Hlavní navigace

Názor k článku Kolik najezdíte, tolik zaplatíte. Allianz mění pravidla hry od Jan - Takto jednoduchý model nemůže nikdy fungovat. Vzhledem k...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 9. 2016 16:16

    Jan (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz

    Takto jednoduchý model nemůže nikdy fungovat. Vzhledem k saturaci trhu pár manažerů již nevědělo kudy, tak vymysleli opět "inovaci" a jejich nadřízení jim to skousli. Allianz je tím pověstná, vzpomínám na dobu, kdy právě tato pojišťovna s novými lidmi chtěla utrhnout podstatnou část trhu II. pilíře. Plány neskutečné a přitom opoziční politická reprezentace nepokrytě hovořila o zrušení, jen co se dostanou ke kormidlu. A to prosím v době, kdy se již pod tehdejším premiérem kývala židle.

    Pojistné modely se tvoří tak, že mají vždy několik složek:
    - nařízené rámcové parametry z mateřské společnosti
    - statistická data klientů
    - demografická data klientů a neklientů v dané zemi
    - technická kriteria - vozidlo, jeho stáří, obsah motoru apod.
    - sociální data - věk, město / vesnice apod.
    - specifická - loajalita klienta, propojištěnost na jiné produkty aj.
    - atd.

    Některá z kriterií jsou tvrdá, což znamená, že s nimi nelze hýbat. Jiná se průběžně mění, podle toho jak se mění klienti a okolní prostředí. Tato data se trochu ohnout dají, ale ne moc. Nakonec jsou to data "inovativní", zcela nové předpokládané parametry, pomocí nichž se nový model tvoří ve variantách od pesimistické po optimistickou.

    Pouze na základě počtu km nelze nijak predikovat, že model bude efektivní. Allianz to zkusí a metodou pokus - omyl naplní schválenou kvótu klientů a míru rizika vzhledem k celkové expozici pojišťovny. O Allianz se hodně píše, reklama zdarma funguje, klienti to zkusí, někteří si koupí další produkty. Potom dojde k úpravám pásem, protože konkurence nebude spát a také vymyslí nějaké "inovace". Následovat bude tvrdé vytěžování portfolia dříve, než bude transformováno. Až sem dobrý. V další fázi padnou hlavy manažerů v první linii a dojde k pokusu o druhou vlnu "inovace". Na závěr se bude konstatovat, že vzhledem k...., se všechny pojistky překlápějí na jiné, tedy vhodnější a standardizované modely, samozřejmě patřičně zdražené.

    Tohle je velmi pravděpodobný scénář.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).