Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Konec levných poštovních služeb v Česku od anonym - Česká pošta-denní realita: termínované, pravidelné platby, o kterých...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 11. 2007 13:44

    anonymní
    Naprosto stejné zkušenosti. Jednou jsem potřeboval balíček ještě ten samý den, co mě nezastihli (moje blbost, měl jsem vybitý mobil), tak jsem si zajel večer na depo v Uhříněvsi. Byli tam asi do devíti.

    Zatímco na poště se mi bohužel stává, že:
    1) balíček se ani nepokusí doručit (manželka je na mateřské, tudíž prakticky vždy v čase roznášky je doma)
    2) někdo dokonce ani nehodí do schránky oznámení, takže když urguju odesílatele, kdy to pošle, dozvím se, že mi to tam už týden leží
    3) když konečně vystojím půlhodinovou frontu, tak se dozvím, že moje oznámení o tom, že mi přišel balík, je sice pravdivé, ale balík byl menších rozměrů a tak ho najdu na přepážce pro doporučenou poštu a ne zde na balíkové přepážce. Znamená to vystát druhou frontu u jiné přepážky. A samozřejmě se to stává i opačně. Zjistit dle lístku to nejde, odhadnout taky ne (x-krát se mi stalo, že balíček relativně malý byl na balíkové přepážce a poměrně větší byl na dopisové).
    4) prakticky jakékoliv reklamace se řeší dlouho a neuspokojivě (zapřou prokazatelné doručování na jinou adresu, než je uvedeno jako příjemce a přiznají to až když jim ukážete obálku)
    5) nevážíte-li si vlastního času či máte-li ho habaděj, může vám to být celkem jedno, ale jinak je Česká pošta docela průser. Bez ohledu na to, že velmi často doručuje dost rychle, do druhého dne po republice, což musím pochválit.

    Klidně bych za poštovní služby platil i víc, ale musela by tomu odpovídat kvalita služeb.
  • 8. 11. 2007 8:45

    anonymní
    To se vám sle pěkně prodražilo zajet si pro zásilku do depa. Jak fianančně, tak časově. Neříkejte nám, že stát ve frontě půl hoďky na poště je delší než si zajet do depa kurýrní společnosti (leda že byste měl kurýrní depo hned za plotem baráku a pošta byla na druhém konci města) - to k Vašemu "nevážíte-li si vlastního času či máte-li ho habaděj"
  • 8. 11. 2007 9:53

    anonymní
    To je zase někdo chytrej jako dědovy hrábě a dělá závěry bez znalosti situace. Druhý den jsem odjížděl na tři neděle pryč a balíček jsem tudíž potřeboval mít ještě ten den večer. Takže vaše "stát ve frontě půl hoďky" by bylo celkem fajn, kdyby to šlo, tzn. bylo to ten samý den a v pracovní době, ne v půl deváté večer.

    Jenže byla-li možnost mít zásilku do druhýho dne od PPL nebo za zhruba čtyři dny od pošty (takže by mě zásilka zastihla už na cestě), bylo těch 10km cesty tam a zpět ještě hodně levných v porovnání s tím, kdybych tu zásilku nedostal.

    PS: Proč čtyři dny u pošty? Protože, jak jsem psal, přijde-li mi balíček, nikdo mi ho nepřinese, ale dostávám avízo do schránky. A bohužel často se stává, že doručovatel balíčků nemá klíče od našeho vchodu (schránky jsou za zamčenými dveřmi) a tudíž oznámení dostávám až o den později. Takže výpočet - jeden den to odešlou, druhý to přijde k nám na poštu, třetí dostanu avízo do schránky (a nestihnu vybrat, protože pošta zavírá na mně brzy) a čtvrtý vyberu.
  • 8. 11. 2007 12:30

    anonymní
    No a kdyby vám to odesílatel dal k přepravě o den později /je jedno, zda k PPL či ČP/, tak máte smůlu tak jako tak. Byl by jste 3 neděle pryč.
    Váš případ není až tak standardní.
    Zrovna tak bych moh obráceně: pošťák mne v pátek doma nezastihl, šel jsem si pro zásilku v pohodě v sobotu. PPL by mne v sobotu vyprovodila.
    Tím nechci vyzdvihovat Českou poštu a omlouvat její nedostatky. Už se nám také stalo, že ačkoliv jsme byli doma, ve schránce se objevil jen oznamovací lístek. A když jsem vletěl na poštu, tak tam tu zásilku ještě neměli, protože se pošťák ještě nevrátil ze svého rajónu a měl ji u sebe.
    A co doručovatelé s oblibou dělají mimo paneláky: místo zazvonění troubí klaksonem. Co na tom, že někdo třeba zrovna spí - Ať sousedi vědí, že pošta si tu plní své úkoly.
  • 8. 11. 2007 12:47

    anonymní
    To je kdyby. Odesílatele znám a vím, že když slíbí, že to pošle dnes, odejde to dnes. Balíček jsem s sebou na cestu bezpodmínečně potřeboval, zvolili jsme PPL do druhého dne a vyšlo to perfektně, byť s menší komplikací, že jsem musel na depo. To jsem si ale zavinil sám, protože jsem mobil, který jsem uvedl jako kontaktní, měl vypnutý.
    Nicméně šlo o opravdu specifický případ, kdy možnost vyzvednout si balíček na depu do devíti do večera pro mně byla opravdu podstatně výhodnější než si ho po třech nedělích vystát půl hodiny na poště. Jindy zásilky (PPL, DPD apod.) dostávám vždy ten den, kdy mám, přesně jak se tu píše, zavolají, domluvíme se, není problém zásilku nasměrovat jinam, prostě úžasná flexibilita v porovnání s ČP. To troubení je zajímavé, nikdy jsem to naštěstí nezažil.
  • 8. 11. 2007 14:05

    Take ogar (neregistrovaný)
    No jo, ale pred cca 5 (?) lety bylo depo pro stredni Moravu v Olomouci, a to se mi z Luha (cas svozu kolem poledne,zamestnani ve Zline) pro baterku do mobilu nechtelo jet.O par let pozdeji jina zasilka,dodani do zamestnani se nezadarila, pneu jsem si vyzvedaval ve Slusovicich. Ale priklanim se k tomu, ze radeji volim na e-shopech CP, balik lezi na poste 10 min chuze od domu. Nicmene souhlasim, ze z 80% hazeji rovnou listek, jelikoz jiz vi, kdo je standardne doma... Takze nekomu vyhovuje PPL nekomu vice posta
  • 7. 11. 2007 10:15

    hurvajska (neregistrovaný)
    Na poštu chodím v největší nouzi - balíky neposílám, místo dopisů píšu e-maily nebo SMS, platím vše přes banku. Pro mě pošta existovat nemusí !
  • 9. 11. 2007 15:27

    anonymní
    Milý bojkote,a jaké jsou to ty nejnitnější zásilky,za 40roků na poště jsem se s nima nesetkala ale s takovýma zákazníkama,kteří nic neposílají a jenom remcají ano,přeji pěkný den.
  • 9. 11. 2007 17:01

    anonymní
    Vždy mě v diskuzi pobaví ti, kteří se do někoho navážejí, avšak vzápětí popřejí hezký den. Můžete mít 100x pravdu, ale uvedenou kombinací pouze předvedete, co jste zač.
  • 10. 11. 2007 9:44

    Patrik Chrz
    Soukromé osoby moc dnes už poštu nevyužívají, pravda. Ale co firmy?
    Dvoukilový balík, pojištěný na 30 000 Kč za (zatím) 50 Kč - tomuhle prostě na našem trhu nikdo nemůže konkurovat. A pokud těch balíků máte 10 za den, t.j. cca 220 za měsíc, jsou to jednoduché počty.
    Měli jsme ve firmě zkušennosti s ledaským (PPL nám před Vánocemi ztratila celou skupinu zásilek a našla jí až po Novém roce - takže jsme z toho nic neprodali :-(; u FedExu nám zase vykradli zásilku), ale chtě nechtě musím uznat, že ČP nakonec je nejlepší. Sice to dost často skřípe, hlavně vlivem neinformovaných pracovníků na přepážkách, kteří když vidí nějaký dražší balík tak dostanou "osypky" a hned nutí nesmlslně drahé služby jako Obchodní balík, atd; ale to vyřeší několik stížností na odbor podání.
    Další výhodou jsou náhrady. ČP prostě nahradí částku, na kterou je balík pojištěn a hotovo. V tomhle jednoznačně vede - za poškozenou papírovou krabičku jsme dostali 5000 Kč :-)
  • 1. 1. 2008 14:38

    Markéta (neregistrovaný)
    Nechápu proč se každý rozčiluje že česká pošta zdraží o pár korun služby také, když se zdražuje vše- spíš by se pánové české pošty měli zamyslet nad tím, jaké vedení má na svých poštách- na hlavní poště v Jindřišské je vedení napsrosto neschopné, za přepážkama sedí neschopné pracovnice, nebo mladí lidi co vás okrádají na hromadních zásilkách- stalo se mě často že jsem šla na poštu a místo 56 dopisu které jsem chtěla poslat mě pracovnice řekla že jich mám 76 ! Takhle si tam totiž na hlavní poště vydělávají chudácí- kdyby se spíš zajímali o platy zaměstnanců a neměli tam neschopné vedoucí, které si tam jenom hrajou na dámy , neodcházeli by jim letité zkušené dobré pracovnice- jak to v Jindřišské pozoruji- neschopný se pořád stávajhí schopnými a hlupáci tam pořád sedí- řeknu vám o Jindřišské jsem si myslela že je to pošta na úrovni ale spletla jsem se- raději si zajdu jinam než tam. kde mě okrádají a vedoucím je to šuma fuk- hlavně že jim za tím sklem nědo sedí ...
  • Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).