Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Karty nechte doma, plaťte mobilem a bez NFC od nikdo - Jestli dobře počítám, 9 úkonů, z toho DVAKRÁT...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2016 2:27

    nikdo (neregistrovaný)

    Jestli dobře počítám, 9 úkonů, z toho DVAKRÁT zadání PINu. Tohle nemá naprosto žádnou šanci.

  • 31. 1. 2016 23:35

    Martin Pištora

    Je to o dost složitější než mávnutí nálepkou. Ale může se to hodit.
    V aplikaci lze nastavit limit, do kterého není nutno opakovaně zadávat mPIN. 108.10 Kč je příkladem částky, která se do rozumného limitu vejde. Takže méně paranoidní uživatel při podobném nákupu nákupu v Globusu bude zadávat mPIN jen jednou.

  • 1. 2. 2016 22:35

    nikdo (neregistrovaný)

    No tak dobře:

    Na to, abych zaplatil podobnou částku platební kartou, ji potřebuji 1) vytáhnout z peněženky 2) přiložit 3) vložit do peněženky. I když mobilem musím zadávat pin „JEN jednou“, jsme na 8 krocích. (V obou případech nepočítám vytažení peněženky/mobilu a vrácení zpět, podobná námaha pro peněženku a mobil, budiž, přiznejme mobilu drobnou výhodu, třeba půl kroku.)

    Ať počítám, jak počítám, nepoměr ve prospěch normální platební karty je tak enormní, že vůbec nikdo takhle nebude mobilem platit dobrovolně, když má na výběr. A že by se někdo rozhodl karty s nenosit a platit takhle mobilem, nedává taky smysl: je to méně pohodlné, a mobil se může vybít, takže stejně s sebou musí každý nosit aspoň jednu fyzickou kartu.

    No dobře, řekněme, že uživatel na výběr nemá, protože zapomněl peněženku. (Že by nechal kartu doma a rozhodl se platit mobilem je nepravděpodobné, na to je to fakt moc nepohodlné.) To se ale děje tak zřídka, že těžko stojí za námahu ty karty do mobilu nahrávat, co kdyby se zrovna tohle stalo. Stejně, jako málokdo preventivně do mobilu nahrává kontakty na zámečníky a instalatéry, kdyby náhodou došlo k nějaké havárii v bytě – takovéhle problémy se řeší, až nastanou, s pomocí přátel.

    Můžeme to probírat z 50 různých stran, ale zkrátka je to MOC SLOŽITÉ, možná ne absolutně, ale rozhodně ve srovnání s existující a široce dostupnou technologií. Tím je to zkrátka odepsané a autoři té mobilní aplikace to musí předělat (a jestli to nejde autorům aplikace předělat, aby to bylo pohodlnější než bezkontaktní karty, což dost možná nejde, holt to musí počkat na výrobce OS).

    A je to ještě víc odepsané, když early adopers fanoušci placení mobilem to nevidí: budou placení mobilem doporučovat svému okolí v téhle nepoužitelné formě, jejich oběti to vyzkouší a zařeknou se, že mobilem platit nikdy nebudou. Bylo by daleko lepší na to nadávat než to chválit, a začít to okolí doporučovat, až to opravdu bude lepší.

    Tak schválně, byla tahle dávka odstavců opravdu výstižnější než 4 slova? Mám vážný dojem, že kdo tohle viděl sám, tak mu “LOL no” úplně stačilo, a ty, co nesouhlasí, jsem stejně nepřesvědčil, co?

  • 2. 2. 2016 6:41

    Martin Pištora

    No vida. Z téhle dlouhé verze je vidět, v čem spočívá to nedorozumění.
    Tahle aplikace už existuje roky a primárně je určena k placení v e-shopech, resp. platebních branách. Je totiž jednodušší si zapamatovat 6místný mPIN, než číslo karty. Další zjednodušení platby je tím, že už se nezadává kód 3-D Secure (nanejvýš jednorázově). Když si ještě představíte, že místo zadávání mPIN se jen snímá otisk prstu na mobilu, je to oproti běžnému placení kartou jednodušší postup.
    V článku to dost jasně nezaznělo, ale od okamžiku, kdy na pokladně zvolíte tento způsob platby, se z kamenného obchodu stane kříženec s e-shopem. A platíte stejně, jako kartou v e-shopu s usnadněním přes aplikaci InCard.
    Je to stále složitější než bezkontaktní kartou, zato vždy zabezpečené (mPINem). To třeba někdo preferuje.

  • 2. 2. 2016 14:33

    nikdo (neregistrovaný)

    Bránit nesmyslně složitý postup placení ve fyzickém obchodě tím, že na e-shopech to život usnadňuje, nefunguje – může to být pravda, ale je to od věci.

    (Ani otisk prstu nezachrání nutnost použít jej dvakrát v rozmezí minuty, to je zkrátka pitomost.)

    A na placení v e-shopech existuje aleko jednodušší řešení, nechat browser zapamatovat si číslo karty a platnost, a „autentizovat“ opsáním CVV2 (jako to umí Safari). Je to zase míň kroků, není potřeba žonglovat se dvěma zařízeními (nebo aplikacemi v mobilu), a je to nakonec i bezpečnější (svému browseru stejně musí uživatel věřit, a takhle není potřeba všechny karty nahrávat kamsi k Wincor Nixdorfu nebo kam).

    Ano, já vím, že MasterPass je navržené tak, že do peněženky jde zadat adresa, aby se nemusela zadávat do e-shopů a nemuselo se v nich registrovat, ale 1) e-shopy _chtějí_, aby se k nim každý registroval, takže tohle se nerozšíří, a 2) pořád je to žonglování moc složité; správa platebních karet má lepší smysl jako funkce browseru+OS, jak to koneckonců má Apple in Android Pay.

    Dělat tohle celé jako samostatnou aplikaci je buď nesprávná volba technologie pro vytvoření snadného způsobu placení (místo integrace do OS), nebo úmyslný zoufalý pokus udržet relevanci značky (aby se platilo s MasterCard a ne s Apple Pay). Spotřebitelé nemají důvod ani jedno z toho podporovat.

  • 2. 2. 2016 18:27

    anonym (neregistrovaný)

    Par podnetu k zamysleni (plati pro nakupovani v obchodech, ktere MasterPass podporuji):

    1) Mobil mam stale u sebe. Pokud se rozhodnu neco koupit v praci, nemusim zadavat cislo karty na pocitaci, staci naskenovat kod a potvrdit. V zasade je tak mozne bez rizika pouzit k objednavce a platbe prakticky libovolny pocitac, protoze se cislo karty nikam nezadava.

    2) Odpada saskarna s 3D secure. IMHO pokud mate kartu v prohlizeci, musite zadat jak sam pisete CVV kod, pockat na SMS a opsat kod (samozrejme zalezi na obchodu). mPIN si clovek pamatuje a ma ho tak natukany rychleji. Pripadne tedy rovnou pouzije otisk prstu.

  • 2. 2. 2016 7:18

    Tomáš Marný

    Nestojí to za námahu karty do telefonu nahrávat? Kvůli placení v Globusu jistě ne, ale člověk tam nejspíš bude mít karty již nahrané... Třeba kvůli placení na e-shopech, kde stačí telefonem vyfotit QR kód a není třeba zadávat číslo karty, datum její platnost, CVV kód a případně ještě kód z SMSky...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).