Hlavní navigace

Jiný člověk, jiný mrav

18. 7. 2003
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Zda budete spokojeni s bankovními službami, do značné míry závisí na tom, s kým jednáte. Nad rozdíly mezi jednáním zaměstnanců jedné banky zůstává rozum stát. Nezískáte informace o hypotečním úvěru, pokud nejste rozhodnuti, který chcete.

Čtenářská zkušenost:

Jsme klienti Komerční banky na nám. Svobody v Brně, kteří se rovněž zajímali o možnosti hypotéky u tohoto bankovního ústavu. Bohužel jsme neměli takové štěstí jako manželé Krčkoví. Nenarazili jsme totiž na paní Veselou, nýbrž na „zbylé“ pracovnice úvěrového oddělení.

V průběhu našich návštěv nám pracovnice dávaly nepříjemným způsobem najevo, že podávání informací o poskytování hypoték je pro ně obrovskou zátěží, a co si to vůbec dovolujeme je obtěžovat naší návštěvou.

Poprvé na nás vrhla pracovnice pohrdavý pohled, i když jsme po zaklepání stáli pořád ve dveřích a slušně se ptali, zda můžeme jít dál. Místo pozvání jsme se dočkali chladné otázky, co chceme. Udiveně jsme se zeptali, zda jsme na oddělení hypoték. Prý ano. Odpověděli jsme, že se jdeme zeptat na hypotéku. Paní nás opět odbyla otázkou (pořád jsme stáli v pootevřených dveřích), jestli už jsme rozhodnutí pro KB. Řekli jsme, že nemůžeme být zatím rozhodnuti pro KB, když ještě nemáme o hypotékách KB žádné informace. Reptajíc a kroutíc hlavou nám nakonec dovolila jít dál a sednout si.

Odpovědi pracovnice na naše otázky ohledně hypotéky však byly strohé, úsečné a často vůbec neodpovídala na to, co jsme se ptali. Otráveni jejím nepříjemným chováním jsme se nakonec dalších otázek vzdali a odešli.

V následujících několika týdnech jsme obešli další banky poskytující hypotéky, všude byl přístup naprosto vstřícný a příjemný, prostě diametrálně odlišný od nepochopitelného přístupu pracovnic KB. Přesto jsme se rozhodli dát KB ještě šanci a na oddělení hypoték jsme přišli znovu.

Na úvěrovém oddělení byla jiná pracovnice, která nás nejdříve sama pozvala do kanceláře (po asi 15 minutách strávených na chodbě spolu s další čekající dvojicí), ale když jsme se začali ptát na skutečnosti ohledně hypotéky, které nás zajímaly a které jsme potřebovali vědět, z ničeho nic se nás nepříjemným a netrpělivým hlasem zeptala, zda máme ještě hodně otázek, že má moc práce a nemá na nás čas. Udiveně jsme se na sebe podívali a v duchu si pomysleli, že KB asi o klienty na hypotéky zájem nemá, jinak by takovéto pracovnice nemohla zaměstnávat.

Po této zkušenosti jsme rozhodnutí jednat už pouze s paní Veselou, o které se příspěvek Krčkových zmiňuje velice pěkně. Zatím jsme to štěstí neměli, protože když jsme se u ní chtěli telefonicky objednat, omluvila se nám, že má tolik klientů, že by na nás měla čas až za několik týdnu. Nyní tedy trpělivě čekáme a přemýšlíme, čím nás ještě KB může překvapit.

Schrotterovi

(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření Komerční banky

Vyjádření Komerční banky jsme bohužel dosud neobdrželi.

Grešle červenec 2003

Komerční banka poskytuje, soudě podle zájmu klientů, hypoteční úvěr s dobrými podmínkami. Bohužel dobrý produkt není vše, důležitý je také přístup ke klientům.

Přestože jsme v únoru bance udělili Zlatý dukát za dobrý přístup ke klientovi, který ukázkově předvedla jedna zaměstnankyně, za špatný přístup a neochotu jiných pracovnic udělujeme Komerční bance Zlámanou grešli.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvky můžete zasílat i vy! Těšíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.

Jste spokojen/a s přístupem vaší banky?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).