Já mám např. současný balíček za 129,- v KB plus mám konto v mbank, FIO, (ING, Wustenrot nepočítám) měl jsem ČSOB, ŽB, ČS.
Konto v KB rozhodně jen tak nezruším protože pro kvalitu služeb "bank" jako mbank nebo FIO bych nejspíš musel použít sprostý ekvivalent slova průjem.
Ano je tam rozdíl v ceně - 0 vs 129, ale rozhodně je tam taky rozdíl v kvalitě, přístupu, profesionalitě lidí, internetového bankovnictví atd..
Příklady kolem funkcí inetbanky i přístupu bank k problémům by vydaly na samostatný článek.
Ale zkusme malý příklad:
Z KB mi emailem přijde informace o zůstatku v emailu, kde na začátku textu je krásně vše vypsanáno na kterém účtu kolim peněz mám PLUS v příloze je profesionálně vypadající PDF informující o tom samém - u transakcí lze použít k zaslání nebo tisku.
A teď FIO, přesně takhle vypadá jejich email o zůstatku:
SUBJ: Fio banka - zustatek konta
TEXT: Zustatek na ucte xxxxxxxxxx: 118,76
Bez češtiny, ubohý strohý text BEZ měny!!! (hrubá chyba), bez timestampu (2. hrubá chyba!), žádná "hezká" příloha, prostě ubohost nad ubohost! To nevypadá ani jako betaverze inetbanky ale snad nějaké programátorské demo.
A to je odpověď PROČ jsou lidi co si platí konto, PROTOŽE za ty peníze lze dostat fakt DOST!
Já vůbec nemíním debatovat o tom, jestli ty věci ve kterých se ty banky liší člověk potřebuje nebo nepotřebuje!
Jen zásadně nesouhlasím s tím, když někdo bude prohlašovat, že je nesmysl si konto platit když to samé nabídne třeba FIO. NENABÍDNE.
Já taky nikomu nebudu rozmlouvat ježdění ve Š120 a nebudu z něj páčit jak se obejde bez klimošky.
A s bankami je to stejné - za 0 korun se vozím ve "Š120" která komfortem odpovídá ceně, občas se na celý víkend zastaví a když je potřeba opravit tak mi jí Ferda montér v garáži spravuje 3 měsíce. Když si zaplatím 129,- v KB za balíček tak se vozím výrazně komfortněji, auto jezdí i přes víkend a když se pochroumá tak mi ho autorizovaný servis do druhého dne opraví.
Ty rozdíly tam prostě JSOU a je na každém co si zvolí. Nemíním tady ty rozdíly rozepisovat, to fakt jak kdyby někdo na diskusi o autech měl začít vyjmenovávat v čem je lepší Mercedes neš stodvacítka..
Tady je odkaz na zajímavý článek:
http://www.bankovnipoplatky.com/prispivaji-zamestnanci-bank-do-internetovych-diskusi-13947.html
U žádné banky zaměstnaný nejsem a v životě jsem nebyl. Služby KB používám cca 10 let, konto u mbank jsem měl např. jako jeden z prvních. Vše co píšu jsou mohe mnohaleté zkušenosti s bankami které by opravdu vydaly na článek. Např. o tom jak jsem se musel málem soudit s ČS, s mbank, marné reklamace na ty zmetky u ČNB, atd atd. To by nebyl článek ale kniha.
Stačí když mrknete na fóra na webu mbank a počtěte si hrůza-story mnoha lidí např. o hypotékách a "profesionalitě" lidí v té bance. FIO naštěstí moc služeb nenabízí bylo by to ještě horší.
Jezděte si dále ve své Š120 (FIO a podobní) a užívejte si jejich "služby" zdarma.
Za svůj názor se nestydím - s pozdravem
Petr Leitner
Pane "Leitnere",
jsem od fochu, mě neoblbnete. Ani tím, že udáte své fiktivní jméno.
Já netvrdím, že jste kmenový zaměstnanec banky. Já tvrdím, že jste zaměstnanec PR agentury najaté Komerční bankou.
Kdyby KB byla stejně otevřená jako mBank, dočetl byste se úplně stejné hrůza-story.
Myslete si co chcete nikomu názor neberu. Asi budete i věřit že prezident USA je marťan a přistání na Měsíci bylo ve studiu. :-)
Věřte že ani v KB mě rádi nemají, i tam jsem jim přišel na dost průserů. Akorát ve slušnější bance se reklamace aspoň řeší a dle zákona do měsíce. Ne jako v mbank kde jsem po několika měsících musel skončit až u ČNB.
Mimochodem ty zprávy v televizi o zablokovaných účtech mbank a prohraných soudech kvůli neřešení reklamací ty taky vyrobilo PR oddělení KB?
Až budete jednou muset řešit horší problém než jak vypadá emailový výpis až vám někde zmizí pár stovek/tisíc a banky jako ČS nebo mbank budou úspěšně ignorovat pokusy o reklamaci podané klidně písemně na pobočce pak budete mluvit jinak..
P.L.
Banka za to muze - mohla se rozhodnout tech 0,35 Kc nevymahat.
Vzhledem k tomu, ze neexistuji halirove mince, je temer nemozne uhradit v hotovosti dluh na halir presne. Banka mela postupovat tak (a mela by na to nastavit i systemy), ze chce-li dluznik uhradit dluh v plne vysi hotove, musi se dluzna castka nejprve podle matematickych pravidel zaokrouhlit (podobne to maji vsechny obchody).
Ergo je to chyba bankovniho systemu a jeho nastaveni + jeste nejakeho urednika, ktery se to rozhodl vymahat. Cena za negativni reklamu jiste vysoce prevazila zisky z vymozene castky.
Odpovím jinak - nejsem BĚŽNÝ klient.
No asi tu nebudu rozepisovat rozdíly v nabízených službách, stačí otevřít weby těch bank.
Mimochodem nemůžu nepřipomenout tenhle web: http://www.nbank.cz/msliby/
Já jsem u Fio podobně dlouho, předtím jsem se soukromými i podnikatelskými účty prošel skoro všechny banky. A musím říct, že mi nakonec ty jejich "low-cost" služby vyhovují nejlíp + ročně pár tisíc uspořím.
Fio samozřejmě nemá všechno, např. kreditky, jednoduchý kontokorenty, ale zato ten zbytek je pro mě mnohem lepší než třeba u KB.
Pokud chcete platit bance s jinak mizernými službami nekřesťanské peníze jenom proto, že mají hezký výpis, je to Vaše volba. Já jsem jako poměrně aktivní klient s velkým množstvím transakcí u konkurenční téměř bezpoplatkové banky plně spokojen: jednoduché a spolehlivé internetové bankovnictví, embosovaná platební karta (sice bez cestovního pojištění, ale to, co jsem kdysi měl u KB, bylo díky rozsáhlým výlukám téměř k ničemu).
Dobré ráno do PR agentury Komerční banky.
Řeči o "kvalitě služeb a profesionalitě personálu" poplatkových bank mám nejraději.
Pane Bože, i Vy kluci a holky v píárku byste mohli vědět, že chlap s kecama vydrží než se rozestele postel, respektive než klient vleze do banky a bude se dožadovat triviální služby.
Např. vydání doplňkové kreditní karty v mém případě. Pracovnice pobočky KB toho nebyla schopna, musela si na pomoc zavolat "managera" pobočky, který jí to rozklikal. Když paní konečně vyplnila formulář a já jsem si ho pročítal, celou dobu na mě mluvila, a nechtěla mi ho nechat v klidu přečíst. Samozřejmě ve formuláři byly povoleny internetové transakce na KK, které jsem vůbec nechtěl.
A podobných historek o profících z KB (ale abychom měřili všem stejným metrem - ČS, ČSOB, UCB, RB, GE) ti každý klient vysype z rukávu mraky.
Pobočkový pracovník je jen kašpar za pár tisíc, který nic neumí, práce ho s..e, klienty má v p.....i a chce být co nejdřív doma, protože ho neustále buzeruje "manager".
Musím říct, že já naopak stručnost výpisu oceňuji, zejména při čtení na mobilní telefonu. Ale samozřejmě chápu, že ctitelům dobré češtiny může taková zpráva způsobit nevolnost.
Asi každý má s bankami nějakou osobní zkušenost. A ty moje s KB rozhodně dobré nebyly. Tedy aspoň posledních 10 let, předtím, pokud si správně vzpomínám byly naopak velmi dobré. Ale někdy, kolem roku 2000 se změnil přístup k klientům. Najednou nic nešlo jinak, všichni musí mít to samé.
Vloni, po 19 letech, jsem KB opustil. Popravdě, litoval jsem toho trochu, protože paní, která se mnou ukončení prováděla, byla nejen hezká, ale i ochotná a celý proces proběhl bez zádrhelů. Tedy v ten den jsem tomu věřil.
Začátkem měsíce jsem dostal dopis, kde mě KB upozorňuje, že jim dlužím cca 70 Kč a že pokud je neuhradím, seberou mi dům, auto i spodní prádlo. A protože je to upomínka, tak ještě cca 30 Kč navíc (tedy myslím, že to bylo 30 Kč - už si nejsem jist).
Ta hezká a ochotná paní mi nezrušila jakousi službu, kterou jsem měl u účtu. A taky mi neposlali poslední výpis z účtu, měl jsem pouze ten zaslaný z upomínkou. Ale za cca 200,- jsem nakonec dostal i ten výpis. A to mě přesvědčilo, že opuštění této banky byl správný krok.
Je to má osobní zkušenost. Netvrdím, že KB je špatná banka, prostě mi to tak po mých zkušenostech a ve srovnání s jinými bankami, kde mám účet, připadá. Kdybych to měl hodnotit za sebe, tak nejspokojenější jsem byl u Živnobanky.
Kazdemu podle jeho gusta. Me naopak jednoduche e-maily vyhovuji. Nechavam si (pre)posilat na mobil (usetrim za SMS) zpravu po kazdem pohybu a diky jejich jednoduche strukture nemam problem je pak na mobilu precist.
Stejne tak me vyhovuje IB v cistem html. Zadna JAVA, javascript, certifikaty. Pripojim se i z prastareho PDA pres GPRS.
Od banky nechci zadne kudrdlinky, ale spolehlive, jednoduche a levne sluzby a to mi FIO splnuje.
Vtip je v tom, že v (např) v KB nad emailovým výpisem asi někdo přemýšlel. On je totiž zůstatek napsaný včetně času a měny hezky textově na začátku emailu, takže email přeposlaný na mobil (SMS) to krásně zobrazí. Navíc je tam tam PDF příloha, která se přeposláním tak jako tak ztratí.
Mimochodem naprosto reálně jsem těsně po založení EUR konta potřeboval po převodu EUR do Belgie potvrzení o převodu. U KB můžu použít tu přílohu z emailu. Ve FIO to vydají (vytisknou) na požádání pouze na pobočce.
Mimochodem neuvedení timestampu k zůstatku není kosmetická chyba ale naprosto zásadní a hrubá chyba. Ale zase jsme u těch nároků - komu se změní zůstatek 2x do měsíce (poprvé výplata, podruhé výběr všech peněz kartou) tak takový člověk tam fakt ten údaj nepotřebuje.
Taky se prispevkama "multibank" bavim. Ktery bezny klient by mel potrebu takhle urputne branit pred vsema ostatnima svoji KB?
Ano, banky bez poplatku maji sve nedostatky, ale po 3 letech pouzivani bezpoplatkovych uctu (nejdriv mBank, pote Fio) jsem se necitil nikdy nejak omezovany. Emailovy notifikace jsou nahodou v pohode, bez problemu se daj programove analyzovat, cehoz jsem vyuzil. Datum se snad da vytahnout primo z e-mailu a presny cas na minutu neni potreba, dulezity je stejne jen datum
IB Fia mi taky naprosto vyhovuje, ac se to nezda, tak oproti mBank ma spoustu moznosti navic.
Jen nejdou nastavovat limity na kartach online, ale ma tohle snad vychvalovana KB??
U KB mam ucet nedobrovolne kvuli hypotece a jejich slozity a pomaly IB je akorat tak neprehledny a poplatky maj premrsteny - napriklad jsem myslel ze 7Kc za prichozi platbu je schopna uctovat jen sporitelna, ale KB me vyvedla z omylu (ten novy balicek to ma mit snad zdarma, slava).
Stejne jakmile to pujde, tak od KB utikam pryc i s hypotekou.
A opravdu tehdy nestacilo si tu informaci v elektronickem bankovnictvi u provedeneho prikazu vytisknout (vcetne "chybejicich" timestampu)?
Samozrejme, pokud je PDF KB podepsane, muze to mit vyssi vahu nez obycejny papir bez razitka, ale je, a bylo toho v tomto pripade potreba (nebo jde jen o hypoteticky priklad)?
Opravdu mi pripadate jako najaty diskuter, ktery se snazi sirit FUD. Je jasne, ze zadna banka neposkytne 100% sluzeb, ktere nabizi nejaka jina a jeste zcela identicky. Svymi prispevky tady jen vyvolate flame o vecech, ktere neumi KB.
I kdyz ma FIO velmi vyhodne europlatby (50/25 Kc proti 195/145 u Komercky), stejne ji k zahranicnim transakcim nepouzivam, pouzivam vyhodnejsi cestu pres devizove spolecnosti, kde neplatim za europlatby poplatek zadny. Potvrzeni mi tak vyda devizova spolecnost. Jako bonus je lepsi kurz, proti Komercce ii 50 haleru na 1 euro.
"neuvedení timestampu k zůstatku není kosmetická chyba ale naprosto zásadní a hrubá chyba."
Když si necháš poslat email o zůstatku (ne o pohybu) tak tam datum tuším je.
A emaily o pohybu posílá FIO okamžitě, takže se stačí podívat do času odeslání.
Prostě co vadí tobě, nemusí vadit někomu jinému. Že ty potřebuješ nějakou byrokracii (přeposílat PDFka někomu, mít v těle nějaké informace o času) neznamená, že to potřebují i ostatní...
Já naopak ocenuji jednoduché služby na až minimalistické úrovni. A vkládání PDF bych naopak NEocenil, jen to zvýší velikost, to už mužou byrokrati na druhou žádat, proč tam není DOC "světový nadstandard"...
Tak po přečtení diskuze mám pocit, že já - starý bordelář - jsem vlastně asi pedant :-)
Mě tedy připadá velmi vhodné mít to PDF - tedy dokument, kde není nic kromě informací o dané transkakci. Než mít přeposlaný e-mail, plný odsazení, informací který antivir to zkontroloval při odeslání a který při přijetí. A taky aktuální e-mailovou adresou člověka, kterého se ta transakce týká.
Mně je zas srdečně jedno, jestli je nějaké hlášení antiviru v mailu (kdybych už byl tak blbej, že bych to hlášení nedokázal v mailovém klientu odfiltrovat), protože si z toho mailu dokážu vytáhnout podstatné. A nějaké přílohy, omalovánky a html v mailu mne se*ou. Ale každému, co jeho jest.
1. Bavím se o situaci, kdy vám dojde e-mail, kde nějaký irelevantní text do těla e-mailu vložen je. Vložil ho tam server nebo klient odesílatele.
To strojově odfiltrovat nejde (pokud si nebudete programovat supersložité filtry podle každé zábavné hlášky, kterou kdo do těla e-mailu přilepí).
2. Ujasněme si, co tedy je možné a co může kdo chtít.
a) Zpráva v prostém textu. Informace zapsána ve formě nějaké věty.
To je fajn pro čtení na mobilních zařízeních. Prostě když mi taková zpráva dojde, tak si přečtu větu, vím tudíž, co se stalo a můžu to s klidem zapomenout.
Je to ale velmi nepřehledné, když chcete rychlým pohledem tu zprávu zjistit, jestli odpovídá nějakému kritériu. Třeba procházíte 50 uložených zpráv. A každou si musíte přečíst celou. A potom se zamyslíte a řeknete si - hergot, neměla ta jedna transakce jiný variabilní symbol? A hledáte tu podezřelou transkaci zase čtením celého textu.
Proto se ve všech oborech lidské činnosti používá k zobrazení některých dat tabulka. Tím se dostáváme k druhé možnosti:
b) Zpráva je nějak naformátována (např. v html tabulce)
Nevýhoda je, že zpráva nabyde. A není čitelná po přeposlání jako SMS. Nicméně jako e-mail na mobilních zařízení by to mělo být bez problémů.
Zpráva je přehledná - podstatná data jsou v tabulce viditelná na první pohled.
Problém je, jak to ukládat. Ukládání e-mailu jako takového není nijak standardizováno. Existuje sice defacto standard EML, který většina klientů otevře, ale stejně je to hloupé - ukládat informace o platbách jako e-maily.
Mohu to uložit jako html, to standard je mít platby uložené v html formátu by bylo fajn. Jenže součástí toho html mohou být nějaké styly a obrázky. A ty se mi uloží mimo html soubor. Což je pro archivaci dost nepraktické. Pro ukládání webových stránek do jednoho souboru existuje MHT, což se už ale za ani za defacto standard označit nedá. Mimo MSIE s tím umí pracovat jenom málo prohlížečů.
Navíc ukládání HTML z e-mailu nebude pro většinu uživatelů úplně snadná věc.
A tak se dostáváme k třetí možnosti:
c) Poslat prostý text, čímž se zachovají výhody řešení a). A k tomu přiložit jako přílohu dokument s tabulkou, čímž se zachovají výhody řešení b)
Navíc uložení přílohy e-mailu je triviální úkon (na rozdíl od zmíněného uložení celého e-mailu)
KB dříve posílala tu přílohu jako uložený e-mail EML, dneska ji posílá jako PDF. IMHO je PDF lepší, ale na tom bych nebazíroval. Možná chystají, že ta PDF budou v budoucnu digitálně podepisovat a potom bude výhoda toho PDF jednoznačná. Ale kdoví - možná je ten důvod zcela prozaický - když někomu pošlu v příloze EML, tak se mu to otvírá v poštovním klientu - který ale ten uživatel možná vůbec nemá. Anebo ho má a ten klient ho asi 3x varuje, že EML je nebezpečné a mohou v tom být viry. Zatímco PDF otevře dneska každý a bez varování o virech.
A nevýhody? E-mail s EML přílohou měl asi 15 kB, to byla legrace. S PDF přílohou už to má 85 kB, to už není zrovna málo, ale pořád mi to nepřijde jako problém.
Já osobně bych KB vytkl pouze to, že součástí názvu toho PDF není ID transakce. Jistě se na to dá napsat skript, který to bude ukládat jako původní název + ID transkace, ale je hloupé, že to tak nemají rovnou.
Jestli vás osobně se.ou přílohy e-mailu jako takové, tak to máte těžké, protože je to běžně používaná věc. Jestli vy osobně byste preferoval variantu a) a varianta c) je pro vás problém, tak by mě fakt zajímalo, kolik vás takových je.
Abych to zkrátil: používám FIO pátým rokem, a tak dlouho jsem ještě nikdy u žádné banky nebyl. Vyhovuje mně, co mně FIO posílá (nebo jsem si dokázal nastavit), nějaké srágory ve formátu PDF mne nezajímají. Pro mne je FIO v poměru cena/výkon naprosto nepřekonatelné, pokud někomu stojí nějaké PDFko za dvě kila měsíčně, nechť to klidně platí. HOWGH.
Sorry, musím porušit své "HOWGH" a konstatovat, že jste tak blbej, že si ani nepamatujete, co jste napsal před pár hodinami:
"Mě tedy připadá velmi vhodné mít to PDF"
BTW k tomu "mě" - nejste policajt? Já znal jednoho, co měl u přijímaček na Policejní akademii vyskloňovat slovo "jablko", a on začal "ja blko, ty blko, on blko..,".
Kdybyste místo psaní vtipů o policistech ukázal konkrétně na domnělý rozpor mezi mými příspěvky, tak byste udělal lépe.
Ve svém dlouhém příspěvku popisuji objektivní vlastnosti možných řešení. To je místo, ze kterého byste mohl pochopit, proč údaje o transakci v extra souboru jako příloze nejsou nesmysl.
Ano, současně tam píši své subjektivní názory na jednotlivá řešení. A co? Kdybych byl novinář, tak mě můžete peskovat, že míchám komentáře kam nemám, ale to nejsem.
Rozpor by byl, kdybych třeba někde napsal, že mi záleží na tom, co vám vyhovuje a potom napsal, že je mi jedno, co vám vyhovuje. Ale to tam nikde není.
Takže buď prosím o konkrétnější popis údajného rozporu. Anebo klidně další irelevantní historku. Jak je vašemu naturelu libo.
A k tomu mě/mně. Mea culpa. Mám s tím od školy problémy, dělám v tom chyby. A podle míry formality textu si na tom dávám záležet. Takže do zdejší diskuze to nekontroluji.
Zdejší diskuze jsou plné hrubých chyb, tak mě trochu překvapuje, že jste se chytl zrovna jednoho mě/mně. Ale budu jenom rád, když mě budete opravovat, budu více motivován si to kontrolovat i v takovýchto diskuzích. A tím lépe pro všechny.
Vidíte a já vidím něco jiného, protože mail o zůstatku je jedna věc a velice dobře nastavitelné hlásiče pohybu jsou věc jiná:
SUBJ: Fio banka - prijem na konte
TEXT:
Příjem na kontě: 123456789
Částka: 123,45
VS:
Zpráva příjemci:
Aktuální zůstatek: 99999,99
Protiúčet: 123456789/111
SS:
KS:
Ale chápu, že kopete do konkurence, jinak byste se neschovával za anonymizéry, jen je legrace, že jste si vybral věc, která právě u FIA patří k těm nejpropracovanějším (kompromis velikost E-mailu a informace) a rychlým.
Ale je vidět, že i zaměstnanci bank a PR agentur se poučí, když s mají několikrát na měšci problém s tím, že je vidět, odkud píší, ale ve výsledku bude jen podezřelý každý, kdo se za anonymizér schová, bez výjimky. Že by šel nějaký oběžník, jak to dělat? Ale alespoň už nebudou padat hlavy...
Jinak Vy máte na 1 účtu od FIA více měn? Jak jste toho dosáhl, měl jsem vždy dojem, že 1 účet je tam možno vést pouze v jediné měně.
Jo, informování u Fio jde nastavit velmi luxusně. Pro každý účet docela podrobně a e-mail, sms nebo ideálně e-mail na mobil. Těžko si představit něco lepšího.
Co se týká délky, já bych naopak uvítal těch informací míň, aby se to vešlo do 1 smsky a nechodily 2. Pro informační zprávy v podstatě stačí ty informace, nedej bože do toho cpát nějaký pdfy.
Tak tak, taky jsem u FIO a nechávám si posílat emaily na mobil. Jak je to nyní mi celkem vyhovuje. Zprávy by mohly být ale kratší a mít nejlepe rovnou v předmětu to podstatné.
Dávat do emailu PDF/DOCy atd. je jen známka byrokracie a je to třeba vymýtit. Informace má být přímo v těle emailu a ne v nějakých šílených přílohách.
Informace JE v těle e-mailu. A to přímo na jeho začátku. A je to tam v čistém textu v žádné tabulce, takže dobře čitelné i když si ten e-mail necháte poslat jako SMS. Příloha je tam NAVÍC.
Mě osobně ta příloha vyhovuje - jak už jsem psal výše - je tam to, co má být (na rozdíl od mnoha notifikací z jiných bank) a není tam to co tam nemá být (hlavička e-mailu včetně adresy, a texty, které do e-mailů různé poštovní servery nebo poštovní klienty přidávají).
Jestli vás trápí taková byrokracie, jak úhledná PDF příloha v e-mailu, tak to bych vaše starosti chtěl mít :-)
KB mi v mnoha ohledech nevyhovuje, hlavně se mi nelíbí se mi její IB. Ale jako běžný klient (VIP nejsem) musím potvrdit, že její služby fungují a pokud ne, řeší se proč a řeší se to rychle, alespoň na Moravě :) Dobá zkušenost byla i s nabídkou úvěru: telefonicky lákali na 8,5 %, na pobočce se "náhodou" zvýšil na 14,9 % a když banka zjistila, že úvěr nutně nepotřebuji, nespěchám na něj a že je pro mě stropem sazba do 10 %, dostal jsem 9,5 % p.a. Trošku boje, ale vyplatilo se.
Jsem klient KB a ta banka mi v mnoha ohledech nevyhovuje. Nicméně mám pocit, že to, co mi na KB vadí, v jiných bankách není lepší.
Ale jestli se mi na KB něco líbí, tak to je propracovanost jejich IB. Nemohu porovnávat se všemi IB na trhu, ale mohu porovnávat s většinou. A z mého pohledu IB KB vede.
no, byl jsem klientem KB 16let.
pote co jsem platil 120 - 150Kc mesicne za:
- inet bankovnictvi
- 2 az 3 vybery z bankomatu
- par pohybu z/do banky
jsem se rozhodl, ze bud zmeni KB me naklady na ucet, nebo ja zmenim banku.
vzhledem k tomu ze poradkyne (ani po navsteve reditelky) nebyla schopna vymyslet nic mne na miru, tak jsme se rozesli.
nyni jsem u RB a pri srovnatelnych objemech provozu zde mam naklady 20 - 40 Kc.
co se tyka IB, tak je to minimalne srovnatelne a odpada silena Java aplikace KB + opruz s certifikatem...
trvalo mi 1/2 roku nez jsem se rozhoupal (prece jenom jsem vedel, ze to nebude jednoduche), ale stalo to za to.
Tak to kolik KB platím se mi pranic nelíbí. Nicméně nemám pocit, že bych u RB platil výrazně méně.
To co mi opravdu vadí na KB je v RB úplně stejné v bleděmodrém.
A co se týká IB - jestli chcete mít javaprostý počítač, tak chápu, že se vám to líbit nemusí. Ale je to zřejmě i díky javě, že ta aplikace je tak bohatá a propracovaná už cca 8 let, co ji používám. Jistě, dneska už nad ostatními, tak neční jako dříve, ale zvykl jsem si a nechci si odvykat. A už vůbec si nechci odvykat na RB, která by nevyhovovala ani mě a nevyhovuje ani tomu známému, který začínal s ebankou.
A vůbec - proč to po mě chce na https://ibs.rb.cz/IB/ControllerServlet Javu?
A opruz s certifikátem? Certifikát je rozhodně dobrá věc. RB nabízí způsobů přihlášení více a myslím, že certifikát je také jeden z nich. Z mého (!) pohledu nejlepší způsob přihlášení do IB (osobní elektronický klíč) už RB jenom toleruje, takže to jako výhodu nevidím.