Hlavní navigace

Názory k článku Obejdeme se bez bankovních poboček?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 11. 2007 10:17

    jezevec (neregistrovaný)
    1) parkoviště. opulentní budova v centru kam se dá dojet leda sockou je nesmysl, zejména pokud převážím hotovost. ulice kde řídi mafie propíchávající gumy taky neni ideální. ideální je podzemní parkoviště s přímým vstupem do banky vnitřkem baráku
    2) otevírací doba. zavíračky ve 4-5 odpoledne měly skončit 14 dní po pádu doby temna. banky by měly mít otevřeno minimálně do 8-9 do večera pro normální pracující lidi, samozřejmě žádné polední pauzy, a alespoň na pár hodin otevřeno i v sobotu.
    3) fronty. čekací doba delší než 5 minut obtěžuje a demotivuje. zejména pokud přepážkový pracovník musí ještě plnit kvotu prodeje produktů pro které si klient nepřišel a tím ještě více zpomaluje obsluhu.
    4) netřeba honosné prostředí - to může banka budovat až když fungují její služby. mizerný a líný úředník za půlhodinovou frontou v opulentním baráku lidi leda nasírá.
  • 15. 11. 2007 12:29

    anonymní
    A hele, zima není ještě tak tuhá, už se jezevec probudil.

    ad 2) zavíračky ve 4-5 jsme hrdě převzali od našich západních sousedů. Jen ve velkých městech mají tam i tady vybrané pobočky otevřeno déle (vím třeba o Komerčce v HK, která má do 18:00 ve své hlavní pobočce).
    Kolik si myslíte, že po čtvrté nebo dokonce páté odpolední přijde do malé venkovské banky klientů?

    ad 3) Proč lidi vlastně chodí na pobočky předávat příkazy a zadávat trvaláky, vybírat 1500,-kč na kase, když tohle všechno mohou dělat levněji a pohodlněji? Je to chyba bankovních úředníků nebo těch lidí?

    ad 4) pojem luxusu je pro každého jiný - někdo se necítí v mramoru, jinému není dost ani pozlacené křeslo. Mimochodem, moderní bankovní pobočky luxusem rozhodně neplýtvají a udržují si úroveň jen trochu lepších kancelářských prostor.
  • 15. 11. 2007 12:57

    SocPredator (neregistrovaný)
    ad 2) Venkovské pobočky by nemusely mít do 20:00 :-)

    ad 3) Ty vyjmenované úkony chodí možná dělat lidi na poštu. V bance jsem nic takového vyřizovat neviděl už sakra dlouho. A navíc tohle nezdržuje. Zdržují, kromě toho vnucování jiného, hypo, úvěry a podobně komplikované produkty, uzavírají se smlouvy nebo se jdou poradit na tyto produkty.
  • 15. 11. 2007 13:27

    anonymní
    Tak v čem je problém? Banky jsou přece od toho, aby poskytovaly hypotéky, úvěry a podobně komplikované produkty. Přece si nemyslíte, že se najde víc než několik málo procent klientů, kteří jsou bez osobní konzultace schopni správně pochopit třeba způsob zpracování a čerpání hypotéky?
    A jestliže si chci jít do banky promluvit o něčem takovém, tak si tam prostě zavolám, domluvím si přesný termín a je mi naprosto fuk, že tam už přede mnou na blind přišlo dalších šest lidí, kteří si na ulici vzpomenou, že by se mohli stavit v bance.

    Jo a k tomu času - těžký je výběr. Když bude mít banka otevřeno ráno od desíti, aby mohla mít naopak odpoledne do šesti nebo do sedmi, najde si zase zhruba stejné procento lidí, kterým to bude vadit. A když se v bankách zavede směnný provoz, tak to bude znamenat, že v jedné směně bude míň lidí, protože dvojnásobný počet zaměstnanců by byl nerentabilní a v době největšího náporu se budou tvořit větší fronty. Pracujícím ve službách se těžko chápe, že většina lidí v průmyslu dělá pořád od šesti do dvou nebo do tří a provozní doba bank jim vyhovuje.
    A teď babo raď, jak z toho ven? Zvýšení nákladů = snížení výnosů = nezájem investorů = odliv kapitálu = snížení hodnoty bank = snížení důvěryhodnosti = snížení ratingu = zvýšení sazeb pro banku = zvýšení sazeb pro klienty = snížení zájmu klientů = snížení výnosů = nestabilita = nedůvěra klientů = odliv klientů atd. atd. atd.

    Prostě ne na všechny zdánlivě jednoduché otázky existují jednoduché odpovědi.
  • 15. 11. 2007 14:39

    SocPredator (neregistrovaný)
    Já nemít problém, jen jsem reagoval na to, že by snad zdržoval někdo s trvalým příkazem.

    ad čas - to už vůbec neřeším. Jezevec nadhodil téma, a vy tu máte pěknou rovnici. Ovšem jako klienta ho asi těžko uspokojí odpověď ve stylu, vezmi si dovolenou, když neděláš do 14:00 :-)
  • 15. 11. 2007 17:04

    Martin T. (neregistrovaný)
    Nebo bych pro takového klienta měl doporučení - vyber si banku, kde pracují takoví lidé, kteří jsou ochotní se tvým potřebám a možnostem (i časovým) přizpůsobit. Zrovna teď v jedné bance sedím, je hodina po zavíračce, ale s klientem jsme se prostě dohodli, že to stíhá o půl páté a tak tady byl do pěti.
    a můžu potvrdit, že skutečně je ještě hodně klientů, co chodí do banky zadádat trvaláky a vybírat na kasu 1500,-Kč.
  • 16. 11. 2007 7:30

    anonymní
    Ono si vybrat banku je umění. Všechny mají obdobné podmínky (jeden za 18, druhý bez dvou za 20), všechny podobnou otevírací dobu. A když jedna nenutila stavebko a životko, tak teď ho nutí. S tím rozdílem, že kdo na to měl, tak si ho zřídil tam, kde ho poskytovali a manažeři banky nepochopí, že banka za půl roku nezíská tolik klientů, co jiná banka, co uvedené poskytuje již pět let. Například.

    To vám ten klient asi udělal hodně dobrý kšeft, že se mu takto věnujete. Pochybuji, že byste se věnoval klientovi, který by v tu samou dobu chětl pátrat po platbě, která se mu bezdůvodně ztratila nebo má dvakrát udělané inkaso nebo chtěl podat stížnost na fronty a nevyhovující otevírací dobu pobočky.

    Nedivte se, že je dost klientů, kteří si jdou na pobočku vybrat peníze (zvláště pokud bankomat nefunguje nebo mají menší limit na kartě) nebo zadat trvalák (dávat skoro litr na internet, když ho k ničemu jinému nepotřebuji nebo jej mám v práci, je dost luxus). Uvažuji o nejschůdnějším ADSL od O2, každý nemá možnost kabelu (tam nevím, jak jsou nyní ceny nastaveny) nebo nějakého amatérského sdružení poskytující přpojení k netu.

    Já osobně jsem si také kdysi vybral banku, kde pracovali lidé ochotní a znalí problematiky. Pak však přišla privatizace, vyměnili vedoucího, ty schopné vyházeli a zůstali tam neschopové schopni vám však vnutit i svou vlastní tchyni. Pro mne jako klienta je rozhodující kvalita a rychlost služeb, ne zisk banky. Takže v rámci honby za dušičkami opomíjeli dělat to, co by měli dělat dobře. Taková smlouvybouchačská atmosféra nevládla v ojediné pobočce, ale snad všude. Tak jsem se s nimi rozloučil a přešel jinam. Tam to zatím funguje, ale nikdy neříkej nikdy. Může jim taky rupnout v kouli a člověk zas může jít o dům dál.
  • 16. 11. 2007 10:42

    Martin T. (neregistrovaný)
    Jsem určitě ovlivněný svou prací, ale myslím si, že je rozdíl mezi „nutit stavebko“ a „nabídnout stavebko“ popř. něco dalšího. Když si vybírám klienta, kterého chci s nabídkou oslovit, zjistím si, jestli už něco takového neplatí z účtu od nás, jestli jsme se o podobné věci nebavili v posledním roce a jestli jeho příjmy jsou na takové úrovni, že by to působilo spíše jako výsměch. Samozřejmě se a ni tak nedá vyvarovat omylů, ale abych nabízel každý měsíc stavebko důchodci s důchodem 7,5tis., to se nestává.

    V bance jsem už daleko přes desítku let, takže mohu porovnávat. Skutečně se nároky na počty prodejů zvýšily, ale zároveň nemohu paušálně říct, že starší pracovníci jsou vždycky horší než mladí. Jedna má kolegyně už má přes padesát let a pořád patří mezi deset nejlepších prodejců v celém kraji. Chápe, že banka už dávno není jen o tom – sedět a čekat, až klient přijde s nějakým požadavkem a klienti zase dají na její radu, protože jen hodně málokdy se netrefí s výběrem, co který klient užije a co se mu dá prodat.

    Pokud jde o toho klienta ze včera, tak nešlo o nic jiného než o změnu účtu. Nabídl jsem to klientovi po telefonu, jemu se to zalíbilo, ale z práce přijíždí pozdě, tak jsme se jednoduše dohodli. Pro mě nic výjimečného a pro něho signál, že jsme tady opravdu pro klienty a nemusí jít zrovna o obchod za miliony nebo aspoň statisíce. Vím, že tohle není běžný přístup, ale přesto mě sere, když čtu názory na to, že všichni bankovní poradci jsou neschopní a nedělají nic jiného než tlačí klientům různé nepoužitelné produkty, aby je co nejvíc obrali. Není to pravda. Naopak drtivá většina jsou lidi, kteří umí a znají. Bohužel je mi jasné, že jedna špatná zkušenost přebije i několik let dobrých zkušeností. Ale to už je na objektivitě toho, kdo to prezentuje. Jestli chce jen hanět, tak bude zveličovat chyby a pomíjet to dobré. Myslím si, že to v principu nepomůže ani jedné straně, ale třeba se tím někomu aspoň trochu uleví.
  • 15. 11. 2007 15:15

    anonymní
    No, konečně Jezevec napsal něco dobrého.
    pamatuji právě po skončení období temna, že místní pobočka Spořitelny měla otevřeno Po - Pá od 7:30 do 17.00 a v sobotu dopoledne. To ale v městečku byla ještě Agrobanka a Ekoagrobanka. Pak začaly krachy, spořku koupili rakušáci a všechno šlo z kopce. Dnes mají otevřeno od 9 a když potřebujete ráno zjistit, jestli vám na účet nepřišly nějaké peníze, které se v domácí bance objeví až večer nebo druhý den ráno, tak máte smůlu. Spořka se zaplní důchodci a nezaměstnanými, po obědě pracujícími jdoucí ze směny a furt je narváno, fronty jsou neúnosné. Někdy zavírají ve tři odpoledne, někdy mají dokonce odpoledne celé zavřeno. Dřívejc tam však byl dvojnásobný počet lidí, dnes ti stávající (někteří) nestíhají a ještě k tomu musí furt lidem něco vnucovat. Takže jako normální pracující bych si musel pro návštěvu spořitelny vzít dovču a ujišťuji ostatní, že ne všechny transakce se dají dělat přes telefén nebo přes net. Samozřejmě, že v období výplat sociálních dávek je tam přeplníno, protože pokud na tom lidi nejsou sociálně dobře, nebudou si vydržovat nějaký internet.
    Tak jsem změnil ústav a od vnucování všeho mám pokoj.
  • 15. 11. 2007 23:19

    Pet (neregistrovaný)
    Jó, Ekoagrobanka. Ta měla u nás otevřeno myslím od 7 do 19 v pracovní dny, sobotu si nepamatuju. Ve srovnání s ostatníma bankama super obsluha. Škoda, že ji vytunelovali.
  • 16. 11. 2007 10:15

    Martin T. (neregistrovaný)
    Už jsem to na měšci četl - kdo chce vytunelovat banku, musí naládat dost lidí, aby to stála za to.
  • 24. 8. 2009 10:33

    Suschi (neregistrovaný)
    Jezevče, tak jsi se skoro dočkal.
    Volksbank SHOP má otevřeno od pondělí do neděle, od 8:00 do 20:00. Často i ve svátky a bez poledních pauz.
    Jen si tam nemůžeš vložit peníze v hotovosti, nebo vybrat mimo bankomat.
    Nachází se v obchodních domech Kaufland. Proto se asi ani ty hotovosti nevyřeší... , problém s místem, málo personálu. A jsou samozřejmě nízko-nákladové.
  • 15. 11. 2007 11:26

    Martin (neregistrovaný)
    Proč má anketa tak podivné odpovědi, všechny směřující k tomu, že pobočky jsou potřebné a užitečné?
    Osobně pobočku naprosto nepotřebuji, jdu tam, jen když musím - což je v případech, kdy mě banka prudí nějakým vyzvednutím či podpisem.

    Podobně i v článku:
    "Téměř devět z deseti běžných účtů se otevírá v pobočce"
    Protože si účet na dálku otevřít nemůžu. Nemyslím, že by lidé měli podivnou zábavu (a nic lepšího na práci než) chodit na pobočky.

    "Navzdory stoupajícímu trendu využití internetu zůstává pobočka hlavním místem pro styk s klientem."
    Viz výše. Zůstavají místem pro styk s klientem, protože banky nás k tomu nutí.

    Kamenné pobočky potřebuji, protože mě k tomu nutí banka. Milerád se jich ale zřeknu.
  • 15. 11. 2007 12:43

    anonymní
    Zaměňujete svoje osobní postoje s běžným standardem. To není moc objektivní přístup.

    Určitě se najde mnoho a mnoho klientů, kteří skutečně navštíví pobočku jen jednou nebo dvakrát za rok (jestli vůbec) a jsou spokojeni. To jsou typičtí klienti, jako třeba vy, kteří by zrušení pobočky ve svém okolí nikterak nepocítili. Jsou ale tací, kteří pobočky navštěvují i několikrát týdně a nespokojeni by naopak byli, kdyby nemohli. A nebo jsou prostě klienti, kteří nemají důvěru k moderním komunikačním kanálům a dávají cíleně přednost osobnímu jednání. Ačkoliv většina z nich je "staršího data narození", najde se pořád i dost mladších lidí, kteří radši zajdou na pobočku.

    Zákony bance předepisují zajistit věrohodně ověření totožnosti klienta. To jde buď osobně nebo prostřednictvím úředně ověřených dokumentů. Hádejte, co si 99 / 100 lidí vybere?

    Banky vás určitě nenutí chodit na pobočku, ale v tom případě po vás MUSÍ vyžadovat jiný způsob prokázání vaší totožnosti. Koneckonců si můžete sám ověřit, že už lze sjednat třeba přes internet nebo telefon (poté, co jste se už jednou bance prokázal) běžné i termínované účty, úvěry, kreditní karty, pojistky. Netvrdím, že všechno nabízejí všechny banky, ale to je věc výběru.
  • 15. 11. 2007 23:45

    Pavel (neregistrovaný)
    Naštěstí ještě dost klientů chodí na pobočku. Kdyby byli všichni na netu platili bychom za každou transakci jak mourovatí. Zatím si samoobsluháře hýčkají, zatím...
  • 15. 11. 2007 12:47

    Mex (neregistrovaný)
    Co ti na té anketě připadá podivné?

    A jen pro upřesnění - ten údaj o devíti účtech z deseti se snad týká Velké Británie (u nás to je určitě ještě víc:o))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).