Škoda, že se nevyjádřily ČSA. Protože ty zkrachujou na vlastní nenažranosti.
Třeba ted v prosinci jsem letěl na dovolenou. Chtěl jsem letět z Prahy, nakonec jsem radši letěl z Vídně. Tam se platila bezpečnostní taxa ve srovnání s Prahou skoro poloviční, 14denní parkování mě vyšlo na 1000,- (v Praze by to bylo několikanásobně víc). Přitom u zahraničních aerolinek kromě nižší ceny mnohem lepší servis, jídlo, víc místa v letadle.
"4denní parkování mě vyšlo na 1000,-" kde a jak jsi parkoval, já jsem za tři dny platil 40€.. A jinak s tebou souhalsím, letenka z Prahy 26kKč, z Vídně 6kKč... (do Berlína)
Myslím že se to jmenovalo parkoviště "C" nebo něco podobnýho. Je to obrovská otevřená plocha když si stoupnete před letiště, tak za tím blokem administrativních budov. Jinak ten voucher na parkování jsem si koupil předem od cestovky.
No ja nevim, kdyz bydlim v Ustin nad Labem, tak me to vyjde levneji autem a jsem tam dokonce driv :-)
Ostatne i o tom, ze kdyz bydlim v Praze nebo Plzni, tak jet do Vidne, abych mohl letet do Berlina ... nesvedci o zdravem rozumu :-)))
Pokud mate do Vidne bliz nez do Prahy, litejte z Vidne. Hranice narodnich statu jsou hezke pro predvolebni retoriku ODS, ale priznejme si, nicemu jinemu nez politikum, alespon na uzemi EU, neslouzi.
Obcas litam pres "Cincinati/Northern Kentucky Airport" a prestoze Cincinati je v Ohiu, letiste lezi v Kentucky. Nevidel jsem kolem zadne demonstrace honaku dobytka z Kentucky, kteri by pozadovali presun letiste Cincinati za hranici :-)
Aha, díky za vysvětlení. Když jsem tuhle letěl přes Cincinati (jen přestup), pořád jsem se divil, že někdy je to uváděné jako v Ohiu a někdy v Kentucky. Tohle by mě nenapadlo :-)
Z ruznych casti CR jsou dobre dostupna i jina letiste, nejen Viden, a Praha - mj. Bratislava, nebo Katovice (jezdi tam hodne Cechu, a tak maji i ceskou verzi stranek: http://www.gtl.com.pl/cze/index.html).
Tak nevím, létám docela často a ČSA mi nějak extrémně hrozné nepřijdou. Jídlo docela slušné, narozdíl od jiných aerolinek mají kovové a nikoliv plastové příbory, místa v letadle stejně jako jinde (nejlepší, co jsem dosud v ekonomické třídě zažil, je Aeroflot a jeho Iljušin IL-96, tam je místa!).
Souhlasím, že zahraniční aerolinky mají většinou nižší ceny, ale obecně bych ČSA hodnotil jako mírný nadprůměr, na stupnici 1-10 zhruba jako 6.
Letěl jsem kdysi Iljušinem Il86 Aeroflotu - a byla to nádhera, sposta místa, tichý let, takřka nepoznatelné odpoutání od země a nádherně měkký dosed při přistání, něco jako jízda nejvěším osobním Mercedesem, či nejlepší Tatrou 613. Za letu nádhera. A bylo to v roce 1987 z Sverdlovska (Jekatěrinburk) do Moskvy za 31 SSSR rublů, to je za 330 Kčs těch socialistických. Je to asi 1700 km a lůžkový vlak byl jen o asi 2 tehdejší rubly levnější. Nebylo co řešit a letěl jsem a neprohloupil. Letěl jsem od té doby mnohokrát, Aeroflotem i ČSA Il 62, Tu 154, Jak 40, několikrát Boingy co měla ČSA a nic se nevyrovnalo letu na Il 86. Asi si našetřím na pobyt u moře na Cubě, abych mohl Letět novým Il 96 - 300 co má Cubana a spojit zážitky od moře ze zážitky za letu.
Doufam, ze si doopravdy nemyslite, ze CSA stanovuji bezpecnostni taxy nebo cenu parkovneho :-)
Mista ma CSA stejne jako Lufthansa, Austrian, Swiss, British Airways, Air France, Delta, United nebo US airways ... Pochopitelne ve srovnatelnych letadlech a tridach :-)
Jidlo je mirne nadprumerne (nepocitam burakove lety pres americky kontinent).
Mě je vcelku jedno, kdo ceny za parkování a taxy stanovuje. Když si ale kupuju letenku, tak mě zajímá konečná cena včetně těchto dalších poplatků. Možná to není nenažranost přímo ČSA, ale dalších firem na pražském letišti.
Neříkám, že by se v ČSA jedlo špatně. Přesto se to ale se zahraniční společností, kterou jsem letěl (Jordánci), nedalo srovnávat, je mi líto.
Mno litejte s kym a odkud je Vam libo :-) Jen byste mohl byt korektni.
O Vas se take nerika, ze jste lupic, i kdyz se ve Vasem meste/obci velmi pravdepodobne v minulosti stala nejaka ta loupez. Tot z me strany vse.
Co Vam na tom nepripada logicke? Uz nemame devatenacte stoleti a nacionalni staty (po dvou svetovych valkach se da rici nastesti). Po EU mate volny pohyb osob, zbozi a sluzeb. Je jen logicke, ze si vyberete takove sluzby, ktere Vam vyhovuji (a je to tak spravne).
Slovaci litaji z Vidne uz spoustu let a i vzhledem ke stavu D1 se to vyplaci i vetsine Moravy.
Stejne tak mam telefon od Nokie a ne od Jablotronu. Proste mi vyhovuje.
To je vase skoda. Vlaky tridy EuroCity do Berlina jsou velmi prijemne. Nejsou spinave a ta chvilicka na nadrazi se da prezit. Pohodli cestovani vlakem vse vynahradi.
Myslíte že by pro ČSA bylo nějak složité nebo nemožné, mocí své firmy (případně nějakou velkoobchodní nabídkou) zajistit parkování pro své klienty, případně si vystavět parkoviště vlastní?
Problém je právě v tom, že vídeňáky to napadne, zatímco CSA na to zvysoka dlabou. Nenažranost pražských parkovišťáků konstatují jako fakt, ale nic je nemotivuje pohnout zadkem. Přitom na cargu mají parkovací plochu pro vlastní zaměstnance, kam by se vešlo několik set dalších aut. Jenže nemusí, nemusí . . . . a tak je to se vším.
Ano, myslim, ze je slozite az nemozne, aby CSA udelala dlouhodobe parkoviste pro sve klienty. Uz jsem procestoval hodne letist a s timhle jsem se nesetkal (asi to nebude tak jednoduche). Ani ve Vidni jsem nic takoveho nenasel.
:-) myslíte? tady kolega o kus výš pravil že dostal s letenkou voucher na parkoviště. je pro čsa složité a nemožné parkování zajistit a vytisknout voucher? no pak teda fuckt čsa asi pude do kytek, a nastoupí aerolinky co pochopí m.j. i jak jsou tyhle služby důležité.
ostatně - pokud si čsa mohou koupit éro - myslíte že by neměli na pakoviště? děte do háje, snílku.
Na druhou stranu zkuste pozadat CSA, at vas prepravi do Londyna jen za cenu letistnich poplatku:-) Lety nizkonakladovek jsou nekdy tak levne, ze se vyplati i letet s prestupem. Zalezi, jestli clovek dava prednost cene nebo pohodli. Lety s prestupy se daji najit napr. na www.flylowcostairlines.org
Létám poměrně často a protože nebydlím v Praze, brzy jsem přišel na to, že daleko důležitější než letecká společnost (pokud to zrovna není americká) je letiště. Nejraději létám z Drážďan, ani Lipsko není k zahození, ale o trochu dál. Týdenní parkování na parkovištích 3+4 stojí 38 €, před terminálem se dá zastavit a vyložit zavazadla, klid a pohoda. A nejsou tam pražští taxikáři! Letištní poplatky jsou také výrazně nižší. Je tak mimochodem jejich webové stránky jsou i v češtině. Kdyby tam létaly i ČSA, možná bych létal i s nimi, ale takhle ...
Evidentne se vyplati v nekterych pripadech zajet do Prahy, nicmene ve vetsine pripadu bude ta cena srovnatelna. Kdybych tak nedostaval krece ze sedacek Lufthansy, urcite by staly vylety pres Zinwald za zvazeni.
Vidíme to oba asi stejně. Drážďany se hodí pro obvyklé turistické destinace, pro lety do USA bude lepší Praha nebo Vídeň. Cena letenek se odvíjí od toho, jak včas si ji objednáte. Díval jsem se na Drážďanských stránkác a na Student Agency na ceny na Tenerifu a vychází to celkem na 442 EUR z Drážďan (= ca. 12600 Kč) 19-26.4., z Prahy ve steném období na 14368 Kč. Ale nejsme tak bohatí, abychom si pořizovali to nejlevnější, za ty peníze chci také odpovídající služby. Někdo preferuje parkoviště, jiný sedačky a třetí třeba to, že letuška umí česky, protože se jinak nedomluví. Je to ryze individuální a buďme rádi, že si můžeme vybrat. Pamatuji doby, kdy tomu tak nebylo.