Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Kolik má najeto vaše auto? Stáčení kilometrů je pořád běžnou praxí od Krtek - Holt když jsou kupující ondoňové a sledujou nesmyslný...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 11. 2019 19:26

    Krtek (neregistrovaný) 176.62.232.---

    Holt když jsou kupující ondoňové a sledujou nesmyslný údaj o kilometrech. Já před 2 lety prodával auto se čtvrt milionem na hrbu. Byl jsem první majitel, najel jsem to poctivě a prakticky nikdo ho nechtěl, protože se to lidem zdálo moc km. Při tom za 14 let to byl myslim normální nájezd jako u všech ostatních aut z toho roku. Mě kilometry nikdy moc nezajímaly. Normální auto najede 20-30 tis km za rok a hotovo. Manželka najede s dítětem do šokly 5 tisíc ročně a taky mi to nikdo nebude věřit ař se ho budeme zbavovat. Co na tom, že jsem tim auto zkrátil intervaly sevisu na třetinu.

  • 8. 11. 2019 7:51

    Adam (neregistrovaný) 195.144.31.---

    Souhlasím s vámi , počet najetých km je někdy až nepochopitelně bráno jako mantra .... někdo ujede 300 tkm a má auto v lepším stavu , než nějaký "řidič" , který má najeto 80 tkm ....

  • 9. 11. 2019 16:17

    Carlos (neregistrovaný) ---.infos.cz

    To je pravda, že nějaké auto s vyšším nájezdem může být v lepším stavu než jiné s menším nájezdem. Stejně tak nějaký 70-letý člověk může být v lepší kondici a zdravotním stavu než jiný 50-letý. A teoreticky ten starší zde může na světě žít i delší dobu než ten 50-letý.
    Představte si ale situaci, že jedete kupovat auto, třeba 120 km daleko, prodejce Vám navykládá, že auto jezdilo jen dlouhé trasy, že to za studena nehonil, staral se o to... Jak zjistíte, zda vám nelže a jak zjistíte stav toho auta? A jak dlouho to bude trvat a kolik to bude stát? Jak třeba zjistíte stav spojky, DPFka, rozvodů atd?
    Třeba u mého auta se stav spojky zjistil tak, že se rozebrala (servis se zvedákem, X hodin práce) a pak mechanik viděl, že je špatná. To samé dvouhmoťák, vyndat z auta, přeměřit vůli a porovnat s maximální tabulkovou vůlí.
    Já se třeba na pár aut jel podívat a jejich majitelé mi spíše lhali... Lež je v ČR normou.

    Opravdu mě zajímá, jak tohle všechno zjistíte, když auto není vaše? To si ho půjčíte na pár dní, dáte ho do servisu na rozebrání a složení a dáte za to třeba 10 000 Kč za práci? A dovolí vám to majitel auta?

    Ty kilometry jsou samozřejmě důležíté taky. Řada dílů v autě má určitou životnost. Ta se může samozřejmě trochu lišit podle toho, jak se s autem jezdí, ale ne nijak dramaticky. Při normálním zacházení je životnost automatické převodovky v průměru 250 000 km (u variátorů polovina), ale neumím si předdtavit, že při nějakém jemném zacházení bude třeba 600 000 km. Při hrubém zacházení se dá hodně zkrátit, to jistě.
    A pak jsou kilometry samozřejmě důležité i z toho pohledu, pokud někdo koupí auto s tím, že ho po třech letech prodá a koupí si jiné, tak to se možná budete divit, ale auto které má najeto 300 000 km už je téměř neprodejné nebo za velmi nízkou cenu oproti autu, které bude mít najeto třeba 190 000 km. Proto je dobré na to už ty tři roky dopředu myslet... a je rozdíl kupovat auto s 50 000 nebo 160 000 km. To poznáte až další kilometry najedete a auto budete chtít prodat.

    Já bych neměl problém s tím koupit auto s najetými více než 200 000 km za odpovídající cenu samozřejmě. Stočené auto bych nechtěl už jen z toho důvodu, že mě nekdo podvádí a já nechci být podváděn. A za druhé bych s ním pak měl problémy na STK atd. V USA stočené auto ani nepřihlásíte. Když zavedou takový zákon u nás tak co bych pak dělal?

  • 8. 11. 2019 11:25

    xf (neregistrovaný) ---.cheapernet.cz

    Známí prodávali auto s 500.000 Kč, a prodali. A to byla prosím Alfa.

    Ono se spíše lidem zdálo ZA TY PENÍZE moc km.

  • 8. 11. 2019 17:23

    Krtek (neregistrovaný) 176.62.232.---

    Mohlo by to tak vypadat. Nasadil jsem cenu zhruba na 2/3 ceny obvyklé za stejná auta s "nižšim nájezdem". Jestli si dobře pamatuju, stávalo tehdá "běžné" auto mého (a)typu a ročníku kolem 55-70 tisíc. Já začal na 40 tisících a nebyl zájem. nakonec ho vzal kolega za 25 což jsem i tak bral jako bonus. Kupuju nová auta a beru to jako ponožky - má se 15-20 let používat a pak vyhodit do šrotu, né tu dál nechávat jezdit vraky. Proto v době koupě beru rovnou hodnotu svého auta = nule a když za něj náhodou něco dostanu, je to bonus.

  • 13. 11. 2019 17:11

    xf (neregistrovaný) ---.cheapernet.cz

    Takže jsi ho prodal za cenu obvyklou. S tou slevou "pro jednání" se počítá už při nasazení inzertní ceny, se kterou se srovnáváš. Jenže inzertní je výchozí trochu nadsazená cena prodávajícího, ne výsledná prodejní cena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).