Hlavní navigace

Názor k článku Desetník: Konec diskuzí s odpovědností u karet, je jasně daná od anonym - Znám osobně 4 týpky a týpčice - bouchače...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 27. 10. 2009 8:08

    anonymní
    Znám osobně 4 týpky a týpčice - bouchače smluv a oblbovače klientů, kteří dojíždějí do ČS denně automobilem, a to každý zvlášť. Z výchozího bydliště to mají na nádraží ČD max. 500 m., to samé v místě spořitelny, kam je ještě může dovést 2 stanice MHD, ale za čas čekání na MHD se to dá ujít pěšmo. Doprava vlakem trvá 25 minut, autem se to dá ujet za 20 minut. Jenže cestování hromadnou dopravou je pro "povl", ne pro takovéto nadlidi, kteří musí na každém kroku dávat najevo, co jsou zač. Vlak nebo autobus je zkrátka pod jejich úroveň. Podnikatel nebo manažer taky nepocestuje "sockou".
    Problém je, že jednou bude takhle zbytečně probenděná ropa někde jinde chybět. Nevím, jakou spotřebu má vlak, ale pokud veze možná 150-200 lidí, spotřebuje méně nafty a vyprodukuje míň smradu, než když oněch 150-200 lidí pojede každý zvlášť autem. U auta počítám s průměrnou spotřebou 6/100, na 25 km jízdy jedním směrem je spotřebováno teoreticky 1,5 l (při studeném motoru je to ze začátku mnohem víc, je i více exhalací), na 200 lidí je to 300 l. Vlak určitě tolik nepropálí. Cesta tam a zpět stojí vlakem mezi 50-60 Kč, podle slevy (zpáteční, In-karta ...), u auta vyjdou 3 l na 80 Kč.
    Takových vlaků jede jen ráno do práce a do škol 5.
    Toto dojíždění lze samozřejmě aplikovat jen tam, kde hromadná doprava funguje. Pokud to má někdo na nádraží 10 km, nebo tam jsou přestupy z busu na vlak a přepravní vzdálenost se nesčítá do jednoho jízdného (u vlaku cena ve vztahu k vzdálenosti de facto klesá, jinak ale platíte zvlášť bus a zvlášť vlak; bus je zpravidla dražší, vyjma linek z/do Prahy, kde panuje cenová válka a někteří autobusoví dopravci jsou schopni jezdit za dumpingové ceny), tak je samozřejmě výhodnější individuální doprava. A u té zpravidla cestuje v jednom autě více lidí, kterí se poskládají na benzín a cestování je pak pro ně finančně přijatelnější.
    Na druhou stranu není výjimkou, co popisuje Franta 26. 10. 20:27 : přeplněné vlaky, kultura cestování jak dobytek, zpoždění. Ne ale vždy a všude, Spoj od spoje je jiný. Za stejné jízdné na stejné trati je možné zažít jednou moderní vlak s klimatizací, podruhé taky kostitřasy ze 70. let.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).