Zrovna v ČS jde o systémové nastavení. Nedáš bance vydělat (nekoupíš si nevýhodné životní pojištění nebo nevýhodné fondy)? Vypovíme ti službu Erste Premier - stalo se mnoha lidem (dokonce i autorovi tohoto článku) v mém okolí. Já jsem se rozhodl to tak nenechat a bránit se, ostatní ale "sklapli kufry". Takže tady vidím pravděpodobnost na 99 %.
Neinformovanost o produktech je ve velkých bankách také větší - byť to je do značné míry způsobeno šíří nabídky. Hádám, že když teď půjdu do jakékoliv pobočky KB a budu chtít informaci o Priority Pass, tak že opět nebudou nikde vědět.
Před několika týdny jsem chtěl v Monetě informaci o transparentním účtu tak jsem si zašel do Prahy na Karlovo náměstí, kde je asi hlavní pobočka. Nejdříve mi tvrdili, že vůbec takový produkt nemají. Když jsem jim ho našel na internetu, kde ho nabízejí, tak mi řekli, že nemají k němu ceník, že vše je individuální a že bez sdělení IČ mi nemůžou nic říct :).