Hlavní navigace

Názor k článku Lovci nehod jsou „zadarmo drazí“. Asistence je často v ceně pojištění od h4x0r - Udělal jsem celkem tři různé zkušenosti se zárukami...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 30. 9. 2015 15:55

    h4x0r

    Udělal jsem celkem tři různé zkušenosti se zárukami mobility a asistenčními službami.

    Začnu tou pozitivní. V neděli jsem zjistil, že mám proraženou pneu. V autě je od výroby pouze samoopravná sada, takže nepoužitelná. Auto navíc na značně nekvalitní silnici té nejhorší třídy. K tomu přítomná celá rodina. Asistenčka si poradila skvěle. Sehnala odtahové auto s extra kabinou. Řidič měl vše k dipozici a zvolil variantu ucpání "špuntem" a častým dofukováním po vlastní ose se dostat na nejbližší kvalitní komunikaci. Tam mě zapřáhl a odtáhl domů. Sice mě nejdřív chtěl tahat přesně na opačnou stranu s tím, že tamější servis není daleko 56km, ale jen 54km a tudíž reálně hrozilo, že namísto v Praze skončím v Táboře jen proto, že odtahovku to bude stát o 20Kč méně, ale nakonec si dal říct. Neplatil jsem ani korunu, vše naprosto profesionální přesto, že byla neděle. Akorát čekání na odtah bylo 2,5 hodiny, nicméně lepší než nic.

    Druhá zkušenost, s tou samou asistenčkou, už je jiná: moje druhé auto, také pouze s lepící sadou, pneu se kompletně rozervala a to nedaleko od hranic (stále v ČR) v sobotu odpoledne. Jako nejjednodušší řešení mi přišlo přistavení auta, do kterého hodím své kolo a s ním mě hodí do nějakého pneuservisu v okolí, jedno jakého. Tam gumu vymění a o dopravu zpět k autu už se nějak postarám. To ovšem asistenčka neumí/nedělá. Navíc jejich smluvní servisy už byly všechny uzavřené, takže nabídli akorát odtah do Ostravy a i na ten by se čekalo několik hodin, protože jejich jediné nasmlouvané vozidlo v kraji bylo až do večera obsazeno. Mezi tím jsem sehnal místního frajera, co přijel, kolo odmontoval, za půl hodiny přijel s kolem a novou gumou, vzal si 3500 a odfrčel. Ideálně vyřešeno.

    Třetí zkušenost je se zárukou mobility od VW: v zahraničí došlo k poruše na motoru v noci z pátku na sobotu. Naštěstí odešla pouze zapalovací cívka, to jsem už poznal, nestalo se to poprvé. Bylo mi řečeno, že žádný servis široko daleko neotvírá dřív než v úterý (v sobotu dopoledne se otevírá pouze prodej aut a v pondělí je státní svátek), takže mohou proplatit hotel do úterý. Sice lepší, než drátem do oka, ale protože jsem v sobotu večer už musel být o 1000km dál, tak varianta čekat do úterka byla nepoužitelná. Opět - stačilo mi pouze dodat cívku, popř. vyslat technika, který si cívku přiveze a vymění. To však neuměli.

    Takže - v zásadě *nějak* ty asistence fungují, nicméně jejich řešení má k ideálu často dost daleko - jednou by mě kvůli ušetřené dvacce tahali přesně na druhou stranu, jindy mají přebookované odtahové vozidlo a na pomoc tak člověk zbytečně čeká spousty hodiny a jindy zase nejsou schopni operativně situaci vyřešit a raději budou platit čtyři dny dva pokoje v hotelu.

    Mám taky zkušenost s lovcem nehod - seriózní přístup, luxusní služby (zapůjčené náhradní vozidlo odpovídalo třídě mého auta, ne že mi strčej Oktávku v holobytu a v jedna čtyřce) a nestálo mě to ani korunu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).