Souhlasím, že pobočky je třeba, aby byly. Nicméně otázkou je jeich množství, to co má ČS je plýtvání. Osobně se mi líbí FIO, v každém větším městě pobočku má (nebo jí plánuje). Je ovšem třeba zachovat to co je dobré u internetové banky a to, že 99% všech požadavků si vyřídím po internetu. Ne jako u Spořitelny, kde se kvůli každé kravině musí na pobočku.
Tak je otázka co myslíte tím plýtváním. Více poboček v jednom městě? Nebo snad přítomnost pobočky v nějaké horní dolní, kde nejbližší další banka je 30km daleko? Nebo se to měří počtem klientů na 1 pobočku?
Pobočkami FIO bych zde vůbec neargumentoval, ty jsou totiž někde na půl cesty mezi kioskem a pobočkou. Složitější požadavek neumí, předat kompetentnímu specialistovi tak ne, nakonec je nutné se 2 měsíce připomínat, telefonovat a hledat kompetentního pracovníka ve struktuře banky sám. Srovnání s pobočkami ČS je i při všech těch nedůzích této banky směšně.
Chápu, že je nutné anonymně shazovat malé banky, protože ačkoliv se ty zavedené tváří, že to není pro ně konkurence, tak na diskusích je nechávají očerňovat. Možná kdybyste napsal konkrétní zkušenost.
Já mám zkušenost se 3-mi pobočkam FIO v Brně a naprosto bez problémů. A srovnání mám zrovna s několika pobočkami ČS, kde jsem měl tu čest vlastnit účet 18 let. FIO má rozhodně navrch. Žádný arogantní personál (na rozdíl od ČS Panská Brno), žádné nabízení nepotřebných a předražených produktů nevědomým důchodcům, bez front atd.
Ano, malé banky nemají takovou produktovou nabídku, takže nejsou pro všechny, ale po několika letech u FIO mi nic nechybí. Naopak jsem ušetřil pár tisícovek.
Co potřebuje běžný klient? Bankomat (jakýkoliv), debetku, kontokorent? Nic víc
Používám fio a Českou spořitelnu. U fio většinou v pořádku, jednou si panatuji, že jsem narazil na poslabší obsluhu. U České spořitelny je to většinou poslabší, jednou si pamatuji, že jsem narazil na šikovnější obsluhu, stejně ale problém nevyřešila,nicméně odborně vysvětlila proč to nejde.
Já myslím, že jako všude platí, že záleží na konkrétním pracovníkovi, na kterého narazíte. Výhoda malých bank je, že jsou nové, personál je mladý a proškolený a ještě nestačil sklouznout do rutiny. Navíc malé banky nemají takové portfolio a nenutí tak (zatím) pracovníky tolik vnucovat další produkty.
Pro mne je důležité to, že mi nabízí stejné služby které jsem používal u ČS a to (téměř) zdarma. Kolikrát jsou ty služby i lepší (správa karet, rychlé a levné zahraniční platby, ...). Takže proč podporovat molochy, kterým jde primárně o 20mld zisku, který vyvedou do ciziny?
Využívám FIO už pěknou řádku let a můžu prohlasit, že jde o tvrzení z říše bájí a východních dezinformací.
Co se týká kompetentnosti a rychlosti vyřízení požadavků (i komplikovanějších) tak FIO nemá konkurenci - jelikož mám účty u více bank, tak myslím, že mám určitý přehled. Je to logické, protože původně šlo o obchodníka na burze a RMS a pracovníci museli mít širší finanční znalosti než každý běžný pracovník běžné banky.
Jediný problém, který vyvstal v poslední době, což je jistě dáno náborem velkého množství nových klientů, že na pobočkách se začínají tvořit fronty. Není to sice tak hrozný jako na pobočkách jiných bank (asi i díky té kompetentnosti), ale už většinou není tak příjemný jít vyřídit něco osobně. Takže když to jde, raději už využívám komunikaci přes email (možno zahájit přímo z ib), případně telefon.