Hlavní navigace

Názor k článku Nesmysly o pražské taxislužbě, kterým pravděpodobně vě­říte od jezevec - pár věcí mi neni jasný. zaprvé. proč autorka jezdí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 9. 2017 12:07

    jezevec (neregistrovaný)

    pár věcí mi neni jasný.
    zaprvé. proč autorka jezdí drožku mercedesem e-klasse: když nějakej jouda s obouchanou fabií nebo loganem, jezdí za stejné (regulované) peníze, s autem které stojí šestinu, a má poloviční provozní náklady. to jako naschvál ráda prodělává? nebo někde vytváří přidanou hodnotu, ke které se nechce přiznat?
    zadruhé. vznik uberu a podobných služeb zavinili taxikáři sami, o tom asi nebude sporu. pokud jen jeden taxikář ze sta je šmejd, a tech devadesátdevět poctivých to mrzí - co udělali taxikáři proto, aby šmejdi zmizeli z ulic. když to vím já, kdo to je a kde jsou - určitě to ti poctiví taxikáři vědí taky. složíte se každý den na jednoho z vás, který bude za šmejdem jezdit s boardkamerou, a dělat rozhovory s okradenými, a pak to pošlete na magistrát? najmete každý den jednu cizojazyčně hovořící studentku, vybavíte jí skrytou kamerou, pošlete jí z wenclu do perlovky taxíkem, a nabídnete to tv nova? já vim, není to vaše práce. ale ještě jsem neviděl taxikáře, kterého by mrzelo, že se v této branži tolik podvádí. spíš je mrzí, že oni mezi tou kriminální oligarchií nejsou.
    a zatřetí. nějak nechápu, proč vám vadí zrovna uber. fakt si myslíte, že kdyby nebyl uber - že by jejich klienti jezdili s taxíkama? uberem přece jezdí socky. uber není alternativa taxislužby, stejně jako stahování kinoripů z ulozto není alternativou návštěvy kina, a couchsurfing není alternativou hotelu. je to jiná klientela pro jiný typ služby. uber je alternativou městské dopravy a nebo pěškobusu, taxikářům nic neujídá.

    existuje množina lidí, kteří vyžadují, aby taxikář měl pěkné zánovní auto, licenci, zkoušky z místopisu, 5x vyšší povinné mručení a povinné pojištění sedadel, a na dveřích vylepený fixní ceník, ze kterého se ani dohodou nesmí slevit. chtějí aby řidič nesmrděl, nekouřil, a pomohl jim naložit kufr.
    na druhou stranu existuje nenulová množina lidí, kteří chtějí jen zalevno svýzt, a vůbec nic navíc. dlabou vám na místopis, protože dneska každej mobil má navigaci, i ten jejich a na tom si sami sledují trasu. je jim jedno, že za volantem auta, které třeba nemá ani technickou, sedí zdrogovaný ukrajinec, třeba i bez řidičáku, a samozřejmě bez pojištění přepravy. prostě chce jen zalevno svýzt. cenu si vyhandluje, nepotřebuje aby mu laskavý magistrát ceny reguloval a věšel na dveře.
    tohle přece není konkurence pro taxislužbu!
    jen se zeptejte nějakého uberisty, jestli by v případě neexistence uberu jezdil opravdickým taxíkem - a nezapomeňte ustoupit stranu, protože vrhne.
    taxíkem jezdím několikrát týdně, uberem bych z výše uvedených důvodů nikdy nejel. dokud bude dost taxiků tech vás poctivějších, ani do uberu nikdy nevlezu. TOHLE je vaše starost - aby vás lidi chtěli. ne zničit uber. ten už nezničíte, ale není to vaše konkurence.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).