Hlavní navigace

Názor k článku Může vás zaměstnavatel nutit mít účet u konkrétní banky? od Vít Šesták (v6ak) - No nevím. Na jednu stranu chápu, že se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 11. 2019 10:39

    Vít Šesták (v6ak)

    No nevím. Na jednu stranu chápu, že se někomu nelíbí tato podmínka, na druhou stranu se mi příčí dospělým svéprávným lidem zasahovat, co si spolu dohodnou. Někomu se může zdát posílání peněz na účet jiné banky jako „prkotina, kterou nemá zaměstnavatel důvod odmítnout“, ale to nic nemění na tom, že smlouva je právní úkon, na kterém se dvě strany dobrovolně dohodly. Kde pak bude hranice v tom, co si lidé mezi sebou mohou dohodnout?

    Když zvažuju zaměstnání, je spousta věcí, které mohu vzít v úvahu – náplň práce, kolegy, šéfa, mzdu, lokalitu (dojíždění), pracovní dobu… A k tomu i různé podivné podmínky. Zaměstnanec dal podpisem jasně najevo, že o práci stojí navzdory této podivné podmínce

    Můžeme jen spekulovat, proč zaměstnavatel nechce posílat peníze na jiný účet. Nemyslím si, že by šlo o poplatky, spíše o rychlost převodu a související administrativu. Máte výplatní termín, od začátku měsíce komprimujete údaje a musíte peníze poslat s předstihem, aby stihly dojít i v případě víkendu nebo státního svátku. To znamená, že musíte hlídat i ty státní svátky. Šlo by například individuálně posunout termín výplaty o týden, a snad se nikdy nesejde v kuse šest nebankovních dní (státní svátky, víkendy a bankovní prázdniny). Ale s jistotou to z hlavy neřeknu, zvlášť když některé svátky putují (např Velikonoce nemají pevné datum) a mohou se časem měnit.

    Jistě, je možné to všechno zvládnout (většina firem to zřejmě nějak zvládá), ale nejsou to nulové náklady, a řešit toto všechno kvůli jedinému zaměstnanci se jim možná nechce. I proto by mi ale přišlo lepší řešení se spojit s dalšími zaměstnanci, kterým se to nelíbí, než podávat stížnosti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).