Pane jo, skoro se to bojím říct - ale tentokrát s Jarmilou souhlasím :D
Měl jsem to štěstí, že jako dítě jsem chodil na jazykovku - tehdy jich bylo v Praze pár a tahle patřila mezi ty známější (stačilo říct Kladská a většina už věděla o co jde). Je pravda, že to byla škola fakt vostrá - kdo měl čtyřku na vysvědčení dostal podmínku a když jí měl i podruhé, tak bez milosti letěl. Ve třídě nás bylo 38 a za těch 6 let (3. až 8. třída) si pamatuji, že 1 odešel kvůli prospěchu (na základce se pak zlepšil o celý stupeň - další vysvědčení - jedna trojka a pár dvojek), jeden kvůli chování a možná ještě jeden nebo dva další, to už si nepamatuju. Všichni se pak hlásili na střední školu, nikdo nešel na učnák. V první kole se dostalo 30 lidí, ve druhém snad zbytek, možná 1 člověk, že pak šel do devítky.
Mě to donutilo se učit a nemůžu vyloučit, že kdybych býval šel na obyčejnou školu, tak dneska dělám nějakýho "posunovače papírů" za průměrnej plat. Střední škola pro mě byla jak oáza, to byly 4 roky "havaje", hned bych se tam vrátil :D. Naproti tomu na základku bych se nevrátil ani náhodou :(.
Tak jsem proti téhle násilné integraci, to nepomůže nikomu. A byl bych i pro to, aby maturita z ČJ / Matematiky nebyla povinná, ale mohla být nahrazena jiným předmětem. Nějak nevidím smysl v tom, učit se nazpaměť telefonní seznam autorů nebo spoustu vzorečků. Myslím, že 2 cizí jazyky člověk využije víc :(