Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Největší hrozbou internetového bankovnictví není uživatel od Tony - Celou dobu jsem čekal nějaké praktické rady, ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 5. 2015 17:09

    Tony (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Celou dobu jsem čekal nějaké praktické rady, ale nepřišly. Jen nějaké obecné plky a hlouposti ... Autora neznám, ale i průměrný konzultant by měl umět vytvořit hodnotnější text.

    "Řešení jsou relativně jednoduchá ...
    1. Internetbanking je služba banky a ta za svoji službu nese odpovědnost ...
    2. Dalším bodem je skutečnost, že banky budou aktivně pracovat na osvětě mezi uživateli
    3. Velmi důležitým bodem je také sebevědomý tlak na tvůrce operačních systémů a dalších aplikací."

    Nevím, jestli lze první bod nazvat řešením. Druhý bod pak určitě není řešení a už vůbec ne "relativně jednoduché". Třeba by ale autor mohl poradit, jak relativně jednoduše vzdělávat miliony lidí, z nichž většina má jen mlhavé povědomí o počítačích a o bezpečnosti nevědí prakticky nic. A co teprve jednoduché řešení v podobě tlaku na tvůrce operačních systému a aplikací ... Fantasmagorie!

  • 11. 5. 2015 19:06

    Miki (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz

    Ale ono to není tak úplně od věci.
    Když se podíváte na to, co se za ty roky změnilo, tak je to opravdu tristní.
    Dříve šlo používat HW token/kalkulátor (ČS, Expandia,...), ale už to zrušili. Čipová karta v podobě ČS je neskutečně drahá sranda, což kdyby si banka vzala za své, dá se to dotovat, nebo nabízet za režie.
    SIM toolkit byl šifrovaný, tak proč nemá následovníka? Proč ty hloupé SMSky nemohou být šifrované? Tj. kdo ji zachytí po cestě (i vir na pozadí), tak má smolíka.
    Se smlouvou k IB Vám mohou dát příčurku bezpečnosti, nabídnout SW pro kontrolu zabezpečení PC/telefonu,...
    A tak se dá pokračovat.
    Pokud si to vezmou banky za svoji odpovědnost, tak se dá situace zlepšit. Dnes Vás odpálkují a jsou dál v klidu.

  • 12. 5. 2015 9:23

    L. (neregistrovaný) 193.165.169.---

    HW kalkulátor je super, ale drahý a dvojí přepisování údajů uživatele dost obtěžuje, takže ho nechtějí používat ani zadarmo, natož aby za něj byli ochotni platit (myslím BFU, ne paranoiky, co ho paradoxně ani nepotřebují).

    SIM toolkit byl super, ale ovládání poněkud nešikovné a výrobci telefonů od něj spíš ustupují. Plus nutnost nahrát do něj aplikaci na pobočce byla taky dost omezující. A co se týče následníka, to mají v rukou telekomunikační firmy / výrobci telefonů, ne banky.

    Myslíte, že člověk, který mechanicky odklepává všechna varování si bude dělat starosti s nějakou příručkou? Antivirus dokonce některé nabízí, ale těžko vás mohou donutit ho používat.

    Ano, banky by mohly bezpečnost o něco zlepšit, ale na úkor peněz a pohodlí odpovědných klientů a to mi nepřijde jako dobrá cesta.

  • 12. 5. 2015 13:43

    Nápravník Jiří (neregistrovaný) ---.214.broadband5.iol.cz

    Vážený Tony,

    když nedokážete pochopit, že z pohledu uživatele je ŘEŠENÍM to, že provozovatel aplikace na sebe bere odpovědnost za nabízenou službu, tak je to těžké. Kvalitní řešení jsou někdy jednoduchá.

    Jak je možné vzdělávat milióny uživatelů?? Stačí se podívat na vzdělávací spoty CZ.NIC, když se chce tak to jde.

    Tlak na tvůrce mohl (může) být podobný. Stačil by jeden článek, jedna tisková zpráva banky o tom, že za nedávným problémem klientů je slabina v .... a viděl byste kolik lobbystů a "nezávislých konzultantů" by se ozvalo.

  • 17. 5. 2015 0:05

    Míra Kroc (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Vážený pane Nápravníku,
    obávám se, že tím kdo nepochpil realitu jste tady opravdu Vy. Nevím jaké máte vzdělání ani pracovní zkušenosti ale z vlastní více zkušenosti (cca 15 let) z denního kontaktu s uživateli mně jako nejslabší článek opravdu vychází uživatel. Zejména uživatel blbec nebo ignorant.
    Pokud někdo nedodržuje ani ta nejzákladnější bezpečnostní pravidla, tak banka tady opravdu nic nezmůže. Minimálně Česká spořitelna stále dokola upozorňuje na útoky a pokusy o podvodné vylákání citlivých údajů.
    Pokud někdo nechá odemčené auto s klíčem v zapalování tak je to chyba výrobce auta? Podle Vaší logiky by měl výrobce převzít zodpovědnost za případné ukradení auta?

    Zkuste se příště zamyslet nad tím co jste napsal.

  • 19. 5. 2015 11:26

    Nápravník Jiří (neregistrovaný) ---.214.broadband5.iol.cz

    Vážený pane Kroci,

    a zkusil jste se sám zamyslet nad tím jak je možné, že Wells Fargo a další banky jasně říkají, že ochrání peníze uživatele??

    Jasně, že mnoho uživatelů je naivních a nezkušených. To byli už v roce 2002, když začalo docházek k prvním vykradením a já jsem osobně obcházel centrály bank a upozorňoval jsem je na možný problém. Nikdo neměl zájem o spolupráci!

    Uplynulo 12 let a problém s internetbankingem banky nevyřešily, tak je tam něco špatně. Američané dokázali za 9 let připravit raketu, přistávací modul a vyslat kosmonauty na Měsíc. Tady není možné za 12 let vyřešit problém s jednou bankovní službou? To mi chcete tvrdit, že internetbanking je složitější jak projekt Apollo??

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).