Německá kancléřka Merkelová prohrála v Německu další regionální volby a předlužený Kypr se odmítá sklonit před doporučeními Trojky (EU, ECB a MMF), takže spuštění nevyhnutelného záchranného balíku pro tohoto malého člena eurozóny se odsouvá o další dva měsíce. Zatímco ještě před půl rokem by zprávy tohoto typu globálním finančním trhům přivodily ještě větší neurózu, dnes to vypadá, že si jich nikdo ani nevšimne.
Obecně se má za to, že Evropa dostala krizi eurozóny pod kontrolu, a tak je třeba se opět věnovat detailní analýze hospodářského cyklu. A ta jako vždy začíná pohledem za moře – tedy k americké ekonomice. V nadcházejícím týdnu budou v USA z pohledu konjunkturálních dat dominovat typově dvě kategorie zpráv: za prvé to bude vrcholící kvartální zisková sezóna a za druhé to budou data z realitního sektoru.
Co se týče prvního zmíněného, tak v našlapaném týdnu se představí jak zástupci procyklického technologického sektoru (Google, IBM či Microsoft), tak reprezentanti méně volatilní části ekonomiky jako J&J či Procter&Gamble. Výsledky těchto firem pak mohou akciím, kterým se od počátku roku daří, dodat nové impulsy a to v podstatě v obou směrech. Prozatím se však výsledková sezóna vyvíjí dobře a tak možná sázejme spíše na pozitivní překvapení.