Ale ty vyšší tarify nebývají zdarma, takže se dá říct, že ty poplatky jsou vlastně v ceně. Myslím si, že komu nevadí poplatek za vedení účtu, tomu by nevadily ani poplatky za okamžité platby. Ty zajímají lidi jako já, kteří hledí na každou korunu a kteří si zřizují účty bez poplatků. Tedy přesněji takové účty, kde jsou bez poplatků ty služby, které využívám.
Nevím jak u jiných bank, ale vedení velkého tarifu u Air bank je za 100 Kč měsíčně. Nenašel jsem podmínky, po jejichž splnění by byl zdarma. Našel jsem jen podmínku 5 plateb kartou měsíčně, které ovlivní úrokové sazby.
Okamžité platby se dají oželet a D+0 do 14 hodin je docela dobré, takže malý tarif celkem vyhovuje, až na 25 Kč za výběry z cizích bankomatů. Na druhou stranu velice překvapila možnost získat poplatek zpět (vyzkoušeno).
Proč hned oželet? Všechny platby jako okamžité posílat nepotřebuju a u těch, kde je to potřeba nebo aspoň užitečné, si tu korunu rád připlatím. I tak se většinou i s SMS notifikacemi dostanu pod deset korun za měsíc, zvlášť když si teď jde nastavit, aby se notifikace neposílaly u převodů mezi mými účty.
Ještě doplním k větě v článku: " Pokud se okamžité odeslání z nějakého důvodu nezdaří (například kvůli odstávce či výpadku cílové banky), odejde platba standardním způsobem. "
Přesněji je to tak, že při zadání příkazu (alespoň v internetovém bankovnictví, aplikaci nepoužívám) je zaškrtávátko "Souhlasím se změnou na standardní platbu, pokud nelze odeslat okamžitou.", které je standardně zaškrtnuté. Tedy pokud klient zaškrtnutí nezruší, platí skutečně tvrzení v článku, že platba odejde standardním způsobem. Pokud ovšem zaškrtnutí zruší a není možné poslat okamžitou platbu, platba neodejde. Považuji to za velmi chytré řešení pro případ, kdy potřebuji, aby příjemce dostal platbu hned, v případě odmítnutí (v IB se o odmítnutí v případě zrušení zaškrtnutého checkboxu dozvím během několika sekund) tak mám možnost zvolit jinou možnost jak peníze poslat.
Metodou pokus-omyl jsem také zjistil, jak je to s těmi limity. Sto tisíc za platbu platí, ale při pokusu odeslat několikrát za sebou platbu ve výši 100 tisíc jsem narazil na jiný limit - na jeden účet v jeden den lze poslat pouze dvě takovéto platby, další dvě musí jít na jiný účet.
Ještě bych dodala zajímavost z nedávného porovnání na Penězích: Jako výchozí možnost vám okamžitou platbu nabídnou Česká spořitelna, Raiffeisenbank a Moneta, výrazně ji doporučí i aplikace Equa bank. Fio banka dává na výběr mezi standardní, prioritní a okamžitou platbou (v tomto pořadí), nicméně v praxi pak i standardní platbu pošle okamžitě. https://www.penize.cz/internetbanking/417396-do-kdy-zadat-platbu-aby-prisla-ve-stejny-den-prehled-bank
Malinko upřesním, "okamžitě" a "D+0" není to samé.
Téměř všechny banky posílají standardní platby jako "D+0", tj. na účet příjemce dorazí ve stejný pracovní den, pokud se zadají ráno nebo dopoledne. Výhodou je, že banka příjemce nemusí podporovat okamžité platby.
Okamžitá platba dorazí okamžitě a není rozhodující, jestli se zadá v pracovní den nebo o víkendu, ráno nebo večer.
Nějak nechápu, co má znamenat věta u Poštovní spořitelny, že: „Banka umožňuje okamžité platby přijímat i odesílat, avšak pouze v korunách.” To skoro naznačuje, že jiné banky umí okamžitě odesílat i jiné měny. Což ale není pravda, systém CERTIS běží jen v korunách, platby v jiných měnách se clearují jinde a jinak. A například SEPA Instant Credit Transfer pokud vím žádná česká banka nepodporuje.
Jak psal Dalibor zde https://www.mesec.cz/clanky/test-okamzitych-plateb-funguji-ale-obcas-taky-ne/nazory/#newIndex1
Zdravím do Equa, už to nehulte... Těch spamů je fakt moc. Zabrzděte.