Jen bych rád doplnil, že taková "galerie" NE eshop je např. Kaufland. Např. Lídl má klasický eshop se všemi garancemi, klasickou reklamací atd. Jenže u reklamací v Kauflandu si musíte zkombinovat obchodní podmínky marketplacu a obchodní podmínky obchodníka, který se co kus zboží liší. Ve výsledku pak musíte reklamovanou věc zasílat někam do zahraničí. Takže Kaufland "eshop" - NIKDY!
Máte pravdu.
Ale Koufland to neskrývà. a proto je navážení každého jestli do toho jít či ne.
Stejně jako u Aliexpress, ja tam nakupuji (teda u zatím asi jen 2x) zboží které velice pravděpodobně reklamovat nebudu... třeba propisky.
Tim chci říct že podobná "tržiště" není potřeba apriori zavrhovat, ale používat s rozumem.
A k tomu samozřejmě potřeba aby bylo jasno co je tržiště a co e-shop...
Alza rozhodně žádná galerie není. Sice občas něco prodává od externích prodejců, ale problém je max. logistický. Nákup ale probíhá pod hlavičkou alzy, tedy i faktura, záruka, reklamace, vyzvednutí, vrácení. Vše na špičkové úrovni. Takže ne alza NEní žádný přeprodejce co se vzdává zodpovědnosti jako třeba ten Kaufland.
Ale Kaufland skrývá to jak bude fungovat reklamace. Schválně si zkuste někdo najít popis průběhu reklamace na tom jejich webu.
Značně zavádějící (z pohledu reklamace) jsou texty:
-Zasílá Kaufland
-Vaše výhody
-Doprava a vrácení zboží zdarma
-Jednoduché sledování zásilek
-Rychlé doručení
dělající min doje, že takto proběhne i reklamace. NE. Musíte vyplňovat nějaký šílený formuláře, zasílat do zahraničí atd.. A to se normální člověk předem víceméně nemá šanci dozvědět.
Nevšiml jsem si, že bychom už o tom u nás psali. Zaprvé, je přirozené, že média píšou podobná či stejná témata. Zadruhé, je rozdíl ve zpracování a v obsahu dalších informací v textu. Každé médium má k tomu jiný přístup. V zásadě jsme vlastně nemuseli už psát nic, protože "každý to už viděl na YT, že?". Platí i pro iDNES.cz :-))