Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Novým bankám se daří, získávají stovky tisíc nových klientů od qwertz - Skutečně zábavná to diskuze, každý je tady koukám...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2015 14:20

    qwertz (neregistrovaný)

    Skutečně zábavná to diskuze, každý je tady koukám odborníkem na bankovnictví. :-)

    Low-cost banky jsou low-cost. Představa, že všichni si koupí trabanta, protože jim "stačí" je poměrně stupidní. Dokud potřebujete triviální věc typu zadat platební příkaz tak to nějak funguje, ale tím to končí. Komunikace s klientem je katastrofa, a když se něco pokazí, řešení je v nedohlednu. O prasárnách typu kýčovitý internetbanking a jeho testování na klientech v mBank nebo absence potvrzovacích SMS u 1+ akcích v Airbank se snad ani nemusíme bavit.

    Pokud má někdo představu, že malé banky nějak výrazně přetáhnou klienty, asi žije v nějaké virtuální realitě. Krásně je to vidět na hypotečním businessu, který pro ně začíná být již ztrátový (viz článěk na měšci) http://www.mesec.cz/clanky/ceny-nemovitosti/
    Co asi tak přesvědčí klienty ve velké bance přejít k chudé konkurenci, když náklady klesnou na podobnou úroveň? Nic. Proto taky spousta těch low-cost zázraků zase skončí.

  • 3. 6. 2015 14:29

    Tomáš Marný

    Zajímavé, že tu katastrofální komunikaci a řešení v nedohlednu (Jo vy jdete zrušit účet? Tak to máte smůlu, nám zrovna spadl systém) jsem zaživ v ČSOB, která má do low-cost banky hodně daleko, tedy hlavně, či spíše jedině, poplatky.

  • 3. 6. 2015 22:54

    qwertz (neregistrovaný)

    No tak když už jste to načal, zapomněl jste dodat, že v té ČSOB to stále můžete předat písemně ať si to do toho systému ládují kdy chtějí. V cirkuse typu mBank vám rovnou pro jistotu odmítnou vydat potvrzení o tom, že jste ten dokument byť jen podal, pokud vůbec máte pobočku v dostupné vzdálenosti.

  • 3. 6. 2015 15:06

    xls (neregistrovaný)

    Nevím, ale se soukromými i různými firemními účty jsem si prošel snad všechny banky, teď mám účty také u placených i neplacených. Zkušenosti mám takové, že u "bezplatných" bank jsou ty produkty i personál na mnohem lepší úrovni. Ty placené mají sice nekonečnou škálu produktů a nepočítaně ceníků, ale pořádně se v tom nevyznají ani jejich vlastní zaměstnanci, když něco chcete, tak musíte xkrát na pobočku a několikrát to vysvětlovat, aby to pak nakonec stejně nešlo nebo to zmrvili. No a podstatný důsledkem výše uvedeného je, že ty placené banky v konečném důsledku nezvládají ani ty základní úkony, která mají bezplatné v malíčku.
    Jako příklad je snadnost nastavení limitů u karet, historii v IB, nebo že např. ČSOB neuměla kartu poslat, ale jen předat při návštěvě pobočky, tak si mě pozvali a ani ji neměli ještě k dispozici, atd. Teď nedávno otevírání účtu: u "bezplatné" Equa 10 minut a naprosto profesionální přístup, u "placené" UCB 4 návštěvy pobočky, kdy neměli připravené dokumenty ani přes dohodnutou hodinu, ztracené cca 3 hodiny, vůbec žádné ponětí o produktech, po měsíci se ukázalo, že ze slíbeného bude fungovat jen 1/2.
    Nedělám si iluze, že se to časem nějak nesrovná, ale v dané situaci jít do "placené" banky a očekávat odpovídající služby je sci-fi.

  • 3. 6. 2015 21:35

    Tomáš Marný

    To je u těchto postbolševických mastodontů normální... Prostě spoléhají na to, že většina jejich klientů jsou dementi, kteří jsou buď neschopní nebo líní najít si informace.

    Z trochu jiného soudku: Chci jet vlakem z Říčan do Kladna - Ostrovce. S ČD to stojí bez slev 83,- Kč, s jízdenkou PID 54,- Kč...

  • 3. 6. 2015 15:21

    Miki (neregistrovaný)

    No klidně bych se nechal nazývat chudou konkurencí, kdybych měl 80/300 mega zisku a pár set tisíc klientů.

    Měl jsem 20 let účet u ČS a zkušenosti tragické, poplatky astronomické.

    Za stejné (i lepší) služby u low-cost neplatím buď nic, nebo symbolické poplatky. Proč bych měl např. platit několik set korun za poslání pár euro do sousedního státu?

    Vklady do 100 tisíc € jsou pojištěné ze zákona, takže není důvod se bát a pokud rozdělíte riziko, tak si na těch pár drobných chvilku počkáte. Za tu úsporu to stojí. Tuším že lhůta výplaty z fondu pojištění vkladů byla nedávno opět zkrácená.

    I naše SVJ přešlo k low cost a ušetřilo na každé příchozí/odchozí platbě 5-7 Kč, s paušálem je to pak ročně úspora cca 200 tisíc. Za základní služby typu přijmout a odeslat platbu.

    Jen blázen bude tohle dobrovolně platit velké bankce, aby to jako dividendu poslala do Rakouska (či jinam).

  • 4. 6. 2015 10:37

    Patrik Chrz

    Skutečně zábavná to diskuze, každý je tady koukám odborníkem na bankovnictví. :-)
    A ku podivu docela ano. Značná část ze zdejších čtenářů má více než jeden účet a tak může porovnávat, často lépe, než ti tzv. odborníci, kteří mají minimální osobní zkušenost.

    A k té komunikaci - je tak pár týdnů, co jsem potřeboval u České spořitelny zjistit jednoduchou věc - kolik stojí cizoměnový převod v rámci banky (tedy např. převod euro z mého účtu na účet jiného vlastníka).

    První telefonát na infolinku: odpověď, že 220 Kč (špatně, to je za SEPA platbu)
    Druhý telefonát: odpověď, že 100 Kč (špatně, to je za platbu v rámci Erste group, tedy např. z Rakouska do ČR)
    Třetí telefonát: neví, zjistí, přišel mail s ceníkem, kde je to nejasné a proto jsem tam volal, takže opět na začátku.
    Čtvrtý kontakt: odpověděl jsem na mail, následně přišla už správná odpověď - že to stojí stejně jako korunová platba (tedy asi 5 Kč, dle tarifu)

    Tohle je věc, kterou si každý může ověřit, stačí si na infolinku ČS zavolat, pochybuji, že to za těch několik týdnů vylepšili.

    Ono když dojde k nějakému problému, tak je jedno, jestli jde o malou nebo velkou banku, problém bude se všemi:

    http://nazory.aktualne.cz/komentare/obcan-proti-bance-nema-sanci-nerovnost-zbrani/r~i:article:779983/
    http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/islandske-dluhopisy-dal-strasi-csob_126343.html#.VXAOPd-uP0o
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/122569-klienti-zaluji-komercni-banku-kvuli-islandskym-dluhopisum/

  • 6. 6. 2015 23:46

    PP (neregistrovaný)

    Potvrzuji, že v mBank jsem nalezl neomluvitelnou chybu při vyplňování formuláře žádosti o znovuvydání karty. Formulář prostě nešel odeslat. Pokud Vám paní na mlince doporučí internetové bankovnictví jako řešení, jste nahraní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).