Tady je vidět, že by pojišťovny skrachovaly,kdyby dali ty 3% ze svého zisku.Ale motorista to může za pojišťovny zacálovat i z navýšením!!!!Tak a co uděláte z těmi co zapřičiňují bouračky???Těm zvednete jen poviné ručení a co dál???To je jen na jeden rok a potom nastává bonusová úleva,špatně.To by měli platit minimálně 5let,aby si uvědomily že něco udělali.Jenže někdy určit viníka je obtížné a policie by to měla uvádět do protoklu, kdo za co může,aby podle toho pojišťovna mohla postupovat.
Pojišťovny by samozřejmě nezkrachovaly, ale jejich "business plánem" není poskytovat byť jeden z mnoha produktů za podnákladovou cenu. Navíc nejde o 3 % ze zisku, ale z tržby, což je velmi výrazný rozdíl.
Co se tyče malusů, ony se postupně zvětšují, ale můžeme se také dostat do opačného extrému jako např. ve Velké Británii, kde může člověk, který za celý život způsobil jen jednu nehodu po jedné drobné události po 60. roce věku být prakticky nepojistitelný.
Bohužel se totiž nerozlišují nehody typu "odlétnutý kamínek" a nepřizpůsobení rychlosti.
Kdyby v současnosti pojišťovny měly platit 3% ze zisku z povinného ručení hasičům, nedostali by hasiči ani korunu. Povinné ručení je už několik let ztrátová záležitost - ta cenová válka trvala příliš dlouho a kromě klientů na ní nakonec nikdo nevydělal.
Pokud jde o "odlétnutý kamínek", tak máte vždycky možnost drobnou pojistnou událost nehlásit pojišťovně a vzít to na sebe, abyste kvůli pár stovkám nepřišli o cenný bonus...
To pjištění je prý ztrátové, jak už nás od poloviny 90-tých let ubezpečoval Jakub Hradec z tehdá monopolní ČP, nežli ji Kelner s požehnáním Kočárníka a Klause ukradl.
Čísla sice říkala něco jiného, pouhých 45-50% z vybraného pojistného šlo na náhradu škody (poslední desetiletí 23 miliard vybráno, 11 vyplaceno více méně stabilně každý rok), ale Hradcové a jejich nástupci pořád békali "ztráta". A snad kvůli mimořádně vyvinutmu sociálnímu cítění, nikdo z oboru neodešel, ba mohutně platili reklamu na povinné.
Změna nastala až loňský rok. Z menší části tím, že se lidé přestali dát poslušně stříhat jak ovce, a z větší změnou účetnictví. Kdy došlo k jednorázovému zaúčtování položek na náhradu škod dlouhodobých následů. Čímž se pro tento jediný rok, ovšem pouze zdánlivě, povinné ručení dostalo k nule (samozřejmě včetně nákladů na vlastní režii).
Ostatně to ať si každý přebere sám, proč když je to prý ztrátové, proč se pojišťovny perou o klienty údajně ztrátového produktu.
PS: A odpusťte si prosím ten nesmysl, hodně letitý, dávno omletý Jakubem Hradcem, že prý je to brána k lukrativnějším pojištěním.
Kdo kdy sehnal klienta k IŽP prostřednictvím povinného. Bulíky.
Co se týče konstrukce bonus / malus, tak brečíš hezky. To by ale člověk nesměl vědět, že takto "podivné" podmínky si vymyslely samotné pojišťovny, a jen pojišťovny je mohou změnit. Je to jejich kšeft.
Jak je zmíněno, odešel Direct.
Ano, další produkty se sjednávají i přes povinné ručení, není to žádná pohádka.
K náhradám škod je nutné připočítat režijní náklady.
Ne, lidi nepřestali v tom, že se nechávají stříhat jako ovce. Kdyby ano, tak dobrovolné přechody nejen mezi pojišťovny jsou na denním pořádku. Je nutno si uvědomit, že spousta nových autopojištění je sjednáváno přímo u prodejců, zákazníkům je úplně fuk, u které pojišťovny jim autoprodejce pojištění sjedná.
Co přesně je špatné na systému bonus/malus? kromě toho, že by zasloužil víc rozpracovat - zohlednění způsobu, jakým ke škodě došlo, tj. malá vs. velká nehoda atd.?
Režijní náklady jsem zmiňoval. Ach jo. Prosím více pozornosti, ju?
Pojištění přímo u prodejců? No jistě, najdou se tací. Možná, že z pohledu prodejce se ti to zdá jako významný podíl. Nicméně já znám jediného člověka, který by to tak měl. Měl, v minulém čase. No oškubali ho pěkně. A jak mohl, tak hned utekl.
A opakuji se" Nenapsal jsem, že je na systému mylus / bonus něco obecně špatného. Jen jsem si dovolil souhlasit s předřečníkem, že dávat na stejnou rovinu odlétnutý kamínek s jinými nehodami, jak si to sami sobě nastavili pojišťovny, je nesmysl. Ach jo. Prosím více pozornosti, ju?
Musíš své myšlenky o bonusu/malusu vyjadřovat srozumitelně, ju. A hlavně tu pozornost, ju.
Prodej autopojištění prostřednictvím autoprodejců má významný podíl na celkovém prodeji autopojištění. Většina z nás se pohybuje jen v omezeném okruhu lidí, pojištění taky není to hlavní téma, proto ti připadá, že pouze jeden člověk měl autopojištění z prodejny.
A byl by to ještě důležitější kanál, kdyby se tomu pojištění autoprodejci věnovali víc (důsledně uplatňovali slevy, řídili se pokyny agenta, pojišťovny).
N apsal jsem, že počítám i s režijními náklady. Jak jinak bych to měl napsat srozumitelněji? Zkus mi to prosím objasnit. Kdybych to napsal 3x za sebou, pomohlo by?
Prodej pojištění u nově registrovaných vozů u prodejců je samozřejmě významný. Nicméně na celém trhu to není nic moc, protože, a zde už také nevím jak to napsat pro tebe srozumitelněji, tak to zopakuji podruhé, většina lidí ho nejenže odmítne, ale i z té menšiny ho větší část nemá déle než je nezbytně nutné. Takže měsíce až rok. Takže kdyby to bylo z celého trhu 5%, tak to ještě přeháním.
"A byl by to ještě důležitější kanál, kdyby se tomu pojištění autoprodejci věnovali víc (důsledně uplatňovali slevy, řídili se pokyny agenta, pojišťovny)."
Tak tentokrát jsem něco nepochopil já. Fakt je, že toto pojištění nabízel prodejce pokaždé. U nového i v bazaru. Ale pokaždé dost rezignovaně. Takže je zřejmé, že si byli vědomi drahoty, a sami to i říkali. Přeprodávali, co jim nabídli, a ta nabídka nebyla dobrá. Takže nechápu, o jakých pokynech a slevách to hovoříš.
Ostatně z podstaty věci ani být nemohla. Pokud s nimi pojišťovna nejedná přímo, a systém nastaví tak, že tam dají nuceně další zbytečný mezičlánek, agenta jak říkář, tudíž nemohou být konkurenceschopní, tak se rezignaci prodejců ani nedivím.
Pokud koupíte auto, ať už v bazaru, nebo u prodejce, nepustí vás bez povinného ručení ze dvora. Takže to, že povinné ručení sjednává prodejce, je v naprostém pořádku, nepojištěné vozidlo na silnici nepatří. V pořádku už není, když vám prodejce vnutí pojistku na delší dobu, než měsíc, s tím, že pokud chcete na zbytek roku jinou pojišťovnu, můžete si ji za ten měsíc pohodlně vyřídit. A že povinné ručení je ztrátové? Tomu, při tom, jak se pojišťovny klientům podbízejí, může věřit jedině hňup. Ještě jsem nezažil, že by se pojišťovna, a nejen ona, snažila vší silou provozovat produkt, na kterém prodělává. Jenže vytvořit zdánlivou ztrátu je směšně jednoduché, a kvůli placení daní i velmi žádoucí.
U nového auta na objednávku je čas k dodání týdny až měsíce. U nového skladového auta, i u dražších ojetých vozů, probíhá platba bankovním převodem. Platba v hotovosti u větších peněz je nelegální. Takže i zde jsou mezi podepsáním smlouvy a dodáním řádově dni.
Což je zcela dostatečné, k vyjednání pojistky. Kupující si již z první schůzky odnáší dostatek údajů pro sjednání pojistky. Jediná komplikace je, že mu vystaví "zelenou kartu" bez čísla RZ, což ovšem nevadí, pojistku má, jen mu ji po registraci na nejbližší pobočce zdarma vymění za tu se značkou.
Je to dokonce pohodlnější, nežli sjednat krátkodobou pojistku od prodejce, a poté ji měnit. I když i to je možnost.
Nechápu, proč se do něj tak navážíte. V mnoha věcech má pravdu. To, že sjednat pojistku u prodejce se opravdu nevyplatí je realita. Samozřejmě výjimky existují a záleží na konkrétním požadavku zákazníka. Když jsem kupoval auto, tak sjednat si pojištění předem na internetu (pov+hav) vyšlo řádově o 40% levněji než na pobočce stejné pojišťovny a o 25% levněji než to, co nabízel prodejce od jiné. Navíc, jak chcete u prodejce srovnat podmínky? To snad jinak než v klidu doma nejde. Už ani to povinné ručení není stejný produkt u všech, aby se nad tím mávlo rukou a brala se nejnižší cena. I když většina lidí to asi dělá.
V únoru kupován vůz s obsahem 1.7 85KW. Bonus 76 měsíců, věk 33, bydliště Praha od roku 1997 bez pojistného plnění. Autorizovaný dealer nabídl dle jeho slov nejvýhodnější POV od Allianz za 43xx Kč s limity 75/75 mega ročně. Po příjezdu domu uzavřená smlouva u Slavie s limity 100/100 mega + navíc střet se zvěří do max. výše 100 tis. Kč a pojištění předního skla za 3123 Kč. Asistenci neřeším, mám předplacené u ÚÁMK na 5 let výrobcem vozu. Osobně si myslím, že nabídka prodejce byla slušná, leč né nejvýhodnější ani nejlevnější, byť paradoxně započítali mé smlouvy na pojištění domácnosti, penzijko a životko u Allianz.