Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nesmysly o pražské taxislužbě, kterým pravděpodobně vě­říte od X - Tak jako tady paní autorka znám oboje. Jezdil...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 9. 2017 21:56

    X (neregistrovaný)

    Tak jako tady paní autorka znám oboje. Jezdil jsem ještě za časů kdy v ulicích jezdila takzvaná smluvní přeprava. Vozidla označená pouze logem společnosti (ani to nebylo třeba) a vybavená tripmetrem což byl taxametr bez modulu. Taková auta angažoval kde, kdo včetně největších dnešních anti-Uber fanatiků. Pro představu třeba dispečink Taxi Praha který z velkou slávou vyhrál pro sebe ono jmenované letiště nasliboval řidičům hory, doly a musí si účtovat vysoký poplatek za dispečink. Navíc své řidiče uvrtal do leasingu na drahé auto a na dlouhou dobu. Kdo je v obraze tak i přes všechny tanečky kolem pochopil, že pan Kvasnička největší guru a obrazně řečeno "mafián" domácí taxislužby už prostě letiště pro sebe nechtěl. A co tam dělá v podstatě pořád firma FIX? Začínající právě jako smluvní přeprava s Passaty? Vždycky ve výběrovém řízení vyhraje jak zajímavé. No a teď do toho přišel Uber a jeho řidiči papají už z tak malého koláčku společně s řidiči letištního taxi kteří plní vše, co je nutné k taxislužbě. Plus platí nesmysl za auto a nesmysl za stanoviště u haly. Vidina 100 000 měsíčně jak slibuje inzerce je lákavý nicméně tomu uvěří jen naiva ať jde o taxikáře, nebo ne. No a proč zmizela smluvní přeprava i od hotelů.

    Taxikáři zejména vedení zástupci AAA si to prostě vyřvali( áčka smluvku neměla jako jedni z mála) Prošel jsem si jak Taxi Praha tak Profi TAXI a oba dispečinky tehdy jezdili dobře zejména pro firmy a již tehdy se na speciální promo AKCI šlo svézt taxíkem od Profi za 14 korun za kilometr s nástupem 30,-. Ano nebylo to mezi lidmi běžné technologie nebyla daleko a tak se o tom moc nevědělo. Vydělat se každopádně dalo. Jistě nebyla to legrace, ale rozhodně nebylo třeba jezdit 24/7 aby se člověk slušně uživil a to přestože jsem disponoval luxusním BMW pětkové řady.

    Kartička řidiče taxi je pouhá formalita a dostane jí prakticky každý. Zkoušky v Praze jsou docela jednoduché. Tedy pokud Prahu znáte. Místopis s mapou u ruky vyřadí skutečně jen nečesky mluvící a lidi, co jsou v Praze týden a méně. Právní předpisy bych přirovnal tak spíše k tomu jako naučit se na autoškolu. Nic světoborného pro vzdělanější lid naprosto banální legrace nad kterou strávíte maximálně dva večery. Ovládání taxametru je trochu opruz, ale můžete si vybrat typ s kterým se kamarádíte. Potom to dáte snadno. Navíc zákon rozlišuje vůz taxi s a bez taxametru.

    Turbo neexistuje je opravdu vtipná hláška:) Jasně je to složitější než to bylo, ale na Bratislavu si ho prostě uděláš. Navíc pokud vím sazbu 99 za km si do paměti v pohodě dáš. Opilý turista nepozná zda jede na 1 za 28, nebo na 6 za 99. Jasně pražana takto neoklameš, ale to je vcelku jasné. Drtivou většinu okradených tvoří cizinec, turista. Prodlužování trasy typicky jako letiště odevšad po okruhu a tak dále to může udělat Uber i Taxi. Argumentace ve smyslu že Uber vozí převážně jenom turisty kulhá na obě nohy. Taxíky vozí jen Čechy? To sotva slečno, nebo paní. Dohodnout se na tom, že to bude ze staromáku do Holešovic za 500 umíme taky všichni že. To řidič Uberu asi nedomluví a v tom je ten rozdíl. Jinak souhlasím, že většina taxikářů jezdí poctivě přes Liftago či dispo a nemají čas řešit hovadiny. Jde to totiž práce. Jen nechápu proč se většina děsí toho, že by mělo dojít k zjednodušení takzvaně pro všechny:) Mě je to celkem jedno. Naopak chce to rovné podmínky. Uber funguje i v NY a tradiční taxi taky nezaniklo.

    No a na závěr k tomu Uberu. Je nelegální protože proběhla ta slavná novela v roce tuším 2005 takže jeho chyba je že na náš trh dorazil teoreticky s křížkem po funuse. Levnější než taxi je skoro vždy. Ovšem ne nijak výrazně. Jeho velká výhoda je jednoduchost a hlavně rychlé přistavení. Auto do 5 minut skoro kdykoliv a kdekoliv. Kdo to dokáže v Praze? Nejrychlejší dispečink mimo centrum tak 15 - 20 minut. Dobře porušuje stávající zákonnou úpravu, ale podle reakcí aparátu k zákazu rozhodně nemíří. Souhlas i s tím že je to vlastně jen předražený dispečink s dostatkem peněz. Systém flotil je samozřejmě humus nejhrubšího zrna. A zajišťuje právě rychlost přistavení. Díky hodnocení se ale řidiči chovají mnohem lépe to že je nezablokují je asi ale pravda. Samozřejmě že to není převratné.

    Podobný systém má společnost Taxify a mnozí další. V Indii se Uberu postavila dost podobná technologie pod jiným názvem a také vzkvétá. Co je ale hovadina největší, že řidič Uberu neplatí daně. Naopak platí stejné jako taxikář. Živnost je povinnost. Samotná společnost daní v NL, ale takových tady máme i s požehnáním vlády další stovky. Řidič Uberu má pokud není z východu i kartičku řidiče taxi (i když je sem tam) má mnohdy místopis (taxi zkouška) a je to vlastně taxikář. Já jezdil Uber s regulérním vozem taxi se sundanou lampou taxi. Vybaveno funkčním taxametrem a tak dále. Takže sem se vystavoval postihu od MHMP a MP, ale své cestující sem neohrozil víc než Pepa taxikář od City v ten moment,)

    Obě strany mají hromadu másla na hlavě. Nejvíce jsme na tom tratní my poctivý. To bude asi i případ autorky článku. Chci dělat v klidu přepravu osob a ne řešit jestli je to Uber, Taxify, TaxiPraha, nebo Liftago. Malých společností, co fungují s vozidly bez taxametru je po Praze dalších několik. Rozhodně pro nás neplatí optika taxikáři jsou špatní a Uber je skvělý. Další problém je dlouholetá nečinnost magistrátu. Nesmyslné vydávání tísíců koncesí každému (Taxi) a nesmyslné zákony pro občasnou přepravu osob. Omezující maximální jízdné! Povinnost technické kontroly pro vozidla každým rokem (kravina jakoby taxi bylo na jiné planetě, než vaše běžné auto)

    V zásadě se nezastávám Uberu jako brigáda nebo vyplnění volného času lidí, co i normálně přepravují lidi je to fajn. Neměl by to však dělat každý! Vysávání imigrantů je bohužel realita. A někteří taxikáři by měli více makat a méně kecat potom by to třeba jezdilo Uber, neUber.....

  • 26. 9. 2017 0:41

    xf (neregistrovaný)

    "Nesmyslné vydávání tísíců koncesí každému (Taxi) "

    Obecná poznámka:
    Každý chce konkurenci. Zcela upřímně, bez přetvářky. Háček je v tom, že konkurenci chce pro všechny ostatní, kromě sebe. Rozuměj nejen svou osobu, ale svůj obor obecně.

    Vezmi si třeba toho kuchaře Pohrrajcha. Veselý pán, pravicově smýšlející... dokud nedojde na jeho kšeft - restaurace. Tam najednou krok stranou, a restaurace by regulovány být měly.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).