Na první pohled to vypadá skvěle, ale jen do stádia, než to přeroste určitou mez. Pak to skončí ucpanými ulicemi a zábradlím obsypaným uzamčenými koly - ostatně takto to dopadlo v řadě měst v Číně, kde kola nakonec končí na skládkách.
Podobně to dopadne se sdílenými auty, která budou zabírat parkovací místa.
Konkrétně v Praze je jediným masovým řešením přepravy MHD s důrazem na metro.
U těch kol je škoda, že firmy příliš omezují dobu zapůjčení. Když Rekola začínala, bylo možné si je půjčit i na několik dní a vyrazit tak na výlet mimo Prahu. Bylo to tak řešením pro ty, kteří z nějakého důvodu nemohou mít kolo vlastní (malý byt, absence výtahu, absence kolárny/kočárkárny v domě), že si za roční paušál mohou kdykoliv nějaké půjčit a vyrazit na výlet. Nyní, místo toho, aby byla nějaká stanoviště na cyklostezkách vedoucích ven z Prahy, tak jsou obsypaná zábradlí kolem Vltavy (v tom lepším případě). Pokud počet kol výrazně vzroste, nebude na některých místech vůbec k hnutí.