Hlavní navigace

Názory k článku Plaťte kartou a prodlužte si záruku

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 11. 12. 2009 1:38

    Patrik Chrz

    V článku mi chybí to nejpodstatnější – jak se záruka uplatňuje? Kdo posuzuje, jestli jde o záruční případ nebo nikoliv? Je nějak specifikován servis, kde musí být oprava provedena?
    Pokud dojde k závadě v zákonné (nebo výrobcem poskytnuté) záruční době, je to jasné, servis posoudí, zda jde o záruční případ a podle toho se dále postupuje. Ale pokud jde o záruku ve 3. nebo 4. roce? To bude chtít banka / pojišťovna posouzení, jestli by to byla záruční oprava, kdyby závada nastala o něco dříve? A co když servis takové potvrzení nevystaví? Nebo když bude posouzení sevisu takové se kterým nebudeme souhlasit (nesprávné používání, vniknutí vlhkosti, přepětí)?
    Nebo prostě banka / pojišťovna tohle neřeší a uhradí fakturu za opravu „bez keců“?
    V tomhle mě přijde lepší dodatečná záruka od některých prodejců, která se vztahuje na všechny závady – včetně poškození nesprávnou obsluhou, mechanického poškození, atd. Ovšem ta už je placená a u levnějších výrobků se často nevyplatí – její cena se totiž obvykle odvíjí nikoliv dle ceny výrobku, ale dle jeho kategorie.

  • 11. 12. 2009 9:24

    : (neregistrovaný) 193.86.121.---

    Ona většinou není uznávána ani ta záruka v zákonných 2 letech. Zboží je opotřebeno „provozem“ a na opotřebení se záruka nevztahuje. Pokud nejde o zboží s delší životností (dům, auto …), tak mnohdy není zajišťován vůbec servis s tím, že pokud dojde k závadě během záruky, tak se zboží vymění za nové nebo vrátí peníze. A déle než ony 2 roky mnohé zboží nepřežije
    Domnívám se, že nějaké delší záruky jsou jen marketingovým tahem, ale v praxi zůstává jen těch kdysi 6 měsíců.

  • 11. 12. 2009 10:48

    Jiří Hovorka (neregistrovaný) ---.iinfo.cz

    Děkuji za dotazy. :)
    U všech karet je to velmi podobné. Škodnou událost je třeba neprodleně nahlásit pojišťovně (nejlépe písemně). Ta vám dá na výběr z autorizovaných servisů ve vašem okolí (pouze u KB je možno využít služeb libovolného „profesionálního“ servisu). Tam necháte na své náklady přístroj opravit, a na pojišťovnu pak posíláte fakturu spolu s odborným vyjádřením servisu. Ta si nechává čas na prošetření škodné události (např. u Cetelem a ČS jsou to tři měsíce), a pokud je vše v pořádku, fakturu následně proplácí.
    Myslím, že v podmínkách není skryta žádná záludnost. Servisy vědí, jak mají postupovat a z jejich zpráv je patrné, jestli závada měla příčinu v samotném přístroji, nebo vznikla například nesprávnou obsluhou, kterou toto pojištění nekryje.
    Pěkný den, JH.