Praktiky některých dodavatelů jdou do absurdních mezí. MND vždy umožňovala zadávat samoodečty přes jejich web a dle toho snižovat, resp. zvyšovat zálohy. Již přes rok snižování záloh uživatelem je znemožněno i přestože uživatel nemá téměř žádnou spotřebu. Inu nechal jsem si odpojit plynoměr a ukončil smlouvu. Přišlo mi vyúčtování, ale číslo účtu na faktuře pro zaslání přeplatku (za půl roku přes 12 tis) bylo původní, které jsem zadával, když jsem se u nich registroval. Mezitím jsem účet zrušil a MND nahlásil jiný, kam mi normálně minulé přeplatky posílali. Taktéž mi přišlo vyúčtování za elektřinu od stejné firmy se správným číslem účtu. Když jsem tam volal, tak mi tvrdili, že toto číslo tam mají takto zadané. Na připomínku, že minué vyúčtování mělo správné číslo mi řekli, že to tedy změní a platbu odešlou. Týden uplynul, faktura po splatnosti a peníze nikde.
Pokud jste číslo účtu opravdu nahlásil a máte na to důkaz (viz minulá platba přeplatku), tak nechápu, proč jste se s nimi dohadoval po telefonu. Já bych poslal reklamaci a požadoval svých 750,- kč za každý den zpoždění (u plynu jen 600,-).
Loni jsem podobně dostal z PPas skoro 16000 (udělali chybu ve vyučtování - zapomněli odečíst daň z plynu asi 900,-, Důkaz byl, že jsem už předchozí rok nárokoval to že ji platit nemusím)
ERÚ stanovuje pravidla, co si dodavatelé mohou dovolit.