V rámci seriálu Na návštěvě jsme zavítali do Olomouce na třídu Svobody, abychom se podívali do centrály banky.
Historie banky
Historie Banky CREDITAS sahá do roku 1996, kdy vznikla 1. Třebíčská záložna, spořitelní a úvěrní družstvo. Tehdy její služby využívali primárně členové z okolí Třebíče.
V roce 2010 pak začalo docházet k transformaci a k přejmenování na Záložnu CREDITAS, spořitelní a úvěrní družstvo. Centrála záložny se z Třebíče přesunula právě do Olomouce, ve které sídlí dodnes.
V listopadu 2015 podala záložna žádost o bankovní licenci, čímž odstartovala transformaci ze spořitelního družstva na akciovou společnost. V říjnu 2016 byla záložně tato licence udělena.
Od 1. ledna 2017 tak došlo ke změně, a to na Banku CREDITAS.
Milníky banky
- 1996 – Založení společnosti 1. Třebíčská záložna, spořitelní a úvěrní družstvo
- 2010 – Změna názvu na Záložna CREDITAS
- 2012 – Překročení počtu 10 000 klientů
- 2012 – Spuštění internetového bankovnictví
- 2012 – Rozšíření nabídky služeb o spotřebitelské úvěry
- 2015 – Majoritním vlastníkem se stává investor Pavel Hubáček, majitel investiční skupiny UNICAPITAL
- 2015 – Podání žádosti o bankovní licenci
- 2016 – Udělení bankovní licence
- 2016 – Překročení počtu 20 000 klientů
- 2017 – Vznik Banky CREDITAS
V současné době poskytuje klasické bankovní služby jako jsou osobní účty, spořicí produkty a úvěry. Do budoucna chce do svého portfolia zařadit také investiční produkty.
Banka má aktuálně téměř 40 000 klientů, 200 zaměstnanců a provozuje 15 poboček po České republice. V roce 2017 plánuje otevřít 16. pobočku v Hradci Králové.
Zajímavosti
Nejstarší klient
Muž - 100 let
Žena – 96 let
Call centrum, které banka provozuje, se nachází v Olomouci a měsíčně odbaví přes 2000 hovorů. Průměrná doba jednoho telefonátu činí 3 minuty. Pokud byste volali na zákaznickou linku mezi 9. a 11. hodinou, dovoláte se v nejvytíženější čas. Naopak nejméně vytížená je linka mezi 8. a 9. hodinou ranní.
Na návštěvě
Centrála Banky CREDITAS sídlí v Olomouci na třídě Svobody.
Pokud půjdete do centrály banky na sjednanou schůzku či jednání, vždy se musíte ohlásit na recepci.
Následně vás usadí do odpočinkové zóny a v té počkáte, dokud si vás pověřený pracovník nevyzvedne.
Za recepcí se nachází také pobočka pro klienty.
Dolní patro slouží pro vyřizování záležitostí klientů v rámci běžného segmentu retailového bankovnictví. Druhé patro je určené pro privátní bankovnictví a obchodní jednání. Tomu odpovídá i vyšší míra soukromí.
Celá budova má 6 pater a z toho 4 patří Bance CREDITAS. V posledním patře sídlí společnost UNICAPITAL, s níž je banka ve smíšeném holdingu. V prvním patře se nachází oddělení podpory pobočkové sítě.
To má na starosti primárně podporu zaměstnanců na pobočkách. Pokud by například nevěděli podrobnosti o nějakém produktu, potřebovali si nějaké informace ověřit nebo chtěli klientovi zjistit doplňkové informace, zavolají si právě sem. Sedí tu ale i interní školitelé, kteří jezdí po České republice na jednotlivé pobočky a školí pracovníky například v novém produktu.
Ve druhém patře má své prostory Oddělení provozního back office.
Tito zaměstnanci slouží jako podpora všech činností banky. Zajišťují také telefonickou, emailovou i online komunikaci s klienty. Mimo jiné zpracovávají žádosti klientů o online založení účtů a zajišťují podporu a provoz platebního styku a vyřizují případné reklamace klientů apod.
O patro výše má své kanceláře představenstvo banky. Pokud budete mít nějaké záležitosti k projednání s nimi, opět musíte projít přes recepci na tomto patře.
A kancelář tu má i generální ředitel.
Kromě toho se na stejném patře nachází velká zasedací místnost, která slouží například ke schůzkám s dodavateli, k videokonferencím a k dalším jednáním.
Po celé budově se pak nachází řada menších zasedacích místností, které sice slouží primárně k meetingům, ale mají i jiné účely.
Pokud jsou tyto místnosti volné, mohou je zaměstnanci využít i pro konzumaci obědů či svačin. Na každém patře je zaměstnancům k dispozici i kuchyňka.
Ve čtvrtém patře sídlí právní oddělení.
Právní odbor spravuje agendu smluv a ostatní dokumentace pro všechna oddělení banky. Vytváří smlouvy pro produkty, spolupracuje při řešení reklamací či pohledávek. Právníci poskytují konzultace a řeší individuální požadavky pro klienty retailového i firemního bankovnictví.
Ve 4. patře má pak kancelář Personální oddělení.
Odbor personalistiky a mezd je odpovědný za personální a mzdovou politiku společnosti, která zahrnuje nábor zaměstnanců, principy odměňování a rozvoj jejich kariéry.
Na další fotografie se můžete podívat v naší fotogalerii.