Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nechci bezkontaktní kartu. Mám na výběr? od qwertz - K článku by bylo vhodné doplnit, jakým způsobem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2015 8:33

    qwertz (neregistrovaný)

    K článku by bylo vhodné doplnit, jakým způsobem upravuje riziko zneužití zákon o platebním styku.

    Bezkontaktní karty v zásadě snižují riziko zneužití karty personálem obchodu, protože držitel nedává kartu vůbec z ruky. Obsluha terminálu tak získá jen číslo karty a její platnost (kopie účtenky pro obchodníka), ale nemá jak zjistit CVV/CVC kód.

    Některé banky se k situaci kolem bezktontaktních karet staví čelem a garantují klientovi ztrátu ze zneužití ztracené bezkontaktní karty bez zadání PIN.

    Některé banky umožňují nastavit limit pro bezkontaktní platby bez PIN na 0,- (nebo 1,- ?)

    Tady se mimochodem ukazuje prospastný rozdíl mezi nízkonákladovkami (klient nemá ne výběr) a velkými bankami (klient si zpravidla může vybrat)

  • 27. 2. 2015 8:48

    bob (neregistrovaný)

    "Bezkontaktní karty v zásadě snižují riziko zneužití karty personálem obchodu, protože držitel nedává kartu vůbec z ruky"

    Opět hlopupě papouškovaný nesmysl z marketingového oddělení bank. To jestli dám kartu z ruky vůbec nesouvisí s její bezkontaktností ale s tím kam obchodník umístí terminál. Poslední dobou má už většina obchodů termnál umístěn tak že zákazník platí kartou sám ať je bezkontaktní nebo "klasická".

    A mimochodem pokud s sebou vůbec někdo nosí kartu s aktivním placením na internetu tak je to s prominutím dé-bil.

  • 27. 2. 2015 8:58

    qwertz (neregistrovaný)

    To omyl. Mě vůbec nezajímá, že obchodník může někam umístit terminál. Jediné co mě zajímá je praxe. A ta je taková, že na mnoha místech tu kontaktní kartu z ruky zákazník dát musí. Prostě proto, že řada kontaktních terminálů má čtečku karet na straně obchodníka místo na panelu pro PIN. Takže tu klieně teoretizujte, co by kdyby, ale to je vám v reálu k ničemu. V reálu platí, že jistotu máte s bezkontaktním terminálem.

  • 27. 2. 2015 9:09

    bob (neregistrovaný)

    V reálu platím na 90% míst komtaktní kartou sám. Ano na mnoha místech je terminál mimo dosah zákazníka, ale těch "mnoho" míst je dneska už naprosté minimum. Většinou nějaké hospody apod. Sámošky a benzínky mají v naprosté většině terminál vystavený zákazníkovi.

    A znovu opakuji - už jenom nošení karty s povoleným internetem a dostatečným limitem pro net je totální krávovina. Takže pak je úplně fuk že kartu nedám v obchodě z ruky když mi jí někdo čmajzne a za 1/4h má přes net nakoupeno za 50 tisíc. :-)

  • 27. 2. 2015 9:54

    qwertz (neregistrovaný)

    V situaci, kdy nezanedbatelná část bank neumí transakce bez přítomnosti karty efektivně zablokovat (ať už proto, že to neumí vůbec, nebo idiotskou konstrukcí typů limitů) opět jenom teoretizujete, co by se stalo, kdyby všechno bylo ideální.

    Kromě toho nastavení limitů, i když je samozřejmostí, riziko zneužití karty nevylučuje, a i když jste "v právu" a někde na konci bude problém vyřešen ve váš prospěch, ten čas a nervy vám opět nikdo nezaplatí.

    Mohl bych vám taty totiž analogicky oponovat, že limity pro internet a MO/TO jsou zbytečné, protože ztrátu z neautorizované transakce nese banka, pokud jste kartu ztratil nebo neochránil její personalizované ochranné prvky, pak hradí banka vše nad 150 EUR. Takže proč si s vaší logikou nastavujete nějaké limity :-)

  • 27. 2. 2015 9:32

    miki (neregistrovaný)

    Přesně tak, autor si mohl dát více práce a ne to takto odfláknout. Článek je prošpikován tím, jak se lidé bojí, ale vůbec v něm není zmínka o tom, jak se k této bezpečnosti staví banky.
    Vydáme Vám pouze bezkontakt, vypnout nejde, riziko nesete Vy.
    Proč tam není to, co mne bude stát, když mi ji někdo ukradne?
    Tj. která banka škodu nahradí celou, která chce spoluúčast a která tyo celé hodí na klienta?

  • 27. 2. 2015 9:50

    bob (neregistrovaný)

    Ale to už jsem přece odhalil hned v prvním příspěvku! Autor vůbec netvořil článek ale pouze opsal lživé marketingové texty naprosto bez zamyšlení nad tím co kopíruje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).