Za taxikářské renomé si můžou taxikáři sami.
A k jeho vylepšení takovéto ubrečené články fakt nepomůžou.
A slyšela autorka o Waze když tak kritizuje navigace?
A proč autorka nepíše, jak se taxikáři hojí na cizincích, když kdejaký našinec se už ojet nenechá?
Jestli ono na těch nových aplikacích, kde každý, i cizinec, vidí, kolik ho to bude stát, přeci jenom něco není;).
Waze je skvely doplnek, ale je zavisla na Wazerech, kteri prispivaji informacemi. Jezdim pizzu, pouzivam, ale 100% spoleh na ni neni. Profesionalni ridic musi kombinovat Waze, zkusenosti a predvidavost. Taxikar to musi znat na 200 %, od Uberisty zazraky necekam, takze s neznalosti pocitam vymenou za nizsi cenu. Taxik si beru jen kdyz potrebuji 100% spoleh na odvoz v danou hodinu, typicky rano letiste.
I chudi studenti jezdi taxikem a moje babicka byt ma hluboko do penezenky si jednou za cas taky bere taxi. Ono jit 3km lesem neni uz pro 90ti leteho cloveka ono. Ono kdyz vam mezi pulnoci a ctvrtou hodinou ranni proste nic nejede a zbyva jen lavicka nebo hotel(3x tak drazsi) tak si to clovek rozmysli.
Prazaci specielne maji tu vyhodu ze muzou zalezt do ruznych poklidniych 24/7 podniku a o kafi to prezit. V malych mestech byt takhle nekde pozde je o presdrzku od cikanu nebo ruznych pochybnych existenci. Takze taxik je vysvobozenim.
Jeden taxikář-neřád zkazí pověst stovce jiných. Stejně jako ve všech jiných oborech, skupinách ... Prostě v novinách ani na netu nebudou psát o tom, že taxikář X odvezl pana Y na místo Z a chtěl zaplatit přesně tolik, kolik měl napsáno v ceníku a ještě mu nabídl rychlejší a kratší cestu, než je ta notoricky nejznámější. To bychom nic jiného ke čtení neměli. Zato informaci, že taxikář A odvezl pana B na místo C oklikou přes D, E, F a G a ještě mu naúčtoval 3krát více za km, než měl v ceníku, to je jiné počteníčko.
Nicméně, když je taxikařina tak neúnosně finančně i časově náročná, že se člověk sotva uživí, neměl by se dotyčný (neměla by se dotyčná) poohlédnout po jiném zaměstnání? Továrny i obchody schánějí zaměstnance a předhánějí se v nabídkách výhod - tak proč otročit s taxíkem?
Mimochodem, ani Praha není tak velká, aby se nedala přejít pěšky :)
A kolik si myslíte, že je taxikářů, co to dělají třeba 20 let ? Odhaduji, tak jedno, či dvě procenta. Musíte si uvědomit, že v této profesi je ohromná fluktuace, takže ti co prozřeli už tam dávno nejsou, ale okamžitě je nahradí další, kteří nevědí do čeho jdou. Vím o čem mluvím, dělal jsem taxikáře 20 let a všichni ty staří pardálové, už jsou v jiném zaměstnání.
Zrovna před pár dny jeden takový, který vůbec neměl ponětí o tom, jak vypadá Praha, ale jel výhradně přes Waze, se mnou jel dlouhou dobu slepou uličkou v protisměru. Zíral jsem na jeho mobil, a opravdu, tu cestu mu navigace ukazovala. Smutné je, že ho v tu chvíli vůbec nezajímaly značky, kterých jsem si i já všiml. To mi už poněkolikáté dokázalo, že minimálně jakési takési ponětí o místopisu je opravdu třeba. Bylo to v centru Prahy, takže vyježděný taxikář by to patrně věděl.