Hlavní navigace

Nová životní pojišťovna YOUPLUS přebírá Basler. Chce mladé klienty a rodiny

Autor: Aspecta Assurance International AG

V květnu 2019 začne v České republice působit nová životní pojišťovna. Cílit bude na mladé rodiny do 45 let a nabízet bude životní pojištění a také investiční životní pojištění. Odkud se pojišťovna vzala a jaké má plány?

Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Na český trh brzy vstoupí nová životní pojišťovna. Cílit bude hlavně na mladé a aktivní klienty a nabízet chce zejména krytí proti vážným rizikům. Podívejme se tedy, odkud se pojišťovna vzala a co na náš trh přináší.

Pojišťovna YOUPLUS

Nová pojišťovna nese obchodní název YOUPLUS. Anglický název na českém trhu vysvětluje pojišťovna tak, že YOU má symbolizovat zaměření na každého, kdo je do procesu pojištění zapojen. Tedy na vás, jakožto klienta, ale i na obchodní partnery, samotnou pojišťovnu, její zaměstnance atd.

PLUS má pak ukazovat jakousi přidanou hodnotu, kterou chce pojišťovna vám jako klientům nabídnout.

A význam dala pojišťovna i barvám, v jakých je logo vyvedeno.


Autor: Aspecta Assurance International AG

Bílá podle ní symbolizuje férovost a zodpovědnost, červená energii a černá konzervativnost a důstojnost. Odkud se tedy pojišťovna vzala a kdo za ní stojí?

YOUPLUS je součást InsurEvolution

Obchodní značka YOUPLUS spadá do holdingu InsurEvolution, jehož právní struktura vypadá takto:

Právní struktura holdingu InsurEvolution
Autor: Aspecta Assurance International AG

Právní struktura holdingu InsurEvolution

Vlastníky holdingu jsou z 85 % Klaus Mutschler a z 15 % zajišťovna Hannover Re, což je čtvrtá největší zajišťovna na světě. Základní tým má holding ve Švýcarsku a Lichtenštejnsku. Aktuálně zaměstnává více než 3300 zaměstnanců ve 170 pobočkách.

Pojišťovna YOUPLUS pak odstartuje jako obchodní značka lichtenštejnské životní pojišťovny Aspecta Assurance International AG.

Jakého podílu chce pojišťovna dosáhnout, si nechala pro sebe. Sdělila však, že chce být na českém trhu silným hráčem.

Ačkoli jsme zmínili, že obchodní značka nese název YOUPLUS, k tomuto rebrandingu teprve dojde. Aktuálně totiž pojišťovna používá obchodní název Aspecta Assurance International AG, přičemž k přejmenování a celkovému rebrandingu v Lichtenštejnsku i v České republice dojde do konce roku 2019.

Integrace Basler pojišťovny

Se vstupem pojišťovny na český a slovenský trh souvisí ještě jedna změna. Nově vznikající pojišťovna převezme činnosti poboček pojišťovny Basler v České republice a na Slovensku. Ta od 1. prosince 2016 neuzavírá nové pojistné smlouvy.

Po schválení transakce ze strany dozorového orgánu BaFin (Federal Financial Supervisory Authority) v Německu dojde k plné integraci pod YOUPLUS. Jestliže patříte ke stávajícím klientům Basler pojišťovny, nemusíte se bát. Služby pojišťovny vám budou i nadále poskytovány v souladu s tím, jakou jste uzavřeli pojistnou smlouvu.

Řada členů představenstva přešla z AXA pojišťovny

Než přejdeme k samotnému jádru toho, co pojišťovna na českém trhu zamýšlí, stojí za zmínku ještě toto. Řada členů představenstva pojišťovny v minulosti prošla také AXA pojišťovnou, případně z ní přešli přímo do tohoto projektu.

Ing. Ľubor Vrlák, který aktuálně v projektu Aspecta Assurance International AG zastává pozici Chief Executive Officer pro Českou a Slovenskou republiku, působil ve společnosti AXA od roku 2007 a po 12 letech přešel právě do zmíněného projektu.

Podobnou cestu měla i Ing. Kateřina Šťastníková, která do Aspecty přešla po 8 letech práce v AXE v oblasti úseku strategie a rozvoje a zastává tu pozici Chief Operation Officer pro Českou a Slovenskou republiku.

Mgr. Filip Bartoš, který v Aspecta Assurance International AG působí na pozici Chief Distribution and Marketing Officer pro Českou a Slovenskou republiku, působil ve společnosti AXA od roku 2008 v oblasti distribuce a po 11 letech přešel přímo do tohoto projektu.

Posledním členem představenstva, který rovněž přešel ze společnosti AXA do tohoto projektu, je Ing. David Poes, Chief Life and Savings Officer pro Českou a Slovenskou republiku. Ten působil ve společnosti AXA 4 roky na pozici člena představenstva a byl zodpovědný za produktovou strategii se silnou orientací na koncového zákazníka.

Co chce pojišťovna nabídnout a komu

Poměrně důležitou informací je to, co chce vlastně pojišťovna nabízet a jaké klienty bude vyhledávat. YOUPLUS bude cílit na aktivní rodiny a domácnosti žijící ve městech ve věku 25–45 let. Zaměřovat se pak bude primárně na pojištění 8 oblastí rizik, a to na rizika:

  • smrti,
  • invalidity,
  • závažného onemocnění,
  • trvalých následků úrazu,
  • pracovní neschopnosti,
  • denního odškodného úrazu,
  • hospitalizace,
  • úvěrové balíčky (smrt, invalidita, závažná onemocnění).

K tomu nabídne dalších 41 připojištění. U většiny rizik pojišťovna nabídne také anuitně klesající pojistné částky.

V rámci jedné smlouvy bude možné pojistit celou rodinu do počtu 10 osob. Některá rizika umožní pojišťovna sjednat jen na omezenou dobu, například po dobu splácení hypotéky apod.

Součástí portfolia ale bude i investiční životní pojištění, od kterého jiné pojišťovny spíše upouštějí. Podle YOUPLUS má však produkt svůj smysl. Pojišťovna nebude dělat provazbu mezi pojištěním a investováním, ale jednotlivé složky v rámci investičního životního pojištění oddělí. Klient tak uvidí, jak se za dané období vyvíjela jeho investiční složka, a to odděleně od pojištění. Investiční složka pojištění bude zaměřena na přímé podílové fondy a na přímé investice.

Zdravotní stav posoudí online

Pojišťovna se také chce profilovat jako zcela digitální a bezpapírová. S tím souvisí i to, že veškeré smlouvy, které s pojišťovnou uzavřete, budou bez papíru a proběhne tzv. elektronický medicínský underwriting, v rámci kterého pojišťovna při sjednávání pojištění posoudí váš zdravotní stav online a podle toho vám stanoví podmínky a cenu za pojištění.

Proces sjednávání smluv bude vypadat následovně. Přes obchodního partnera YOUPLUS si domluvíte osobní schůzku, na které proberete, jaký produkt si chcete sjednat.  Podle konkrétního krytí, které obchodní zprostředkovatel na vaše přání zvolí, mu bude systém generovat příslušné otázky a zařazovat vás do rizikových kategorií. Současně s tím se bude postupně generovat i výsledná cena pojištění. Po vyplnění a odeslání následně zprostředkovatel připraví smlouvu a podklady. A pokud se vším budete souhlasit, podepíšete na místě smlouvu, a to buď na tabletu, nebo na signpadu, případně tzv. vektorovým podpisem. Ten nevyžaduje žádné hardwarové zařízení, jednoduše smlouvu podepíšete prstem.

V oblasti biometrie pak pojišťovna do budoucna chystá i tzv. tvářovou biometrii, kdy se foto vašeho obličeje spáruje s fotografií ve vašem občanském průkazu, což následně slouží jako ověřovací prvek.

V rámci digitalizace nabídne pojišťovna i správu smluv prostřednictvím profilu na jejím webu. Klienti budou mít možnost nastavit si individualizované notifikace a nahlašovat pojistné události online.

Ostrý start až v květnu

Pojišťovna předpokládá, že první smlouvy začne uzavírat v květnu 2019. Zhruba ve stejné době také spustí marketingovou kampaň, aby o sobě dala potenciálním klientům vědět.

Kromě České republiky plánuje pojišťovna odstartovat svůj provoz i na Slovensku. Tam začne pojištění nabízet během srpna či září 2019.

Současně s tím už pojišťovna plánuje expandovat do dalších zemí a aktuálně probíhá analýza dalších evropských zemí.

Celosvětovou tváří bude Klára Spilková

Jako ambasadorku pojišťovny si společnost vybrala českou golfistku Kláru Spilkovou, olympijskou reprezentantku v golfu na letních olympijských hrách v Riu de Janeiru v roce 2016. 

S Klárou navíc pojišťovna počítá i do budoucna. Při vstupu na další trhy v jiných zemích bude opět ambasadorkou a reprezentantkou pojišťovny.

FIN19

Zájem se ukáže až časem

Jestli pojišťovna svým přístupem a nabídkou zaujme české klienty, se ukáže až časem. Některým klientům může být příjemná kompletní digitalizace a řešení situací online. Jiným může vyhovovat tradiční způsob a v rámci konzervativního přístupu se naopak pojišťovně vyhnou.

Obecně však platí, že aby se pojišťovna na trhu prosadila, musí přijít s něčím, co českého klienta zaujme, ať už jde o inovace, nebo zkrácení různých procesů.