Myslim, ze jsme se dostali dost daleko od tematu. Od diskriminace z duvodu odlisnych nakladu na ruzne skupiny klientu, pres vyber zamestnancu az nyni k vyberu zakazniku (coz je neco uplne jineho).
Jestli mi to vadi? Ano, vadi. Jestli si kvuli tomu navleknu cernou kuklu a pujdu rozbijet vylohy a zapalovat auta? Ne.
Zatim se mi nestalo, ze by me do nejake restaurace nepustili i kdyz v Praze by se urcite nasel nejaky ten klub, kam se hned tak kazdy nedostane. Ale zazil jsem velmi odtazite chovani a pocit ze tam nejsem vitan v jedne restauraci v Praze, kdyz jsem na automaticky anglicky pozdrav odpovedel cesky. Bylo videt, ze tam nejsem vitan. Byla to takova "lepsi" cinska restaurace a zatimco cinsky (?) personal se choval vcelku standardne, cesky "uvadec a cisnik v jedne osobe" byl velmi chladny az neprijemny a preziravy. Vickrat tam jiz nepujdu. Myslim, ze oni beze me prezijou a ja bez nich taky, svet se kvuli tomu nezbori.
V cizine jako bily platim za radu sluzeb mnohem vice, experti jsou na tohle napr. na Sri Lance, kde i oficialni vstupne (pamatky, narodni park Yala) je pro cizince (=bile) mnohonasobne vyssi. Nu coz, bud se s tim smirim, nebo pojedu jinam (vzhledem k tomu, ze me tam nic extra nezaujalo, volim druhou moznost).
Napadl me jeden priklad. Kdyz budete dobri hraci black jacku, zapise si vas kasino do tzv. blue (?) book a priste vas ke stolu nepusti nejen to, ale treba ani zadne jine, ktere s touto databazi pracuje. Je to horsi, nebo lepsi? Podle me jsme se na pohlavi a hlavne barvu kuze prilis upnuli a rozdily se snazime spise zvysovat (napr. prostrednictvim tzv. pozitivni diskriminace), misto toho, abychom je snizovali (stejny pristup ke vsem).