Celková nálada vzrostla na mínus 3,6 bodu. Oproti dubnu to je lepší hodnota o 1,7 bodů. I když meziměsíčně jde o zlepšení, tak oslnivá hodnota to není. Meziročně je to stále horší výsledek, takže to není samospasná hodnota.
Z hlediska výsledků měl největší vliv na pozitivní hodnotu průmysl. Prozatím z něj přicházely samé negativní zprávy, které byly taženy špatnou zahraniční poptávkou. V květnu se situace mírně zlepšila a nálada v průmyslu vzrostla. Průmysl sice ukázal aktuálně lepší výsledek, ale v porovnání s únorem nebo březnem nejde o velkou změnu. Český průmysl nemůže zatím dosáhnout lepších výsledků, protože doplácí na evropskou krizi a to, jak se ostatním zemím nedaří. Český vývoz má stále velké problémy a ve svých objemech výrazně brzdí. Květnové zlepšení je pozitivní a reaguje i na to, že trh s osobními auty se v dubnu stabilizoval a nedocházelo už k takovým propadům, jako na začátku roku. Proto podniky hodnotily zahraniční poptávku o něco lépe, než v dubnu.
Stavebnictví ukázalo opět velmi negativní hodnoty, prakticky beze změny. V současnosti je prakticky jedno, jestli je hodnota důvěry ve stavebnictví mínus čtyřicet nebo padesát bodů. Výsledky jsou špatné, stavebnictví si prochází nejhorší krizí a bublina, která byla před krizí, se vyfukuje.
Důležitý je ale výsledek spotřebitelů. Jejich důvěra v ekonomiku vzrostla o 4 body na –19,8. To je celkově důležité zlepšení a letos zatím jejich nejlepší výsledek, který může přinést pozitivní efekt do budoucna. Spotřebitelé potřebují zlepšit vnímání ekonomiky a přestat ekonomiku tlumit svým pesimizmem. Proto květnové zlepšení je více než vítané a pokud by trend vydržel delší dobu, může to konečně znamenat světlo na konci tunelu.