viděl někoho, který používal jednu barvu a tvrdil o sobě že je malířem? Pamatuj si, můžeš používat různé štětce, různé palety, ale s jednou barvou nebudeš nikdy malířem. I když budeš mít na vizitce, že jsi členem červené barevné skupiny. Ty jsi vlastně prodavač jedné barvy. Pokud ji budeš takto nabízet, tak proč ne. All-in-one prodavač červené barvy, několika štětců a ředidel. Je to férové a jednoznačné. Jak to uděláš v případě, kdy klient bude chtít více barevných kombinací? Nebo si bude chtít vybrat z více barev tu, která se k němu nejlépe hodí? Máš dvě možnosti. Buď jsi odborník, poznáš že se v tomto případě lépe hodí modrá a tak klienta odkážeš na prodejce modré barvy. Nebo klienta ukecáš v tom duchu, že nač si vybírat, když červená je stejně nejlepší a jemu bude slušet nejlépe. Jaký je Tvůj postup? Co bys, jako klient, preferoval sám? Myslím si, že bys pozval odborníka přes barvy, aby ti udělal nabídku. Tobě se to možná zdá malicherné, ale klient je člověk neznalý a v tomto případě bych skoro napsal, že barvoslepý. Červená barva byla vybrána náhodou a nemá nic společného s minulostí Tvého chlebodárce.

  • 13. 1. 2003 21:06

    All-in-one (neregistrovaný)

    Když nepředělávat nick, tak alespoň tykat? Nejsem si vědom, že bychom se znali, natož byli přáteli! Přirovnání s barvami je velmi poetické, ale pokud se prezentuji jako finanční poradce určité skupiny a mám její nezaměnitelné logo na vizitce, tak nikoho neklamu! Ocenil bych, kdybyste mi napříště netykal!

  • 13. 1. 2003 21:09

    Bonifác (neregistrovaný)

    Tedy malíř používající jednu barvu by se jistě našel a malíř by to jistě byl. Chytám vás za slovo, protože to děláte ve svém příspěvku i vy. Máte jistě svou pravdu, to co píšete má logiku. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že děláte bouři ve sklenici vody.

    Především, jestli má někdo napsáno na vizitce finanční poradce, znamená to asi tolik, že je schopen poradit v oblasti financí. O rozsahu to neříká nic. Je-li toto doprovázeno názvem pojišťovny případně logem, i méně důvtipný člověk pochopí, že onen poradce radí asi (především) v oblasti produktů oné společnosti. Pokud by tam ta konkrétní pojišťovna nebyla uvedena, je to už zavádějící, to ano.

    Používání pojmu poradce je dnes stejně nadměrné, jako třeba pojmu manažer. Kolik jsem viděl ve firmách manažerů, kteří ve skutečnosti žádnými manažery nebyli. Když jsem se chtěl v jednom autosalonu na něco zeptat, zavolali mi jejich "poradce". Jistěže to byl prodejce aut jedné značky. Toho poradce ale měl i na vizitce, společně se jménem autosalonu a značkou aut. Byl to poradce, nebo ne?

  • 12. 1. 2003 21:31

    Bonifác (neregistrovaný)

    Snad máte už trochu pořádek ve finančních produktech, ale v informacích vám trochu zmatek zůstal. Tím vás probůh nenapadám. Spíš vás chci pochválit za to, že jste jedním z velmi malého procenta lidí, kteří chápou, že je třeba mít v těchto věcech pořádek a vědět co a proč mám.

    Ten váš poradce jistě také není stoprocentně nezávislý. Takového jsem v této zemi nepotkal a po pravdě řečeno, není to ani v praxi možné. Byl by to totiž analytik trhu, kterého byste si asi nemohl dovolit zaplatit. Ale ono to ani není nezbytné. Za dostačující míru nezávislosti považuji, pokud se poradce orientuje v produktech finančního trhu a pokud je schopen nabídnout nejen různé produkty, ale především pokud tyto produkty nejsou od jediné instituce či skupiny. Vaše srovnání poradce s projektantem je dost výstižné. Ani ten projektant není obvykle zcela nezávislý, což klient navíc obvykle ani netuší. Ale pro vás je důležitý užitek. Jestli vám naprojektuje dům z cihel toho či onoho výrobce je vám v podstatě jedno. Vy potřebujete, aby zdivo kvalitně plnilo funkci statickou, tepelně izolační a případně estetickou. A tak nějak je to i s finančním poradenstvím. Nikdo nezastupuje všechno, ale je důležité, aby vám byl schopen udělat dobrou službu s tím, co má.

    Jinak ale pozor na to, jsou i takoví "poradci", kteří vám pod záminkou udělání pořádku zrovna neprospějí. Slova o zlatých blatnících nic moc neznamenají. Jak často zloděj křičívá ze všech nejhlasitěji "chyťte zloděje!". Ideální je doporučení od někoho, kdo toho poradce už vyzkoušel, nejlépe dlouhodobě. Ale to je ne vždy možné, to chápu.

    Podle toho, co píšete, je vaším poradcem nejspíš zástupce Sophia Finance, nebo nějaké hodně podobné společnosti. Tu cenu jejich finančního plánu odhaduji tak okolo 15.000,- Kč. Za ty peníze by vás měl nejen 4x ročně navštívit, ale ještě by vám měl ke každé návštěvě přinést láhev archivního vína. Prezentují se jako poradenství pro vybrané, nejsou nejhorší, ale jejich ceny jsou většinou neadekvátní. Znám deset jiných poradců, kteří vám poradí stejně dobře, včetně zpracování finančního plánu a nezaplatíte za to ani korunu. Udělají to zadarmo a pokud vy uznáte jejich práci za dobrou a navrhované produkty si u nich uzavřete, teprve pak poberou provizi od bank či pojišťoven. Pokud je takový poradce solidní, stane se vám, že vám uzavření žádného nového produktu nedoporučí, nebude-li to potřeba. Pak tedy kupodivu pracuje zadarmo. Mně se to alespoň čas od času stává. I tak to ale pro vás rád udělá. Jednak proto, že ví, že jistě získá věrného klienta, a vydělá si třeba někdy příště, až bude klient potřebovat něco dalšího a jednak od vás třeba získá dobré doporučení k dalším klientům. Nechat si zaplatit finanční plán a pak ještě pobrat provizi za produkty mi nepřipadá férové.

    "V některých případech je mohu sjednat sám." Proč ne ve všech, proboha?

    Neznám váš konkrétní případ, ale ani mně se nezdá nejvýhodnější zrušit kapitálovou pojistku před vznikem nároku na odbytné. Snad víte, co jste udělal, ale ve většině případů takový krok znamená peníze vyhozené z okna.

  • 11. 1. 2003 17:50

    All-in-one (neregistrovaný)

    Ne, že bych chápal, proč mě napadáte? Já vám taky nepředělávám nick na Jan Pavel II.. Prostě kde nejsou argumenty, nastupuje stupidita - nebo je to jinak?

  • 11. 1. 2003 18:34

    Bonifác (neregistrovaný)

    Je možné se někde pojistit proti zkrachovalému pěšákovi Pavlu Zajíčkovi, který směšováním faktů a nesmyslů neustále oblbuje čtenáře finančních serverů? Máte pravdu, pane Zajíčku, do té míry, že rezervotvorné životní pojištění nemusí být vždy ideálním finančním produktem na řešení potřeb jedince či rodiny. Především pokud se jedná o tzv. kapitálové pojištění. Nemáte však pravdu, pokud tvrdíte, že je tomu tak vždy. A k vašemu ocejchování pojišťováků a poradců je těžko co dodat. Je to demagogie. Mluví z vás především nenávist k něčemu, v čem jste sám neuspěl. Tak to bývá, nejplamennější literární kritici bývají zkrachovalí spisovatelé.

  • 11. 1. 2003 18:49

    All-in-one (neregistrovaný)

    :-)) Tak tomu říkám rána na komoru :-)) - dobrý!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).