Hlavní navigace

Názor k článku Jeho vůz nemá výfuk, přesto musel majitel elektromobilu na „měření emisí“ od anonym - To že stoupá počet registrovaných elmobilů je sice...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 12. 2020 15:30

    bez přezdívky

    To že stoupá počet registrovaných elmobilů je sice dobrá zpráva pro čistotu vzduchu v Evropských městech, ale velmi špatná zpráva pro globální klima!!! Elmobil je totiž v rukou 80-90% majitelů naprosto neekologický - sice nic nevyfukuje v místě provozu, ale jeho výroba zanechává tak obrovskou uhlíkovou stopu, že to ani bezemisní provoz nevyrovná za celou životnost vozu, která je něco málo přes 10let. Asi přemýšlíte, jak můžu vědět jakou uhlíkovou stopu zanechává výroba elmobilů. Je to v zásadě jednoduché - peníze jsou velmi přesným ekvivalentem či ukazatelem uhlíkové stopy - čím je něco dražšího, tím větší uhlíkovou stopu to zanechalo při výrobě. Proč je mrňavý diamant tak drahý a písek tak levný??? Kdyby se diamanty těžili bagrem jako písek, stály by jako písek, jenže na jeden karát diamantu musíte vytěžit tisíce tun zeminy, tu někam odvézt, vytřídit, najít v ní diamanty, zase naložit a zase odvézt na hromadu a všechny úkony, mzdy, nafta pro stroje, elektřina atd. se promítne do ceny a takhle je to naprosto se vším. Aby byly skutečně elektromobily ekologické jak tvrdí vylízaní politici EU, musel by s nimi každý majitel jezdit více jak 50-80tis Km/ROK (typ od typu) po celou životnost vozu, jenže tolik s nimi většina lidí nejezdí!!!!! Při započtení uhlíkové stopy z výroby tak elmobily zatěžují životní prostředí mnohem víc, než benzínová či naftová auta, i když pravda - většina těchto emisí je vyprodukována mimo EU. V globálu ale škodí klimatu mnohem víc, než konvenční vozy a to nepočítám s faktem, že ještě 15-20let bude značná část elektřiny vyráběna neekologicky. To co provádí EU je doslova genocida planety a ne zelená výzva!!!! Stejně je to s většinou "ekologických" výrobků - pokud za ten ekologický zaplatíte 2x víc než za ten původní, tak na tom novém nic ekologického není. Jedině pokud stojí nový ekologický výrobek bez dotací stejně jako původní, lze mluvit o ekologii. To samozřejmě platí jen u výrobků, které zanechají uhlíkovou stopu jen z výroby - u praček nebo elektromobilů je nutné započíst i emise, respektive úspory emisí z provozu, ale to EU záměrně nedělá a na trh tlačí "EKO" výrobky, jejichž úspory emisí za celou životnost ani nevyrovnají ohromné uhlíkové emise z jejich výroby. Cena je pro určení uhlíkové stopy naprosto zásadní, protože i když najdete na zahradě hroudu zlata v ceně milion a jedinými emisemi uhlíku budou ty z toho že uděláte dřep, tak v momentě kdy jí prodáte a za peníze něco koupíte, tak jste vytvořili obrovské uhlíkové emise sekundárně. Cena zboží, životnost a případné úspory z provozu jsou neoddělitelné v posuzování ekologičnost, respektive uhlíkové zátěže a je doslova tragédie, že EU ty první dvě proměnné absolutně ignoruje a bude to mít katastrofální vliv na globální klima.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).