Taktika všech bank je skoro stejná – ulehčit klientům, aby k nim přišli a ztížit jim případný odchod. V praxi to pak vypadá tak, že banky zpravidla nic nechtějí za založení účtu, ale jeho zrušení zaplatíte.
Princip tedy stejný, poplatky podobné. Poplatky za zrušení účtu se počítají v řádu stokorun, což se může zdát na první pohled málo. Když si ale představíme, že bankám vlastně takto zaplatíte často i několik měsíčních poplatků za vedení účtu, během kterých u nich účet mít nebudete, už se to tak bezvýznamné a samozřejmé zdát nebude.
Valná většina bank nastavila „zrušné“, tj. poplatek za zrušení účtu, na 200 Kč. Jde o jakýsi „zdravý“ průměr, od kterého se některé banky odchylují nahoru nebo dolů.
Zcela největší poplatek zaplatíte za zrušení účtu u HVB, která klientovi stáhne celých 400 Kč. Druhá je Komerční banka, kde je poplatek 250 Kč. Ovšem na druhou pozici Komerční banky, a ostatně i na první místo HVB, velice úspěšně útočí GE Capital Bank, která sice za zrušení účtu jako takového chce jen 200 Kč, ale jako jediná požaduje, aby jí klienti zaplatili i za zrušení přídatných služeb. Takže pokud u ní máte zřízeno telefonní bankovnictví, internetové bankovnictví a navrch spořící účet, zaplatíte spolu se zrušením běžného účtu 700 Kč. A to už je docela slušná částka.
Naopak pod průměrem je Citibank s poplatkem 150 Kč a Živnostenská banka s poplatkem 100 Kč. A naprosto bezkonkurenční je eBanka. Tam za zrušení účtu nezaplatíte vůbec nic. S trochou nadsázky se dá říci, že u ní můžete zakládat a rušit účty dle libosti.
Kolik stojí zrušení běžného účtu | |
Zrušení účtu | |
Citibank | 150 Kč |
Česká spořitelna | 200 Kč |
ČSOB | 200 Kč |
ČSOB Poštovní spořitelna | 200 Kč |
eBanka | 0 Kč |
GE Capital Bank | 200 Kč* |
HVB Czech Republic | 400 Kč |
Komerční banka | 250 Kč |
Raiffeisenbank | 200 Kč |
Union banka | 200 Kč |
Živnostenská banka | 100 Kč |
*dále se navíc platí za zrušení každé další služby:
– spořící účet 100 Kč, Mobil/Telefon/Internet banka 200 Kč
Řeknete si, no dobrá, zaplatím pár stovek a dál už mě nic nezajímá. Možná máte pravdu, ale nesvědčí vysoké poplatky za to, že něco nechci, o trochu nekorektním přístupu? Banka má přece vydělávat na klientech, kteří u ní chtějí být, protože jsou spokojeni s jejími službami a jsou za ně ochotni zaplatit. Proč je ale penalizován ten, kdo se službami spokojen není?
Jaký je váš názor? Máte s rušením účtu nějaké zkušenosti?