Hlavní navigace

Názor k článku Je jednotné pojistné pro všechny skutečně koncem diskriminace? od Patrik Chrz - Myslim, ze jsme se dostali dost daleko od...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 3. 2011 12:35

    Patrik Chrz

    Myslim, ze jsme se dostali dost daleko od tematu. Od diskriminace z duvodu odlisnych nakladu na ruzne skupiny klientu, pres vyber zamestnancu az nyni k vyberu zakazniku (coz je neco uplne jineho).
    Jestli mi to vadi? Ano, vadi. Jestli si kvuli tomu navleknu cernou kuklu a pujdu rozbijet vylohy a zapalovat auta? Ne.
    Zatim se mi nestalo, ze by me do nejake restaurace nepustili i kdyz v Praze by se urcite nasel nejaky ten klub, kam se hned tak kazdy nedostane. Ale zazil jsem velmi odtazite chovani a pocit ze tam nejsem vitan v jedne restauraci v Praze, kdyz jsem na automaticky anglicky pozdrav odpovedel cesky. Bylo videt, ze tam nejsem vitan. Byla to takova "lepsi" cinska restaurace a zatimco cinsky (?) personal se choval vcelku standardne, cesky "uvadec a cisnik v jedne osobe" byl velmi chladny az neprijemny a preziravy. Vickrat tam jiz nepujdu. Myslim, ze oni beze me prezijou a ja bez nich taky, svet se kvuli tomu nezbori.
    V cizine jako bily platim za radu sluzeb mnohem vice, experti jsou na tohle napr. na Sri Lance, kde i oficialni vstupne (pamatky, narodni park Yala) je pro cizince (=bile) mnohonasobne vyssi. Nu coz, bud se s tim smirim, nebo pojedu jinam (vzhledem k tomu, ze me tam nic extra nezaujalo, volim druhou moznost).
    Napadl me jeden priklad. Kdyz budete dobri hraci black jacku, zapise si vas kasino do tzv. blue (?) book a priste vas ke stolu nepusti nejen to, ale treba ani zadne jine, ktere s touto databazi pracuje. Je to horsi, nebo lepsi? Podle me jsme se na pohlavi a hlavne barvu kuze prilis upnuli a rozdily se snazime spise zvysovat (napr. prostrednictvim tzv. pozitivni diskriminace), misto toho, abychom je snizovali (stejny pristup ke vsem).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).