Hlavní navigace

Názor k článku Máte právo vědět, který úředník o vás rozhoduje? Soud dal jasnou odpověď od anonym - Díky za zajímavý postřeh. Ten jeden údaj půjde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 6. 2018 23:53

    bez přezdívky

    Díky za zajímavý postřeh. Ten jeden údaj půjde zpochybnit velice snadno a hned ze dvou důvodů. První je ten, že je třeba porovnávat nehodovost v rámci své skupiny. Jinak bych mohl dojít k závěru, že nejbezpečnější řidiči jsou děti do pěti let, protože jedna nehoda způsobená pětiletým prckem se na celkové nehodovosti podílí zanedbatelnou tisícinou promile. Je tento závěr, přestože jde o přesná čísla z ověřených statistik, relevantní?

    Druhý důvod je ten, že vy na úřadě řešíte pouze to, co se k vám do statistik dostane. Já jako řidič však zažívám spousty situací, kdy předvídavým jednáním nehodě zabráním. Dávám si pozor zvláště na ženské, dědky a venkovské (přesně v tomto pořadí) a jsem výrazně opatrnější a předvídavější, když se někde kolem mě v provozu vyskytnou. Kdybych měl počítat, kolikrát jsem zabránil kolizi v krizovce, kterou zavinil někdo z těchto skupin, byly by to hrábě větší, než jaké se skví na průměrném účtu z maturitního večírku. Když jsem např. intenzivním bržděním obrazně ubrousil milimetr vzorku pneumatik, abych na té hlavní nenabořil ženskou, co mi tam bez rozhlížení z vedlejší vjela - znamená to podle těch vašich statistik, že jsme oba stejně bezpeční řidiči, protože jsme se v nich neobjevili a tudíž máme 0% nehodovost?

    Jinak naprosto s vámi souhlasím, že na silnicích zdravý rozum často chybí. Asi se mnou nebudete souhlasit, proč si myslím, že tomu tak je. Protože s řidičů děláme nesvéprávné idioty, kteří u řízení nemusí přemýšlet a bohatě postačí, když si budou hlídat ručičku tachometru a dopravní značky. A jakékoliv byť domnělé porušení předpisů trestat - viz moje zkušenost se stovkou na oranžové. A mohl bych dát k dobrému zkušenosti z mého okolí, jako např. když to zkoušeli na kolegu, že jel na oranžovou, aby se ukázalo, že na semaforu byla nastavena přiliš krátká doba rozsvícení oranžové. Na to se přišlo až ve správním řízení, protože kolega byl takový pirát, že namísto aby sklapnul a zaplatil, tak si dovolil se s PaChem hádat. Vždyť kolik jste viděl PaChů řešit reálné problémy každodenního provozu, jako je jízda v levém pruhu mimo obec, nedávání blinkrů, v obci zastavení v křižovatce apod. - a kolikrát jste viděl, jak PaCh vybírá někde pár metrů před cedulí "konec obce" za rychlost? Když mi kamarád řekl, jak jeho otec u státní policie musí plnit počet vybraných pokut denně, protože to je u nich měřitelný ukazatel výkonnosti, hned se mi vše vyjasnilo. Ono je jednodušší dávat pokuty za rychlost v místě, kde se nikdy žádná nehoda nestala, než řešit reálné problémy v provozu s rizikem, že se řidiči k placení nebudou tolik mít...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).