Hlavní navigace

Názor k článku Nesmysly o pražské taxislužbě, kterým pravděpodobně vě­říte od xf - 20/2006 Sb. HMP NAŘÍZENÍ O maximálních cenách osobní taxislužby Rada hlavního...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 9. 2017 19:41

    xf (neregistrovaný)

    20/2006 Sb. HMP

    NAŘÍZENÍ
    O maximálních cenách osobní taxislužby

    Rada hlavního města Prahy se usnesla dne 12. prosince 2006 vydat podle § 44 odst. 2 zákona č. 131/2000 Sb. , o hlavním městě Praze, ve znění zákona č. 320/2002 Sb. , a § 4a odst. 1 písm. a) zákona č. 265/1991 Sb. , o působnosti orgánů České republiky v oblasti cen, ve znění zákona č. 135/1994 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb. , toto nařízení :

    § 1

    Obsah nařízení

    Tímto nařízením se stanoví maximální ceny osobní taxislužby.

    § 2

    Výše maximální ceny

    Jednorázová sazba 40,- Kč / jízda

    Čekání 6,- Kč / min

    Jízda na území hlavního města Prahy 28,- Kč / km

    § 3

    Určené podmínky

    (1) Maximální ceny platí pro výkon taxislužby na území hlavního města Prahy 1) uskutečněné veškerými vozidly taxislužby bez ohledu na obsah válců a počet přepravovaných osob.

    (2) Cena za jednorázovou sazbu je účtována při započetí jízdy (zakázky). Zahrnuje úhradu za pronajmutí vozidla, za pomoc při nástupu a výstupu zákazníka, za uložení a vyložení zavazadel, za vystavení dokladu o zaplacení jízdného 2) a za podání informací, týkající se například trasy jízdy.

    (3) Čekáním se rozumí jednak provozní čekání (cena je automaticky účtována při stání na křižovatce nebo při pomalé jízdě v hustém provozu), jednak čekání na přání zákazníka. Čekání v důsledku poruchy vozidla nebo zaviněné řidičem nesmí být zákazníkovi účtováno, a to ani při dokončení jízdy náhradním vozidlem.

    (4) Jízdou na území hlavního města Prahy se rozumí pohyb vozidla taxislužby po pozemní komunikaci na území hlavního města Prahy.

    (5) Maximálními cenami se rozumí ceny včetně daně z přidané hodnoty podle zvláštního právního předpisu. 3)

    § 4

    Zrušuje se

    1. Vyhláška č. 24/2000 Sb. hl. m. Prahy, o maximálních cenách osobní taxislužby.

    2. Nařízení č. 13/2004 Sb. hl. m. Prahy, kterým se mění vyhláška č. 24/2000 Sb. hl. m. Prahy, o maximálních cenách osobní taxislužby.

    § 5

    Účinnost

    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2007.

    MUDr. Pavel Bém, v. r.

    primátor hlavního města Prahy

    Mgr. Rudolf Blažek, v. r.

    náměstek primátora hlavního města Prahy

    _____________­_______

    1) § 11 odst. 1 zákona ČNR č. 131/2000 Sb. , o hlavním městě Praze.

    2) § 21 odst. 3 zákona č. 111/1994 Sb. , o silniční dopravě, ve znění zákona č. 229/2005 Sb.
    § 15 vyhlášky č. 478/2000 Sb. , kterou se provádí zákon o silniční dopravě.

    3) Zákon č. 235/2004 Sb. , o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.


    Takže §3, odst. 3 se zmiňuje o tom, že lze účtovat stání na křižovatkách, nebo při pomalé jízdě jako čekání. O tom není sporu, a nikdy nebylo.
    Ale asi jsem slepý, pomůžeš mi, a najdeš tam tu část, kde se praví že to taxíkář nemusí zákazníkovi oznámit (jakýmkoli způsobem)?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).