Hlavní navigace

Názory k článku Nemají voucher ani peníze. A cestovní kancelář s nimi nekomunikuje

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 9. 2020 6:39

    bez přezdívky

    A co teprve třeba taková "agentůra" https://www.1-cestovni.cz/ , to je teprve fičák ? Nevrací, nekomunikuje a peníze v nedoohlednu.... no a zkuste si něco u živnostníka vymoci...že

  • 4. 9. 2020 12:47

    Motýl Emanuel

    Nevím jak konkretně jejich agentura, ale jelikož mám mezi klienty středně velkou cestovku, tak vám mohu říct, že agentura většinou peníze nedrží ale posílá je rovnou cestovce. Takže ten živnostník vám to nemá z čeho vrátit, cestovka to samé, jak jí zaplatíte zálohu, většinou se platí hotel a letenka. A nikdo z nich vracet nechce a cestovka to pak nemá kde vzít. Naše cestovka se snaží vyjít vstříc a dáváme poukazy i na mnohem delší období až do konce roku 2022, ale peníze nikdo z leteckých společností ani hotelů vracet nechce, tudíž to není tak že by se peníze nechtěli vracet ale oni ty české subjekty prostě většinou nemají z čeho je vracet, protože peníze jsou dávno v zahraničí. Tzn tyhle poukazy jsou opravdu záchrana cestovek z druhotné platební neschopnosti. A jsme vděční všem, co si poukazy berou i když by třeba někteří nemuseli, protože v tomhle jsme všichni a za ty peníze, co ti klienti zaplatili na záloze se většinou již nějaké "služby" zaplatili, opravdu ty peníze aspoň v našem případě neleží u nás, kdyby to tak bylo, tak je vracíme rádi.

    Uvědomte si jednu věc, pokud tu cestovku nebo živnostníku položíte, pravděpodobně už ty peníze nikdy neuvidíte, nebo ne všechny. Takže pokud vás to vyloženě nevytrhne, je pro všechny lepší do doby, než letecké a hotelové společnosti začnou vracet peníze si brát poukazy a doufat, že to cestovka ustojí, věřte mi, že jen tak máte největší šanci, že o nic zásadně nepřijdete.

  • 5. 9. 2020 7:17

    thr

    Tohle je do jisté míry pravda, ale je tu několik "ale"... Zaprvé není právě zanedbatelné procento lidí, kterým ty blokované peníze skutečně chybí - typicky pokud někdo zaplatil na letošek dovolenou a pak ještě platil něco dalšího jako náhradní program, tak se to projeví.
    Další věc je otázka ochoty vycházet cestovkám vstříc - pokud šéf jejich asociace začne natvrdo plkat o tom, že by zákazník měl nést minimálně třetinu ztráty, tak je jedinou logickou reakcí prostě cestovky do budoucna stále více ignorovat a vše si zařizovat sám na poslední chvíli.
    No a s tím souvisí poslední bod - ta vyšší šance na získání peněz při zdrženlivosti může být spíš jen chimérou, v reálu to mnohdy může skončit klasikou, že ti, kdo budou teď tlačit něco dostanou, zatímco ti k cestovkám vstřícní za rok "utřou" :-(

    Já to prostě vidím velmi skepticky, segment cestovních kanceláří a agentur zkrachuje nejspíš i v nadpoloviční většině a hrátky s vouchery to spíš jen prohlubují a protahují, než že by něco doopravdy řešily.
    A podotýkám, že to nepíšu s nějakou zlomyslnou radostí, proti valné většině cestovek nemám osobně vůbec nic, ale fakta jsou neúprosná...

  • 5. 9. 2020 17:53

    Lol Phirae

    Prosím vás, pokud někomu ty peníze skutečně chybí, tak asi příliš nemyslel před zakoupením dovolené, že... když na to nemám, tak nikam nejezdím.

    Ke zbytku: Když si objednáte ubytování v hotelu a hotel zkrachuje, nedostanete (přinejmenším v dohledné době) zpátky nic. Když si koupíte letenku a aerolinky zkrachují, nedostanete (v dohledné době) zase nic. Tedy ony teď aerolinky sice (zatím) ani nekrachují, ale stejně za zrušené lety nedostanete zpátky nic po dobu mnoha a mnoha měsíců (půl roku žádné míra). Když si necháte od firmy postavit barák a ona zkrachuje a vám pak spadne střecha, nevyreklamujete taky nic.

    Jen u naprosto zbytného statku (cestování) si marxistická EU usmyslela, že zákazník neponese naprosto žádné riziko a vždy dostane za všech okolností vše zpět. To prostě není možné a udržitelné. Žádná pojišťovna vám riziko jako COVID nepojistí, zato od CK se očekává, že bude zázračnou superpojišťovnou, která dokáže nemožné. Ne, není tomu tak. Je to byznys s extrémně nízkou marží založený na obrovském obratu. Většinu zaplacených peněz ty cestovky už vůbec nemají (hotel, letenky, další služby) a dodavatel jim je taky nechce vracet.

    5. 9. 2020, 17:55 editováno autorem komentáře

  • 6. 9. 2020 20:34

    Motýl Emanuel

    No já si popravdě myslím, že normálně ekonomicky vzdělaný člověk nejezdí na dovolené ve chvíli, kdy tu dovolenou platí z poslední koruny. Druhá věc je, že v době, kdy se zájezdy rušili se stejně moc nikam dostat nedalo nebo často ty lidi prostě radši ani nechtěli, takže si odložili a rezervovali zájezd na další období.

    Co se možného krachu týče, tak tady je to právě trochu jiné. Pokud cestovka dostane zpět peníze, nebo alternativní plnění od leteckých společností, tak je to nula k nule a je to jen o tom, jestli má cestovka peníze na provoz aby přežila dobu, kdy jede z rezerv, ale ty rezervy právě nejsou na to, aby se platili lidem služby které za ně byli již zaplaceny. Tohle je čistě můj pohled, ne cestovky, ale u cestovky si nekupujete hotel ani letadlo, tam si kupujete službu zprostředkování a pak je to stejné, jako když objednáte firmu na stavbu domu, ta vám udělá základovou desku a naveze kamion cihel, pak řekne stát, že se stavět nesmí a vy řeknete, tak my chceme peníze zpět a vy si to prostě nějak vyřešte. To je dle mě mylné uvažování. Za normálních okolností cestovka vše platí ze svého, když je problém s hotelem apod, ale za situace, kdy se uzemní polovina světa a nefunguje turismus opravdu nelze čekat, že jeden subjekt ponese veškeré riziko.

    S tím vám mohu říct příklad, protože v rodině máme člověka co cestuje sám a ten má jen v letenkách zablokováno 40 tisíc které "někdy" uvidí, zatím mu to vždy posouvají ale vždy byl problém, že do té země se letět nedalo, peníze mu ale nevrátí vždy jen alternativní termín a taky nejde a neotravuje člověka, který mu letenky se slevou kupuje, aby mu to dal za svého, však on neplatil aerolince ale jemu. Hodně lidí si myslí, že bez cestovky by jste na tom byli lépe, ale většinou to tak není ono cestovky mají často slevy díky kterým se i se svou marží dostanou na stejné ceny jako individuální turisti, jen to budete mít za normálních okolností bez starostí a vcelku pohodlně, individuálně se to vyplácí až ve chvíli, kdy jste v té zemi "jako doma".

    Je třeba chápat tuhle situaci no, obecně každý nákup i třeba na internetu je riziko, kdysi dávno jsem si koupil online zboží a firma šla za dva dny do insolvence, peníze jsem neviděl a přihlašovat do insolvence nemělo smysl, je celkem jedno jestli nakoupíte něco přímo, ale osobně si myslím, že za normální situace, je menší riziko ztráty peněz u cestovky než u individuálního turismu, protože individuální problémy ty zprostředkovatelé zatáhnou ze svého kvůli jménu. Ale ten koneční subjekt (výrobce, letecká společnost, nebo hotel ten se na vás vybodne). Jenže korona je situace, během které nejsou ty zprostředkovatelé schopni krýt rizika které nezpůsobili.

    Ale u cestovek máte kryté poukazy pojištěním úpadku cestovky, individuální turisti nemají letenky a hotely myslím kryté ničím.

  • 4. 9. 2020 10:16

    xls

    Není to moc veselé, ale neumím si představit, že by to nějaká cestovka bez bohatého sponzora do příštího roku ekonomicky přežila. Částečně kvůli úplně zastavenému cestování, částečně kvůli ohromnému riziku pro zákazníky. Po těch letošních zkušenostech, kdy si lidi spoustu zájezdů zaplatili a nemají zpět zájezd ani peníze, chci vidět, jak to zopakují v příštím roce.

  • 4. 9. 2020 19:30

    bez přezdívky

    Kvůli těmto praktikám se v letošním roce moje cestovka jmenovala Facebook. Nakontaktoval jsem se napřímo s Chorvaty a vše fungovalo dobře a bez voucherů.
    Kdo v této době (po tom, co cestovky předvedly při nástupu koronaviru v březnu) ještě kupuje přes cestovky, nejlépe zájezdy na rok dopředu, ten holt musí tyto peníze obětovat.

  • 5. 9. 2020 18:48

    bez přezdívky

    Je super když zde chytrolíni kterým o nic nejde moralizují, Mě cestovky dluží 94.000,- kč a pravděpodobně si to dle některých zasloužím?? Pan Papež který zde pláče nad tristním stavem CK ještě požaduje aby se klient podílel na zrušeném zájezdu 20-ti procenty. Proč ovšem nemluví o faktu že více jak 60 procent destinací neotevřelo i když do nich prodávaly zájezdy. K zblití že_. To znamená že každý klient který takto dopadne je lepší jak Zonky a poskytuje své peníze za nic za nulový úrok.

  • 6. 9. 2020 16:47

    Krtek

    Tohle mi neni jasné jak by to vůbec mohlo fungovat. letos mi cestovka vrátí místo peněz voucher, protože peníze už má hotel a aerolinky.
    OK. Ale příští rok jí ten hotel a aerolinky poskytnou svoje služby zdarma ???? Oni letos nemuseli platit zaměstnancum, energie atd atd ? Já to vidm stejně, jako se státní podporou firem proti krachu a rušení míst - sesype se to o půl roku déle a odnesou to stejně všichni (zákaznící cestovek i zaměstnanci)

  • 7. 9. 2020 12:58

    xls

    Zákazníci cestovek dostanou za vouchery ("státní") plní z fondu pojištění; ti s obyč. vouchery o ně s největší pravděpodobností přijdou. Cestovky zkrachují a místo nich vzniknou se stejným know-how, stejnými vlastníky a zaměstnanci "nové" cestovky. Prostě každý přijde o objektivních důvodů o dost peněz, někdo méně, někdo více.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).