Hlavní navigace

Názory k článku Mohou banky jednostranně měnit poplatky?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 7. 2005 9:31

    Petr Vejsada (neregistrovaný)
    Ano, přesně takovéto vyjádření jsem dostal od Wustenrotu. Skutečně lze sjednat ceny odkazem na ceník banky. To pořád neruší platnost zákona o cenách. Odkaz na ceník banky skutečně může představovat dohodu o ceně, ovšem o ceně v okamžiku uzavření smlouvy. Ten zákon neříká nic o tom, že ten ceník banky může banka měnit. Z čeho páni z eadvokacie usuzují, že banka může ceník měnit ? Ceník před uzavřením smlouvy představuje obchodní nabídku. Klient tím, že uzavře smlouvu akceptuje ceník banky platný v okamžiku uzavření smlouvy. O tom, že banka může tento ceník jednostranně měnit není nikde ani slovo. Dle mého názoru takový ceník platí po celou dobu trvání smlouvy a změny ceníku představují vlastně změnu obchodní nabídky pro nové potencionální klienty.

    Mohl bych poprosit právníky o odpověď, z čeho usuzují na oprávnění banky ceník měnit a z čeho usuzují na to, že taková změna je platná i pro stávající klienty ?

    Děkuji !!!
  • 13. 7. 2005 12:35

    VlK (neregistrovaný)
    Dle mého názoru taky nemohou, ale suď se s nima... Měla by ti při změně, kterou ti vhodným způsobem oznámí, dát na výběr dej souhlas nebo zruš smlouvu... Což i tak není příliš vhodně, ale ne tento bezprávní stav... Názory právníků, co tvrdí opak neberu, v zákonu o cenách je to jasně řečeno, jen mít dobré znalosti či dobrého právníka, hodně peněz a odvahy udělat "precedent"
  • 13. 7. 2005 9:35

    Petr Vejsada (neregistrovaný)
    Omlouvám se, že jsem to nenapsal rovnou - v obchodních podmínkách stavební spořitelny Wustenrot není uvedeno, že banka může ceník měnit (ostatně to byl hlavní důvod, proč jsem si tuto spořitelnu vybral). Opravdu lze ceník měnit i tehdy, pokud toto právo není ani v zákonu ani ve smlouvě (obchodních podmínkách) ?
  • 13. 7. 2005 23:22

    Ivo (neregistrovaný)
    já bych trochu odlišoval.U stavební spořitelny, máte vázaný vklad a další omezení stanovená zákonem (státní mocí) a tedy je logické, že stejná moc by se měla postarat o to aby Vás nemohl poskytovatel služby svéct do naha (což se zpožděním udělala). Subjektů poskytujících bankovní služby v ČR v retailu je cca 12 a tedy se dá mluvit o jakési konkurenci. Jediné v čem jí svorně bránily byly poplatky za rušení účtu a ty pod tlakem veřejnosti velmi pomalu a neochotně mizí nebo se snižují. Tedy pekařství nebo bankovní služby vidím jako byznys bez nutnosti regulace. Tím ovšem nemyslím bez pravidel. Cenovka v regále musí být stejná i u pokladny a pěkně čitelná. To se daří pekařům, ale bankám ne.
  • 15. 7. 2005 19:41

    Jan (neregistrovaný)
    Jenže platíte nejen za zrušení účtu, ale dalších služeb. Plus některé služby platíte již za započetí užívání třeba na rok, ač je třeba později zrušíte. A výsledek je ten, že za přechod ke konkurenci jste sankciován, byť v některých případech nepřímo. V tom je ten problém.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).