Samostatnost a nezávislost – to jsou dvě vlastnosti, kterých si mobilní operátor Oskar na svých zákaznících cení nejvíce. U někoho si jich však cení více, proto je nová služba v kompletní podobě jen pro vybrané tarifní zákazníky. Ostatní mají zatím smůlu.
Nefiremní zákazníci vybraných tarifů (tato služba se nevztahuje na tarify Na jistotu, Na zisk a na Oskartu) si mohou od minulého týdne aktivovat službu nazvanou příhodně Po svém. Vzdají se tím pravidelných papírových vyúčtování, která jim chodila měsíc co měsíc do schránky a přijdou i o infolinku zdarma. A co získají?
Místo stručného papírového vyúčtování budou mít na internetových stránkách Oskarovy Samoobsluhy bezplatně přístup k podrobnému elektronickému vyúčtování. V něm budou mít u každého hovoru uvedeno volané číslo, jak dlouho hovor trval a kolik stál. Vyúčtování v této podobě ale nelze využít jako daňový doklad.
Všichni si navíc mohou zdarma zažádat o speciální SIM Plus kartu, která má větší kapacitu paměti a umožňuje fungování nadstavbových aplikací – především bankovních služeb. Noví zákazníci, kteří si službu Po svém aktivují při nákupu, dostanou Plus kartu automaticky, stávající zákazníci si o ni musí zažádat.
Oskar zvolil poměrně zajímavý přístup – papírové faktury jsou opravdu pro řadu klientů zbytečné. Kdo má přístup na internet, může si všechny potřebné informace o svém účtu zjistit na stránkách společnosti.
Podobné je to i s využíváním bezplatné infolinky. Většinu problémů si může vyřešit každý sám přes internetovou nebo hlasovou samoobsluhu. Navíc pro infolinku Oskara je typické, že než se člověk vůbec promačká k živému operátorovi, stejně mu dojde trpělivost a radši zvolí jiné řešení.
V tomto případě Oskar myslel i na filuty, kteří by se vzdali služby bezplatného operátora a potom toto pravidlo obcházeli tím, že by na infolinku volali z jiného telefonního čísla. Ke zpoplatnění dojde i v případě, že hovor s Informační linkou Oskara bude uskutečněn z telefonního čísla, u něhož není služba Po svém aktivována, avšak hovor se bude vztahovat k zákaznickému účtu s aktivovanou službou Po svém. Hovor s operátorem bude v takovém případě naúčtován u zákaznického účtu se službou Po svém,
stanovil Oskar.
A zpoplatnění infolinky není malé – pokud se váš požadavek bude týkat záležitosti, kterou jste si mohli vyřešit „samostatně a nezávisle“ v samoobsluze, naúčtuje se vám za hovor aktivační poplatek 35,70 Kč.
Problémy, které bez asistence operátora nevyřešíte, jako například hlášení poruch v telekomunikační síti či žádost o nezveřejnění v telefonním seznamu, budou nadále v souladu se zákonem poskytovány zdarma.
Tarif | Volné minuty | Měsíční paušál | Další minuty | Cena volání se službou Po svém |
---|---|---|---|---|
50 Naplno | 50 minut | 297,50 Kč | 5,36 Kč/min | 4,28 Kč/min |
150 Naplno | 150 minut | 714 Kč | 4,76 Kč/min | 3,81 Kč/min |
300 Naplno | 300 minut | 1 190 Kč | 4,17 Kč/min | 3,33 Kč/min |
Pozn.: ceny jsou uvedeny včetně DPH 19 %
Pozn.: sleva na volání 20 % se vztahuje i na další tarify – Volám Málo, Volám Často, Volám Stále, Řekni mi, Povídej a Nezavěšuj
Největší lákadlo – o 20 % levnější volání – však není pro všechny. Navíc se vztahuje až na hovory po vyčerpání volných minut. Zvýhodněné volání po vyčerpání volných minut se nevztahuje na tarify Dohoda s Oskarem, Slyším vás, Mezi námi, Odepiš, Junior a rozjezd Naplno,
píše se v materiálech společnosti. Vzhledem k tomu, že tyto starší tarify jsou pro většinu zákazníků velmi výhodné (a zřejmě proto Oskar většinu z nich už neposkytuje), nelze čekat, že by si kvůli levnějšímu volání měnili tarif. A využívat službu Po svém bez slevy na volání také není moc zajímavé.
Co na to naše banky?
Inspirují se podobnou službou i české banky? Řada klientů si také stěžuje, že jim chodí pravidelně výpis, který vlastně vůbec nepotřebují, a navíc jim za něj banka účtuje poplatek. Zde se však, bohužel, změny v blízké době nedočkáme. Banky se obhajují tím, že tato povinnost vyplývá ze zákona.
Pro ty, kdo pravidelně svůj účet obsluhují přes internet a papírový výpis je pro ně zbytečný, je jediné řešení – nastavit si co nejmenší frekvenci zasílání výpisů, a tím snížit poplatky spojené s touto službou. Obecně banky umožňují zasílání výpisů měsíčně či čtvrtletně, některé z nich i pololetně a ročně.
Pokud si myslíte, že ušetříte za poštovní poplatky účtované bankou při zasílání výpisu tím, že si budete chodit pro obálku na pobočku, rychle si to rozmyslete. Naopak, tisk a odesílání výpisů jsou tak zautomatizované, že narušení tohoto procesu – tedy připravení výpisu na pobočce – banky zpoplatňují několikanásobně více.