Plno lidí a také pojišťovacích agentů (agenti mnohdy úmyslně) se mylně domnívají, že zajišťovna spasí pojišťovnu za jakékoliv situace. Tak jak tady kolega uvedl - zajištění se vztahuje pouze na mimořádné pojistné události. špatné hospodaření není pojistnou událostí a zajišťovna v takovém případě nehraje vůbec žádnou roli. Jinak jen pro zajímavost: V japonsku od roku 1997 zkrachovalo cca 8 pojišťoven a všechny byli 10x, 20x větší než malá Česká pojišťovna. Někteří klienti těchto pojišťoven měli "velké štěstí" - zachránili je pojišťovací giganti jako:
francouzská AXA (největší pojišťovna z hlediska přijatého pojistného)
americká AIG (největší světová pojišťovna z více hledisek působí ve 140 zemích)
americká Prudential (největší životní pojišťovna v USA)
Tyto japonské pojišťovny nezkrachovaly úmyslným vytunelováním, ale pouze díky tomu, že recese v Japonsku způsobila problémy se zajištěním garantovaného výnosu - manažeři těchto společností nesprávně investovali. Pokud chce člověk jistotu musí si zvolit pojišťovnu, která neslibuje nesplnitelné a hospodaří tak, že nevyhazuje peníze klientů za reklamy na F1 a Engeho apod.
Pokud si někdo bude přát podrobnější informace zašlu je na jeho e-mail.
Myslím si, že by toto téma bylo zajímavé pro www.měšec.cz
S tím plnně souhlasím. Jenom bych doplnil, že o ztráty na japonském trhu se podělily (a ne vzdy dobrovolně) i ostatní místní pojišťovny, tedy také (a to hlavně) Nippon life a Dai-ichi life.
Rozdíl mezi garantovaným výnosem a faktickým výnosem byl mnohdy vyšší než 5 % a japonský trh se s tímto problémem potýká dodnes.