Kdysi jsem psal do Raiffeisenbank, že mně jejich úročení 0,01% připadá trapné a jestli by to nechtěli raději zrušit, že mně nějaké 3 až 8 haléřů úroku měsíčně nevytrhnou, když jim platím 150,- Kč poplatky... Odpověděli, že to zváží. Takže jsem vyměnil finanční ústav ;-).
Jen doplnění k tomu ING - minimální zůstatek je 0 a ne 1 Kč. Bez problémů umožní "vybrat do mrtě" - i když je pravda, že po určité době (3 měsíce ?) bez zůstatku a pohybu může ING účet zrušit.
Na rozdíl od FIO, kde je ta stovka opravdu "zabetonovaná".
Atomaticky udržovat zůstatek na běžném účtu umí i KB, jenže se o to stará ten běžný účet a ne spořící. Říkají tomu automatický převod a vzhledem k tomu, ža to zpoplatňují 10Kč za převod (a není to součástí žádného jejich balíčku), tak je to naprosto nepoužitelné - výhodnější je držet si větší hotovost na účtu a tratit na úrocích, než platit tak vysoký poplatek.
To je tedy vejdrb, to jsem netušil, že se dá takový převod tak úžasně zpeněžit. KB opět nezklamala, v těchto fintách jasně vede i nad ČS.
Její poslední je "perfektní půjčka", kterou můžete kdykoliv bezplatně doplatit. Ale nějak zapomněli dodat, že s 30ti denní lhůtou. To by ale v reklamě tak úžasně neznělo. Pochopitelně potom je slůvko "kdykoliv" tvrdě ignorováno :-)
Presunout muzete penize i jednou za cas, to vas bude stat 4Kc, coz neni moc, pokud pro nekoho ano, tak je pro neho takovy ucet asi zbytecny.
Ohledne te "perfektni pujcky" ste to dost nepochopil. Nez zacnete neco takoveho nekde psat, tak si zjistete informace.
Je ale pravda, ze ne vzdy je tato pujcka vyhodnejsi nez "Osobni uver". Je dobre nechat si spocitat oboje.
Výhody perfektní půjčky:
"půjčku lze kdykoli bez sankcí předčasně splatit, a to zcela nebo částečně"
Citace ze smlouvy perfektní půjčky - odst. 4.5:
"Klient je oprávněn splatit vyčerpanou jistinu Úvěru nebo její část předčasně. Klient je povinen oznámit Bance záměr předčasně splatit jistinu Úvěru nebo její část písemně minimálně 30 Obchodních dnů před požadovaným dnem splacení."
Teď jste na řadě vy v tom, abyste specifikoval, kde jsem to nepochopil! A jestli se vám tato reklama zdá etická.
Jenze puvodne ste to neformuloval presne. Je to tak, ze kdyz chcete cast nebo celou pujcku splatit, tak to holt musite rici o neco drive (30 dnu).To mi ale pripada lepsi, nez u ostatnich bank, kde musim zaplatit 4-5% z castky (max 5000), kterou chci vlozit. Kazdy at se sam rozhodne co je pro neho zajimavejsi, pro nekoho treba predcasne splaceni nehraje roli.
Bez povšimnutí médií - včetně mesec.cz - proběhlo v únoru radikální snížení úroků v ČS na 0.01 %.
Do té doby mi úroky tak nějak pokryly náklady na vedení účtu a tak jsem jako konzervativní klient setrvával a očekával zavedení nějakého komfortního spořicího účtu. Ten do 50 000 je k ničemu.
A tak jsem během jednoho dne převedl většinu peněz do GE, kde je úrok 360x větší.
Jsem přesvědčen, že časem příjde někdo s účtem, kdy žádné rozdělení na běžný a spořicí nebude (a přesto bude mít vysoký úrok). Uznávám, že nemožnost mít na spořicím účtu trvalé příkazy apod. je jistá bariéra, která motivuje ke spoření, ale převod na běžný účet je tak snadný, že by bylo lepší s tím klienta neobtěžovat.
AD "Jsem přesvědčen, že časem příjde někdo s účtem, kdy žádné rozdělení na běžný a spořicí nebude..."
Taky doufám, že k tomu bankovní trh dospěje alespoň pro běžné střadatele. Tohle už je vidět v mnohém na mBank, ačkoliv i tam jsou stále (nesmyslné) bariéry.
Trvalé příkazy na spořícím účtu možné mít je - FIO konto s úrokem 2,8 %.
Zdarma platební karta, zdarma hotovostní vklady a výběry (nad 1000 Kč), zdarma jednorázové i trvalé příkazy. Jen neumí inkasa (včetně SIPO).
S trvalými příkazy u FIO konta pozor. Sice ve všech materiálech propagují, že to lze, ale v reálu je to značně omezené. Trvalé příkazy lze zadávat pouze na účty u FIO a maximálně na JEDEN externí účet mimo FIO (ten nelze měnit v internetovém bankovnictví, ale musí se na pobočku).
Já toto omezení řeším trvalým příkazem na běžný účet u FIO, ze kterého pak lze zadávat trvalé příkazy na libovolné účty.
Ano, jde to nastavit tak, aby trvalým příkazem chodily prachy na běžný účet a z něj dalším trvalým příkazem (na další den) chodily prachy kamkoliv jinam. Takže omezení je akorát v 1 denním zpoždění :D
Jiank změnit externí účet v internetovém bankovnictví jde - záložka "informace o účtu" - s platností od následujícího dne.
Není třeba čekat den. Je možné oba příkazy nastavit na stejný den a projde to (aspoň mě to vždy prošlo). Jako by to v případě, že není dostatečný zůstatek, provedlo další plánované příkazy a pak se to k tomu přeskočenému zkusilo vrátit...
Slušné dávkové bankovní systémy napřed zůčtovávají kreditní obraty a až po nich debetní seřazené podle částky. To je také jedna z přehlížených výhod těch zatracovaných dávkových systémů, Kdyby to šlo on-line, tak to takhle fungovat nemůže.
Změna úroku z 0,1 na 0,01 je pro media naprosto nezajímavá, byť jde o snížení na 10% původní hodnoty. Byla by to spíš reklama pro ty banky.
Stejně tak zítra nečekám, že vyjde článek o mBank v tom smyslu, že zvedla úrok na spořícím účtu o pouhé 0,1%. Ale na článek o novém produktu bych to viděl. Navíc eMax šel dolu o 1,4%.
CS me dost zklamala, kdyz jsem chtel uver. Jsem (zatim) klientem pres 10let a kdyz jsem chtel uver, tak mi CS nebyla schopna nabidnout to, co ostatni, kde ani nejsem klientem. Docela smutne. Uz i v KB zaplatite za vedeni a za trvale prikazy mene nez v CS. Holt nektere banky reaguji a nektere ne. CS se zmohla jen na "Chytrou kartu", chytra je ale tim, ze z vas vysava penize a vy jste pritom presvedceni, jak je to pro vas vyhodne.
A to vám ani nezkusili nabídnout nějaký produkt / službu, co ještě od fin. skupiny ČS nemáte? Ve spořce zcela běžné /a možná nejen tam/ a vylepší vám to credit scooring. A pokud byste přesto neuspěl, stačí promluvit s nějakým nadřízeným. Možná, že prodejce má jen splněný plán prodeje produktů a nechce na sebe šít bič v podobě vyššího plánu prodeje na příští období. Zkuste přijít začátkem měsíce nebo kvartálu, to má své konto prodejů nulové. A pokud bude férový a zeptáte se jej přímo jak na tom je s plněním plánu, zda a kdy mu v tom můžete nějak pomoci /budete-li si ovšem chtít nějaký produkt / službu od spořky či jejich dcer pořídit/ tak by vám taky mohl říci pravdu, když jej ujistíte, že nejste nějaký mystery shopping.
Jste asi jedním z mála klientů Spořky, co dokáže uznat, že jisté, novější produkty z vás vysávají víc peněz než ty minulé, a ještě přitom máte pocit, jak je to pro vás výhodné.
To je ale krédem ČS, aby jste "potřeboval" to, co vlastně nepotřebujete. ČS je tu přece od toho, aby generovala zisk, za který se pak budou mít lépe Rakušáci, ne my. Zaměstnanci spořitelny se vlastně zaprodali cizině, když tak vehementně vyzdvihují cizí kapitál. A klient spořitelny samozřejmě musí mít pocit, jak je kvalitně, rychle a fundovaně obsloužen, že nikde jinde se mu nedostane lepší a lacinější péče. Takové bulíky, co nevidí na špičku nosu (konzervy) tento ústav potřebuje.
A bohuzel (osobni zkusenost) uz nefunguje ani ombudsman CS. Psal jsem jim zacatkem unora, ale ani po telefonicke urgenci po terminu 30 dnu (volal jsem a bylo mi sdeleno, ze to spada pod jineho kolegu, ale ten tu neni a ozve se mi na telefon druhy den) se nic nedeje cekam dodnes.
Veskery zisk prelije do Erste ve forme dividend misto budovani rezerv, bez informovani klientu markantne snizi uroky, atd.
Perlicka na konec - zkuste zavolat na infolinku a informovat se automatickeho systemu na urokove sazby u vkladovych uctu a asi jeste porad budete informovani, ze - "urokova sazba je uvadena jako rocni urokova sazba a je fixni po celou dobu trvani uctu". Tak nevim, nejak tam tech puvodnich x% nevidim...