- To co se zde pokoušejí prodat neznamená, že se "firma stará". Ne, vy se staráte o jejich majetek. Vy ve svém čase jezdíte do servisu, na vaše náklady, náhradní vůz nedostanete zapůjčen.
- Když vám vůz ukradnou, musíte platit, dokud není případ uzavřen, náhradní vůz nedostanete.
- Na konci zaplatíte za každou oděrku, za každý škrábanec. I "blbý plast" to je záležitost za tisíce v autorizovaném servisu. Takže už jsem slyšel o firmě, kde to zkusili, a za jeden vůz jim za oděrky napařili 50.000 Kč za opravy, za druhý 70.000 Kč. Vše běžné oděrky a opotřebení v interiéru i exteriéru.
Tohle se vyplatí jedině firmě, zákazníku nikdy.
Zvažoval jsem operativní leasing, ale radši jsem koupil nové auto. Za prvé se blbě odhaduje, kolik člověk najede a pak doplácet za km navíc se mi nechtělo. A přestřelit odhad se taky nevyplatí. Nejférovější by bylo, kdyby nabídka počítala s tím, že člověk najede 0 km a v ceníku byla jedna cena za každý km. Na začátku bych si zvolil svůj nájezd a na konci se provede vyrovnání dle reality.
Druhý důvod byla obava za závěrečnou kontrolu stavu auta. Jak píšete, oděrky z parkoviště by se mohly nepříjemně prodražit. A opět nemám žádnou garanci, jakou oděrku by tolerovali a co bych musel zacvakat. Dostat auto do původního stavu může vyjít pěkně draho.
S tou tolerancí a garancí je to jednoduché: rozhoduje o tom firma, co ano, a co ne.
No a ta má jednoduchou motivaci: když tam ty i drobné oděrky budou, vůz bude prodejný o 5.000 Kč níže. Co nás (firmu) stojí uvést vůz do 100% stavu? Nic, to platí zákazník. Tedy....
.
Druhá věc je, že tím ten kšeft zabíjejí. Jenže to už je typické pro dnešní dobu, že to jsou téměř všechno jen "běžci na krátkou trať". Namísto aby změnili své chování radši zaplatí oblbovací kampaň v médiích.
Co budou/nebudou tolerovat při vrácení a kolik to bude stát máte předem přesně definované (např. pro Credium zde: http://credium.cz/admin/files/ModuleTexts/505.pdf ). U běžně používaných, nijak nešetřených aut po 3 letech jsme obvykle platili kolem 20 000 za auto. Co bylo větší poškození (např. odřený bok o sloup) se platilo 5000 spoluúčast pojistky, menší poškození celá.
Dobrý den,
dovolte mi reagovat na Vaši kritiku. Jelikož se jedná o obsáhlé téma, příští pátek se dočkáte druhé části textu, v níž se objeví Vámi požadované modelové případy kalkulací a popis nejčastějších úskalí. Současně bych se rád ohradil proti Vámi zmiňovanému účelovému zpracování tématu či jakékoliv kampani, text byl připravován nezávisle na jednotlivých poskytovatelích tohoto produktu. Žádnou z nabízených variant, ani žádnou leasingovou společnost v textu neprosazuji a nepreferuji. Pouze shrnuji jednotlivé aspekty operativního leasingu. Článek tedy reflektuje současnou situaci na trhu s výčtem pozitiv a negativ.
Operativní leasing automobilů pro soukromé osoby se aktuálně poměrně rozšiřuje a s tím souvisí skutečnost, že se jedná o zajímavé téma, které může řadu čtenářů zajímat. Proto se článek o tomto produktu objevuje v mnoha médiích, tedy i zde na Měšci.